האם יש השתלה מיוחדת לגיל השלישי?
top of page
  • מערכת לבריאות

האם יש השתלה מיוחדת לגיל השלישי?

בכל גיל קיימות בעיות שיניים אך זו עובדה ידועה שבגיל השלישי יש יותר מהן, כאשר הבעיה העיקרית היא נשירת שיניים. נשירת השיניים היא תהליך טבעי של הזדקנות אך כמובן שניתן לדחות אותה אם מטפלים בשיניים בצורה נכונה במשך שנים.


העובדה שאנשים מגיעים לגיל השלישי לא אומרת שהם צריכים לוותר על איכות החיים שלהם או המראה שלהם. אין שום סיבה שיהיה להם קשה ללעוס או שהם יתביישו להראות את החיוך שלהם.


על מנת להקל על אנשים בגילאים האלו שרוצים לעבור השתלת שיניים, אך לא תמיד יכולים בגלל מחלות שונות או מכיוון שזה תהליך ארוך וכואב, הומצאו מספר שיטות המבטיחות השתלת שיניים ביום אחד, ללא כאבים ובזמן החלמה מהיר מהרגיל. אז איך זה קורה, למי זה מתאים ומה המחיר של השתלת שיניים ביום אחד? כל התשובות לפניכם.


אילו סוגים של השתלת שיניים קיימים?

הרפואה המתקדמת בשילוב טכנולוגיות חדישות, הביאה ליצירת פתרונות חדישים וביניהן שתי השתלות חדשות שהגיעו לארץ רק בשנים האחרונות. בקצרה על כל ניתוח:


השתלה בזאלית: השתלה מיוחדת וחדשנית המאפשרת לבצע השתלת שיניים זמניות ביום אחד ובתוך שבוע לקבל את השיניים הקבועות. מה שמיוחד בהשתלה זו הוא שניתן לבצע אותה גם אצל אנשים מחוסרי עצם- כאלה שאובחנו שנפח העצם שעליה משתילים את השתלים בדרך כלל, קטן מדי. בנוסף, השתלה בזאלית מתאימה גם לחולי סוכרת אך זה תלוי בסוגה ובדברים נוספים הדורשים בדיקות.


השתלת ALL ON 4: השתלה שבה אין צורך להשתיל את כל השיניים החסרות. בשיטה זו הרופא בוחר 4 (לפעמים 6) נקודות בהן הוא רואה לנכון להשתיל את השתלים ועל השתלים מתלבשות התותבות.



השתלה בזאלית לגיל השלישי

מה הדמיון והשוני בין ההשתלות?

דומה: שתיהן נותנות מענה מהיר וכמעט ללא כאבים. בנוסף, המחיר של שתיהן הוא לא זול בלשון המעטה ולכן לא כולם יכולים להרשות אותו לעצמם.

שונה:

  • צורת העבודה שונה לחלוטין.

  • ההשתלה הבזאלית מתאימה למחוסרי עצם במצב קיצוני בעוד בשיטה השנייה יש צורך בנפח עצם מינימלי.

  • השתלת ALL IN 4 מבטיחה שיניים חדשות תוך יום אחד, בעוד בהשתלה בזאלית השיניים הקבועות יתקבלו תוך שבוע עד עשרה ימים- עדיין מדובר בזמן מדהים לעומת זמני ההמתנה שאנשים היו נאלצים לחכות- השתלה יכלה להתפרס על כמה חודשים ולעיתים מעל שנה בגלל זמני ההחלמה.

למי מתאימות ההשתלות?

גברים ונשים שחסרות להן מספר שיניים או שרוצים לעשות השתלה בכל הפה. כמובן שכדי לדעת איזה סוג של השתלה מתאימה לכם תצטרכו להיבדק אצל רופא (אולי אפילו שניים- ליתר ביטחון). אם הרופאים אומרים שאתם מחוסרי עצם ושאין מה לעשות, תדעו שזה לא נכון ותלכו לרופא אחר.


כמה עולה השתלת שיניים ביום אחד?

המחירים משתנים כמובן בהתאם לסוג הניתוח, צרכי המטופל ומצבו הרפואי. השתלת שיניים ביום אחד תעלה כמה עשרות אלפי שקלים ויכולה לעלות גם מעל מאה אלף שקלים.


bottom of page