ניתוח הצמדת אוזניים – כל המידע הנחוץ
top of page
  • מערכת לבריאות

ניתוח הצמדת אוזניים – כל המידע הנחוץ


ניתוחים פלסטיים הפכו להיות זמינים ואפשריים כיום יותר מאי פעם. חידושי הטכנולוגיה והתקדמות בפיתוחי תהליכים רפואיים חדשים, הובילו את הרפואה לטיפולים שלא היו בעבר. אחד מהטיפולים האלו הם ניתוחים להצמדת אוזניים, אשר למרות שרובם הם ניתוחים חיצוניים וקוסמטיים בלבד, הם משמעותיים ביותר עבור המנותחים.

ניתוחים קוסמטיים באוזניים

קיימות שתי בעיות אשר הן נפוצות ביותר ומתאימות לניתוחי אוזניים קוסמטיים: הבעיה הראשונה היא כאשר האוזניים בולטות מהצד של הראש ואז הטיפול הוא ניתוח הצמדת אוזניים הכולל עיצוב מחדש של הסחוס תוך יצירת סימטריה של שני הצדדים, כמו גם התאמה של האוזן למבנה הפנים. הבעיה השנייה מתרכזת במקרים של אוזניים שמוטות, תנוכי אוזניים גדולים מדי וכן אוזניים שצורתם נפגמה עקב תאונת דרכים או פגיעה קשה אחרת.

אוזניים גדולות אצל ילדים

אוזניים בולטות וגדולות במיוחד אצל ילדים, יכולה להיות בעיה שהשלכותיה הנפשיות לעתיד רבות מאוד. הרבה מאוד ילדים אינם מגלים התחשבות או סימפטיה כאשר הם מבחינים בילד עם בעיה כלשהיא : זה יכול להיות ילד עם משקפיים, ילד עם אף גדול, ילד עם בעיית פזילה בעיניים ועוד דוגמאות רבות נוספות. ילדים נוטים להציק ולהטריד ילדים וכן לקרוא להם בשמות גנאי. לאט לאט הגיעו הניתוחים הפלסטיים לכל פינה, כך החלו לטפל גם בילדים בניתוחי לייזר להורדת משקפיים, לאחר מכן נכנסו לתחום ניתוחים פלסטיים לאף, ובשנים האחרונות הבשורה היא ניתוח הצמדת אוזניים. אין צורך להישאר עם הבעיה, כאשר ניתן לפתור אותה כל כך בקלות. ילדים אשר עוברים את הניתוח חשים מיד שיפור במראה ובביטחון העצמי. מה כולל ניתוח הצמדת האוזניים?

הניתוח בו מצמידים את האוזניים נקרא otoplasty, והוא מתבצע לאנשים אשר האוזניים שלהם בולטות יותר מ-5 סנטימטר מהחלק האחורי של הראש. הניתוח יכול להתבצע בסביבות גיל 6, לאחר שהאוזניים הגיעו לגודל מלא, אך ניתן לעבור את הניתוח גם בגילאים מבוגרים הרבה יותר. אולם, היתרון שיש כאשר המטופל הוא צעיר, מקורו בסחוס שהוא גמיש יותר, מה שמקל לעצב מחדש את האוזן. ניתוח של שעתיים בלבד!

תהליך הניתוח אינו מסובך ובדרך כלל נמשך כשעתיים בהרדמה מלאה. השלה הראשון בניתוח הוא חתך מאחורי האוזן, ולאחר מכן הסרת עור וסחוס ועיצוב הסחוס מחדש. בנוסף לתיקוני בולטות-יתר, ניתן גם לעצב מחדש את צורת האוזן ולהקטין אותה, או לטפל בבעיה של אוזניים שאינן סימטריות, אוזניים שאינן שוות בגודלן ועוד. בגמר הניתוח תופרים את החתך וחובשים את המקום עם תחבושות רכות אשר יגנו על האוזניים במשך תקופה בת חודש או יותר. המנותחים אינם סובלים הכאבים קשים אלא אי-נוחות קלה, ולשם כך נוטלים כדורים להקלת הכאב. יש מקרים בהן החבישה מתבצעת לתקופה קצרה יותר, אך בזמן השינה מצמידים את האוזניים בצורה מלאכותית כדי להצליח בתהליך בצורה אפקטיבית יותר.

למה כדאי לעבור את הניתוח?

נכון, יש הרבה מאוד דברים שצריך לעשות, לקנות ולהשקיע, ואף פעם אין די כסף לכל הדברים אותם אנו רוצים לעשות, וכל אדם עושה לעצמו ניהול תקציב בהתאם ליכולותיו. אולם, במידה ואתם מחליטים כי בעיית האוזניים הבולטות מטרידה אתכם, כדאי שתעשו ככל שתוכלו על מנת לפתור את הבעיה. אנשים אשר לא סובלים מהבעיה ולא מודעים לנושא, אינם יודעים להעריך את ההקלה שיש לאחר ניתוח הצמדת האוזניים. לפעמים רפואה אסתטית והליך כירורגי קוסמטי קטן, לא רק יסייע לכם להיראות טוב יותר, אלא גם יגרום לכם להרגיש הרבה יותר טוב!


bottom of page