מזרנים מומלצים לכאבי גב: הרשימה המלאה לסובלים מבעיות גב | לבריאות
top of page
  • מערכת לבריאות

מזרנים מומלצים לכאבי גב

סביר מאוד שאתם קוראים כעת את השורות הללו, והגב שלכם מאותת לכם עם כאבים. כאבי גב הם חלק מהחיים של רובנו בעולם המערבי כבר מספר עשורים. בניגוד למה שמקובל לחשוב, הסובלים מכאבי גב מגיעים מכל שכבות הגילים באוכלוסייה, ובעיקר מבני ובנות הדור השלישי.


במספרים, הנתונים מדברים על אחד מכל חמישה אנשים שיתלונן בפני רופא המשפחה שלו על כאבי גב בכל זמן נתון במהלך השנה. ככל שעולה הגיל, עולה כמות התלונות.


כאבי הגב תופסים אותנו בשלל מצבים שונים, כל אחד בהתאם לאופי פעילותו ובהתאם לאורח חייו. ישנם כאלו שיסבלו מהכאבים בשעות העבודה או בעת מאמץ, בעוד שאצל אחרים הכאבים יופיעו דווקא בשעות הלילה, כשהם בדיוק מנסים להירדם אחרי יום עבודה עמוס. המשותף לכולם הוא הפגיעה באיכות החיים של הסובלים מהכאבים, כמו גם חוסר היכולת לתפקד כרגיל בעקבות קושי בריכוז או בביצוע פעולות אלמנטריות.


טיפול בכאבי גב


למה כואב לנו הגב?

כאבי הגב הנפוצים ביותר מתבטאים בגב התחתון, כאשר בפועל הם מתחלקים לשני סוגים שונים. הסוג הראשון הוא כאבי גב ספציפיים הנוצרים בעקבות מחלה או נזק לעמוד השדרה, בעוד שבסוג השני מדובר בכאבים לא ספציפיים, הנגרמים בדרך כלל מגירוי עצבי, ממתיחות שרירים ועוד.


חלוקה נוספת של הכאבים היא בין כאבים כרוניים מתמשכים לבין כאבים חריפים. כאבי גם כרוניים נגרמים בדרך כלל כאשר השרירים שעוטפים את האזור נמצאים במצב כיווץ ומתח למשך זמן רב. כאבי גב חריפים ופתאומיים נגרמים בעיקר מעומס, תנועה חדה או תנוחה לא נכונה.


כאבי הגב השכיחים ביותר מופיעים בעיקר בגב התחתון, שאחראי על יכולת התנועה שלנו. כאבים בגב העליון פחות שכיחים, בעיקר בגלל היותו קשוח יותר, הודות לתפקידו החשוב שהוא הגנה על איברים חיוניים בבית החזה.


בעשורים האחרונים מדווחים יותר ויותר מקרים של כאבי גב, מה שהביא מומחים שונים להעריך כי גם לתהליך ההתמערבות יש חלק בדבר. תאוריה מרכזית טוענת כי השמנה, לחץ ודיכאון, שהפכו בעת האחרונה לנפוצים יותר הם הגורמים לכאבי גב כרוניים. אם נוסיף על התאוריה הזו את תקופת הקורונה, שבה רבים עברו לעבודה ולימודים מהבית - לפעמים לא בתנאים הנוחים ביותר - נקבל עלייה משמעותית נוספת בכאבים, וגם גורם נוסף המשפיע על העלייה בדיווחים על כאבי גב.


אם כבר הזכרנו את העבודה מהבית בתקופת הקורונה, אז חשוב לדעת כי שימוש תמידי במסכים הוא אחד מהגורמים הבולטים לכאבי גב כרוניים. העבודה הממושכת מול מחשב, ללא תמיכה מתאימה לצוואר ולגב, או השימוש בטלפון החכם באמצעות מבט ממושך כשהצוואר מכוון כלפי מטה, עלולים לגרום לנו לכאבי גב כרוניים בעקבות הפעלת לחץ גדול על הצוואר ושחיקה מצטברת.


גם למקום שבו אנחנו מבלים מספר שעות לאחר שאנחנו מסיימים את יום העבודה יש השפעה על כאבי הגב שלנו. עייפות וחוסר שינה, הנגרמים בדרך כלל מחוסר נוחות של המזרן, גורמים גם הם לכאבי גב. שינה על מזרן המתאים לצרכים ולמבנה הגוף שלנו יכולה לפתור את הבעיה בצורה סבירה, בשלבים שבהם הכאבים עדיין לא התפתחו לתופעה כרונית מתמשכת המצריכה התערבות ואבחון רפואי.


הפרמטרים לבחירת מזרן לכאבי גב

כשמדובר בבחירת מזרן לכאבי גב, ישנם מספר פרמטרים שיש לשים לב אליהם, החל מדרגת הקושי ועד לחומר שממנו עשוי המזרן. אם אתם סובלים מכאבי גב, בחירה נכונה של מזרן השינה חשובה מאוד, שכן מזרן טוב יעניק לכם חווית שינה טובה יותר, וישפיע גם על התפקוד היומי ועל איכות החיים שלכם.


זהות המוכר

השלב הראשון בבחירת מזרן חדש צריך להיות בחירת החנות שממנה תרכשו אותו. בדקו האם מדובר בחנות אמינה ובעלת ותק, וכזו שמייצגת מותגים ידועים בעלי שם. תוקף האחריות שמציעים החנות או היצרן הוא פרמטר חשוב בבחירת זהות המוכר. תוקף אחריות קצר מראה על חוסר רצינות של המותג.


סוג המזרן

ישנם סוגים שונים של מזרנים, עם הבדלים כאלו ואחרים כמו מזרן לטקס, מזרן קפיצים ועוד.


מזרן לטקס: זהו מזרן רך ונעים למגע המיוצר מחומר טבעי. הלטקס מופק מעץ הגומי שביערות הטרופיים, באמצעות חריצה של גזע העץ לרוחב, וטפטוף איטי של החומר הנוזלי. מאוורר, נושם ולא סופג אבק לרוב. היתרון המרכזי שלו הוא היכולת להתאים את עצמו למבנה הגוף של המשתמש ולתמוך בעמוד השדרה , למרות היותו מוצק ביחס למזרנים אחרים. שימו לב כי ישנם יצרנים המערבים בתהליך הייצור גם חומרים סינטטיים נוספים, מה שפוגם באיכות ובעמידות לאורך זמן.


מזרן קפיצים: מזרן מהסוג הזה נחלק לשתי קטגוריות של מזרנים בעלי מבנה שונה. האחת כוללת מבנה של קפיצי בונל, שבו הקפיצים מחוברים האחד לשני באמצעות תיל מתכת. הקטגוריה השנייה, הנקראת מזרני כיס, כוללת מבנה של קפיצים עצמאיים ללא חיבור ביניהם.


מזרני בונל מוגבלים ביכולתם להתאים את עצמם למבנה הגוף של המשתמש. אם זוג ישן על מזרן כזה, כל אחד יחוש בתנועותיו של השני. לעומת זאת, ביחס למזרני בונל, מזרני כיס מעניקים חוויה טובה יותר. כל קפיץ נע בצורה עצמאית, ללא תלות או השפעה על הקפיצים שבסביבתו. כך, העומס של המשתמש מתפזר בצורה שווה, ומעניק התאמה טובה יותר למבנה הגוף.


מזרן ויסקו: זהו מזרן שעשוי מויסקו, ויודע להתאים את עצמו למשתמש. לאחר תקופה קצרה, המזרן מקבל את צורת הגוף של המשתמש, ומאפשר שינה נעימה ונוחה יותר. יתרון נוסף הוא שהמזרן לא מעביר תנועות לרוב, כך שבן הזוג לא יחוש בתנועות של השני.


מעניין לציין כי פיתוח הויסקו החל בסוכנות החלל האמריקנית NASA בשנות ה-60 של המאה הקודמת במטרה למנוע לחצים בישיבה ממושכת של האסטרונאוטים, ומשם הגיע גם לשוק המזרנים. החיסרון במזרן כזה הוא הנטייה שלו להתחמם במהרה, מה שעלול לפגום בחוויות השינה. כמו כן, קימה מהמזרן כרוכה במאמץ ביחס למזרנים אחרים, והוא גם מאבד מגמישותו ככל שהמשקל הנח עליו גדול יותר.

יש לשים לב כי לא כל מזרני הויסקו מיוצרים במלואם מהחומר הזה, בעיקר בשל עלויות גבוהות. לכן, ישנם מזרני ויסקו שרק שכבתם העליונה עשויה מהחומר.


דרגת קושי

כשבאים לבחור מזרן לכאבי גב, חשוב להתייחס גם לדרגת הקושי שלו. בשוק קיימים מזרנים קשים, מזרנים רכים או מזרנים חצי-קשים-חצי-רכים. אמנם לכל אחד ואחת מתאים מזרן מסוג אחר, בהתאם לנוחות הנדרשת - שאותה בוחנים באמצעות חוויה אישית ובדיקה של המזרן מקרוב - אך ישנן המלצות כלליות שניתן ללכת גם לפיהן. לדוגמה, מזרן קשה מתאים יותר למי שרגיל לישון על הבטן, ומזרן רך מתאים למי שרגיל לישון על הצד.


גובה המזרן

גובה המזרן חשוב גם הוא, כשמדובר בבחירת אחד כזה שמתאים לכאבי גב. מזרן נמוך מידי יקשה עליכם לרדת ממנו, בעוד שמזרן גבוה מידי יקשה עליכם לטפס אליו. לכן, לפני הרכישה, כדאי למדוד את גובה המיטה, ולהוסיף לחישוב את גובה המזרן שאותו אתם מתכננים לרכוש.


מידות המזרן

זהו פרמטר חשוב, שתלוי גם באופי הרכישה שלכם. אם אתם נמצאים לפני רכישה של מזרן למיטה קיימת, אין לכם ברירה אלא להתאימו למידות המיטה שברשותכם. אבל אם אתם רוכשים כעת מזרן ומיטה חדשים, השתדלו לבחור בכאלו שיהיו הגדולים ביותר שאפשר. ככל שהמזרן גדול יותר, הוא יעניק לכם נוחות גדולה יותר.


שימו לב לבחור במזרן שארוך בכ-15 ס"מ מגובהו של המשתמש הגבוה ביותר שעתיד לישון עליו.


איזה מזרנים מומלצים לכאבי גב? זוהי הבחירה שאנחנו עשינו


מזרני לטקס הם המזרנים היעילים ביותר עבור כאבי גב. להלן המומלצים שבהם:


זהו מזרן מפנק שמתאים את עצמו בדיוק לצרכים שלכם. הוא מיוצר מ-100% לטקס טבעי, ומספק תמיכה אידאלית לכל הגוף, בשילוב עיצוב ותפירה מושלמים.


הודות לציפוי ננו סילבר, תקבלו הגנה מירבית של 99 אחוזים מפני וירוסים וחיידקים, לצד שילוב סיבי פחמן היוצרים הגנה אנטי סטטית. עם המזרן הזה, השינה שלכם תהיה הרבה יותר שלווה, נעימה, בריאה וטבעית.


עם התאמה מושלמת לקימורי הגוף, תמיכה מקסימלית בגב שלכם, דרגת קושי בינונית וגובה של 30 ס"מ, זהו המזרן המושלם עבור כאבי הגב שלכם.


ה-TOGETHA LUXURY 100, מזרן הדגל של גטה, מיוצר בנוסחה מיוחדת הכוללת שבע שכבות שונות של לטקס טבעי בשילוב משי טהור, צמר צרפתי וכותנה אורגנית. כבר שלושה עשורים שהוא נמכר ברציפות, ונחשב למזרן הפופולרי ביותר של גטה.

שילוב החומרים, יחד עם יכולת התאמה לקימורי הגוף הטבעיים, יקנו לגב שלכם תמיכה ונוחות, לצד ויסות טמפרטורה ולחות במהלך השינה.


מזרן ה-ASP עשוי גם הוא 100 אחוז לטקס טבעי ואיכותי מאוד, בשילוב סיבי קוקוס המעניקים יחד תחושת נוחות מקסימלית ותמיכה לגב, בהתאמה מושלמת ומדויקת למבנה הגוף שלכם.


אם אתם סובלים מכאבי גב, תכונת התמיכה וההקלה על נקודות לחץ שכולל המזרן, לצד חוטי פחמן הסופגים אלקטרונים חיוביים מהגוף ומפחיתים את המתח הסטטי, יסייעו לכם בהקלה ובשיכוך הכאבים, תוך שינה עמוקה ורגועה.


מזרן ה-NATURE FIRST 150 משלב 100 אחוז לטקס טבעי וכותנה אורגנית איכותית במיוחד, ובעל עיצוב המעניק יתרונות פונקציונליים לסביבת שינה היגיינית ונוחה למדי.


הגמישות, העמידות והאלסטיות של המזרן מאפשרים למזרן להתאים את עצמו בשלמות לתמיכה בעיקולי הגוף, ובכך מעניקים לכם פתרון לכאבי גב תוך שינה טובה ונינוחה.


המזרן מתאים במיוחד למיטות מתכווננות, וכולל הגנת ASP אנטי סטטית המשחררת מהגוף אלקטרונים חיוביים לא רצויים. כך, לחץ ומתח מיותרים מוצאים את עצמם מחוץ לחדר השינה שלכם.


תוכלו לראות את קטלוג מזרני הלטקס של גטה בלינק


פתרונות נוספים לבעיות גב

אם רכשתם מזרן, ואתם מחפשים פתרונות נוספים שיקלו על כאבי הגב שלכם, תוכלו למצוא כאלו לרוב. ברוב המקרים, מנוחה קצרה והפסקת הפעילות הגופנית למשך מספר ימים, כשמדובר בכאבי גב לא כרוניים, תעזור לכם לחזור לפעילות במהרה.


חשוב ליישם משנה זהירות מפני שרלטנים והצעות מפתות שיתיימרו להבטיח לכם טיפולים יקרים עם תוצאות מיידיות. במקום זאת, נסו אופציות כמו משככי כאבים ונוגדי דלקות, חימום או קירור מקומי, עיסוי ופיזיותרפיה, וכמובן פניה לרופא המשפחה שלכם. במקביל תוכלו לנסות מוצרים כמו חגורות גב, או כרית תמיכה לגב.


כרית התמיכה של גטה, המיוצרת מ-100 אחוז לטקס טבעי וגמיש, תסייע לכם בשיפור היציבה ותעניק תמיכה ראויה לגב התחתון. היא מתאימה בעיקר לשימוש בכיסאות, בספות ובמושבי מכוניות, ואידיאלית לאנשים שיושבים שעות ארוכות.


הכרית היא בעלת מבנה ארגונומי, ודוחה אבק ופטריות, הודות להיותה מיוצרת מחומרים מתכלים שאינם רעילים.


לסיכום

כאבי גב הם מצב לא נעים, שעלול לפגוע בבריאות הכללית שלנו, ובתפקוד היומי. מזרן איכותי ככל שיהיה לא יפתור לכם את כאבי הגב באופן מושלם, אבל בהחלט יוכל לסייע בהפחתה ובמיגור עיקרי של התופעה.


כשליש מחיינו אנחנו מבלים על המזרן. שינה טובה תשמור עלינו ערניים ביום שלמחרת, והיא זו שתקבע בעצם איך תיראה שגרת היום שלנו. כך, בחירת מזרן שינה בצורה נבונה תסייע לכם בפתרון בעיות רבות בצורה הטובה ביותר. לכן, לפני שתוציאו את הארנק, אל תשכחו לבדוק מול החנות האם מדובר במזרן בעל חומרים איכותיים וטבעיים, בעל איכות ועמידות רבת שנים.


אל תהססו גם לבדוק את המזרן בעצמכם, בין אם בחנות ובין אם בבית שלכם לתקופת ניסיון, וגם לשאול את המוכר לגבי תקופת האחריות שמעניק היצרן. נותר לנו לאחל לכם שינה טובה, ורק בריאות.


bottom of page