טיפולי העלמת קמטים - בוטוקס, פילינג, מזותרפיה, הזרקות
top of page
  • מערכת לבריאות

מדריך טיפולי העלמת קמטים


לצד השפע שמביא איתו העולם המודרני, החיים במאה ה-21 נושאים בחובם גם לא מעט בעיות וסיכונים. בעיות אילו פוגעות באיכות החיים שלנו ובין השאר מזיקות לגופינו ולעורנו. הכוונה לרעלנים באוויר, עישון, חשיפה לשמש, תזונה לקויה ולחץ המזרזים כולם את התקמטות העור. למזלנו, הטכנולוגיות והחידושים של העשור האחרון מאפשרים לנו להילחם בתופעה ולהעלים קמטים שהזמן חרט בפנינו.

אז בואו נכיר כמה מטיפולי העלמת הקמטים הקיימים כיום:

הזנה תת עורית (מזותרפיה) - בשיטה זו מוזרקים אל מתחת לעור חומרים מזינים שיצורם הטבעי פוחת ככל שהעור מזדקן, ושלא ניתן להטמיע אותם באמצעות מריחה חיצונית על העור. רוב הטיפולים מתמקדים בחומרים קולגן ואלסטין, האחראים במישרין על מתיחות ונפח העור, ועל גמישותו. ירידה בריכוזם במהלך השנים הופכת את העור נפול ומקומט. טיפול זה יוצר שינוי נאה אבל חסרונו היא ההשפעה הקצרה. בד"כ נתן יהיה לראות את השיפור למשך שבועות או במקרה הטוב חודשים.


טיפולי העלמת קמטים

אנרגיה גלוונית (גיהוץ) – זהו מכשיר ייחודי שמייצר יונים שליליים וחיוביים ומזרים אותם לעור על מנת להמריץ אותו ולהגביר את ייצור הקולגן. כמו כן הוא מסייע לנקות את העור ולהחדיר חומרים אל מתחת לאפידרמיס. השימוש במכשיר משפר את כושר הספיגה של העור ואת קצב חילוף החומרים שלו. השפעת המכשיר היא קלה וחולפת תוך ימים ולכן מדובר בפתרון לטווח קצר בלבד.

מילוי קמטים - בטכניקה זאת הרופא המטפל ממלא את הקמטים בחומרים שונים, רובם כאלה שנספגים בעור בטווחי זמן משתנים, חלקם טבעיים (כמו למשל שומן מגופנו אנו) ואחרים סינתטיים. חומרי המילוי מוחדרים לשכבה התת עורית בהזרקה. טיפול זה נחשב למתאים במיוחד למילוי קמטי הבעה בצידי הפה וסביב השפתיים. היתרון הגדול של טיפול זה הוא עמידות לשנה עד חמש שנים (תלוי בחומר).

בוטוקס - הבוטוקס הוא למעשה רעלן המשתק את השריר אליו הוא מוזרק. מאחר וחלק מהקמטים בגופנו נוצרים בעקבות פעילות של שריר מסוים, הזרקת בוטוקס תרפה את השריר ותחליק את הקמט. השפעת בוטוקס מחזיקה מעמד בין שלושה לארבעה חודשים, אחריהם יש לחזור על הפעולה. למידע נוסף על הזרקות בוטוקס - הזרקת בוטוקס בצוואר, טיפול בהזעת יתר בבתי השחי ע"י הזרקת בוטוקס, טיפול בקמטים והרמה של הגבות.

פילינג (קילוף) - פעולת הפילינג היא למעשה קילוף השכבות העליונות של העור, כשבמקומן יתקבל עור רענן, חלק וחדש. את הקילוף ניתן לבצע באופן מכני, כימי או באמצעות לייזר. זמן ההחלמה משתנה משיטה לשיטה. הפילינג מומלץ פחות לבעלי עור כהה או שמן, משום שסוג העור הזה מגביר את הסיכוי לצלקות. פילינג בלייזר בשיטת פיקסל מאפשר להשיג תוצאות מעולות גם בכהי עור.

מתיחת פנים - זוהי פעולה כירורגית לכל דבר, והיא מתבצעת לרוב בגילאי 40 עד 60. סיכויי ההצלחה תלויים בעיקר בגמישות העור ובעובי שלו. ככל שהעור עבה וגמיש יותר, התוצאות יהיו מרשימות יותר ויחזיקו מעמד זמן רב יותר. ניתוח מתיחת פנים כולל למעשה הפרדה של העור משכבת השריר ומתיחה שלו אל כיוון הקו ההיקפי של הפנים. הוא מסייע גם לפתור מקרים של סנטר כפול, מחליק קמטים שנוצרו מנפילת עור ועם השלמה ניתוחית עשוי גם להחליק את קמטי המצח.

bottom of page