הורדת שומן - מלאה במקומות. הלא נכונים...
top of page
  • מערכת לבריאות

הורדת שומן - מלאה במקומות. הלא נכונים...


הנה שוב אנו נתקלים בעולם הבריאות והכושר במיתוס שמסרב להיעלם וחוזר בכל פעם מחדש; המיתוס, למי שלא הבין עוד בשלב הכותרת, הורדת שומן ממקומות נקודתיים בגוף.

תחילה אפתח בעובדה ידועה, עודף שומן מתבטא לרוב בדרכים הבאות-

  • השמנה אגסית – כצורת האגס, השמנה זו מתבטאת בהצטברות שומן באזור האגן והירכיים.

  • השמנה עוברית (תפוחית) – השמנה זו מתבטאת לרוב באזור הבטן ומסביב לטבור. בפשטות אציין כי כרס הבירה הנפוצה היא הסממן הבולט ביותר להשמנה זו.

הורדת שומן נקודתית היא מיתוס שהוחדר לתודעה לפני לא מעט עשורים. חלקו נובע כתוצאה מאי ידיעה וחלקו מהטעייה מכוונת לצרכי מכירת מוצר, שיטה או שירות בריאותי כזה או אחר.


הורדת שומן בעזרת כושר גופני

מה גורם לשומן להצטבר בגוף?

בפשטות אציין כי יש לא מעט גורמי השמנה ידועים: אכילה מרובה, חוסר בשעות שינה, בעיות רגשיות, לידות, בעיות גנטיות ועוד מספר לא מבוטל של גורמים.

אז מה נותר לנו לעשות?

קיימות מספר שיטות מוכרות להורדת שומן המתחלקות לדרך מלאכותית ולדרך טבעית;

  • הדרך המלאכותית הינה שאיבת שומן באמצעים כירורגיים פלסטיים והיא היחידה המאפשרת טיפול נקודתי בבעיה. אך אין כאן מטה קסם ודרכי קיצור- התנהגות זהה תוביל לתוצאה זהה. כלומר, אם ימשיך בהרגליו הקודמים, גם טיפול זה לא יועיל ומצבורי השומן יחזרו למקומם הטבעי.

  • הדרך השנייה הינה בפעילות אירובית. פעילות אירובית בדופק מטרה מכוון (עליו לא ארחיב בכתבה זו), תגרום לגוף לספק את מצבורי האנרגיה הטבעיים משומן, דבר אשר יוביל לשריפת שומן כללית ולא נקודתית.

  • הדרך השלישית והיעילה ביותר... תזונה! אכילה בריאה ומותאמת תגרום לירידת שומן מבוקרת בצורה הדרגתית של כ100-500 גרם שומן בשבוע (קצב הירידה תלוי בקצב חילוף החומרים האינדיבידואלי, ופעילות גופנית המעודדת שריפת קלוריות וחילוף חומרים).

לאחר שהבנו כי לא ניתן להוריד שומן ממקום ספציפי, כיצד נתמודד עם הבעיה?

תמיד נהגתי לכנות את הפתרון כ"משולש הקדוש להצלחה", אסווג את המשולש מהקשה אל הקל:

תזונה – התזונה היא המרכיב המרכזי ביותר בנראות גופנו, תזונה מאוזנת המבוססת נתונים אינדיבידואלים כגון משקל, גיל, פעילות ומצב גופני, הכרחית ובלעדיה ביצוע התהליך יהיה קשה עד בלתי אפשרי.


תזונה נכונה

כושר- שילוב מבוקר של אימוני אירובי והתנגדות יסייע לנו בהורדת אחוזי השומן ובמיצוק הגוף על ידי הגדלת נפח השרירים והגברת חילוף החומרים.

שינה –לאחר שעבדנו כל כך קשה, הקפדנו על אכילה מודעת ומסודרת וכמובן על אימוני הכושר המעייפים, הגיע הזמן לנוח. שינה מספקת תסייע לגוף להתאושש מן המעמסה הקשה ותאפשר לו לבצע את תהליך בניית השרירים המעודד מטבוליזם ותורם למיצוק עליו כולנו חולמים.

כעת, כשגילינו מהם הגורמים ומהו הפתרון, כל שנותר הוא לנעול את נעלי הריצה, ללבוש את בגדי הספורט הנוחים וקדימה לדרך חדשה ו(ח)טובה יותר....

שיהיה בהצלחה!

bottom of page