החריף שמונע עששת - וואסאבי
top of page
  • מערכת לבריאות

החריף שמונע עששת - וואסאבי


בנוסף לסגולותיו הרבות של הוואסאבי (חזרת ירוקה וחריפה) המוגש לצד סושי יפני, התגלתה לאחרונה תכונה נוספת - מניעת עששת. בניסויים שנערכו במבחנות נמצא שאיזותיאוציאנטים - חומרים כימיים המצויים בוואסאבי - מעכבים את התפתחותם של חיידקים מסוג סטרפטוקוקוס מוטאנס, הגורמים העיקריים לחורים בשיניים. השפעה זו נובעת מיכולתו של הוואסאבי לשבש את מנגנון ההיצמדות של התאים, המבוסס על סוכרוז. תרכובות האיזותיאוציאנטים, שמהן נובעים טעמו החריף של הוואסאבי וריחו, דומות לאלה היוצרות את טעמיהם האופייניים של הברוקולי והכרוב.


מניעת עששת ע"י וואסאבי

כבר הוכח שלאיזותיאוציאנטים סגולות בריאותיות רבות ומגוונות. הן קשורות למניעת סרטן והוכח שהן מונעות התהוות מסוכנת של קרישי דם ומקלות על אסתמה. בנוסף לכך פועל הוואסאבי גם כקוטל חיידקים - ומכאן הפופולריות שלו כמנה נלווית לדג נא.

הוואסאבי (Wasabia japonica) הוא צמח רב-שנתי ממשפחת המצליבים, הכוללת גם את הברוקולי ואת הכרוב. את גבעולי הוואסאבי העבים טוחנים לרסק סמיך בצבע ירוק-בהיר, המוגש בדרך כלל לצד סושי וסשימי. חקר הוואסאבי והשפעותיו של הסטרפטוקוקוס נמצא אמנם בחיתוליו, אבל הרעיון בהחלט מעניין. בנוסף, זו סיבה מצוינת לצאת לאכול הערב סושי!

bottom of page