שמן זית לטיפול בשיער פגום
top of page
  • מערכת לבריאות

שמן זית לטיפול בשיער פגום


כיצד שמן זית יכול לעזור לנו לטפל בשיער פגוע? אבות אבותינו ידעו כי שמן זית עושה שני דברים לשיער –

1. מחזק את השיער

2. גורם לשערה להיות גמישה יותר. האקלים הארץ-ישראלי משפיע על השיער בדומה להשפעתו על עורנו, אז למה לא להגן עליו באותה הצורה? אספנו מספר טיפים שיעזרו לכם לטפל בשיער בעזרת שמן זית: בעיה- קרקפת מגורה טיפול- מירחו כמות קטנה של שמן זית על השיער והקרקפת ובצעו עיסוי ראש. לאחר מכן ניתן להסיר את השמן או להשאירו על הראש ולהיעזר בו לעיצוב השיער כתחליף לקרם לחות לשיער. שמן הזית תורם לטיפוח את השיער ושומר עליו בריא וגמיש יותר.


טיפולי שיער עם שמן זית

בעיה – שיער יבש טיפול- שמפו שאחד ממרכיביו הנו שמן זית. שמפו המכיל "שמן זית" או שמן מ"ענפי הזית" מרווה את השיער ועוזר לחדש ולרענן אותו. בעיה- שיער קשה – "מקלות" טיפול- ניתן לרכך את השיער בעזרת שמן זית. אחת לחודש מומלץ לעשות טיפול "מסכה" לשיער עם שמן זית. מסכה טבעית זו מעניקה לשיער חומצות שומניות ומשאירה את השיער רך, מלא ברק ואף בריא יותר. הכנת המסכה- חממו שמן זית ושפכו (בזהירות רבה) על השיער. עסו את השמן היטב. עטפו את השיער בכובע אמבטיה ומעליו במגבת. המתינו כ- 20 דקות וחפפו את השיער עד שהשמן יורד. בעיה- שיער מתולתל - מקורזל טיפול- מריחת מספר טיפות בודדות של שמן זית על שיער (אפשר גם על שיער יבש) יעשו ניסים לשיער המקורזל והוא יהפוך למבריק ונעים למגע.


שיער מתולתל

בעיה- קשקשים טיפול- לפני השינה בצעו עיסוי לקרקפת עם שמן זית במשך כשבוע רצוף . אין להסיר את השמן לאחר העיסוי אלא לכסות את השיער וללכת לישון עם השמן. בבוקר, שיטפו היטב את השיער. בעיה- נשירת שיער טיפול- בצעו את ההוראות שניתנו עבור טיפול בקשקשים. חשוב לציין כי אין הוכחות מדעיות ליעילותו של שמן הזית למניעת נשירה, אך מומלץ לנסות.

bottom of page