?מתיחת פנים מי באמת צריך את זה
top of page
  • מערכת לבריאות

מתיחת פנים מי באמת צריך את זה?


ככל שהשנים עוברות, עור הפנים מזדקן יחד איתו. עם החשיפה לשמש, הדאגות, החיוכים והבכי, עור הפנים מתחיל להתקמט, עודפי שומן מצטברים על עור הפנים, יחד עם עודפי עור, והפנים כבר לא נראות רעננות כל כך. ההליך הזה שונה מאוד מאדם לאדם, שונה מגברים לנשים ומתרחש בצורה שונה התלויה הרבה מאוד במטען הגנטי אותו נושא כל אחד, ובנוסף בהרגלים שונים כמו תזונה, עישון, חשיפה לשמש, והרגלים שונים המשפיעים על עור הפנים. מאחר והשוני בין אדם למשנהו גדול כל כך, ישנם אנשים אצלם הזדקנות עור הפנים מתחילה בגיל צעיר יותר, וישנם אלו שהתהליך בולט לעין בגיל מאוחר יותר. ישנם סימנים המעידים על כך שמתיחת פנים יכולה לעזור למראה חיצוני טוב יותר והם כוללים: כתמים על פני עור הפנים, גבות נפולות, עודף עור על העפעפיים העליונות, לפעמים עד כדי כיסוי העין, עפעפיים תחתונים רפויים ביותר, קמטים רבים גם בצידי העיניים, גם לצידי הפה, וחריצים על הלחיים ובין העיניים. בנוסף, עור יבש ומקומט, צניחה של שומן ועור המגיע עד מתחת לאזור הפנים, ולחיים נפולות או ריקות. ניתוח מתיחת פנים בימינו, אפשר להמשיך להראות צעירים עד לשנים מבוגרות יותר על ידי הליך ניתוחי פשוט ביותר הנקרא "מתיחת פנים". במהלך ניתוח למתיחת פנים המנתח מוציא את עודפי השומן והעור שהצטברו עם השנים באזור הפנים, ומותח את העור כך שהוא נראה חלק, יפה וללא קמטים.


ניתוח מתיחת פנים

אנשים אשר מרגישים שהפנים שלהם אינן נראות במיטבן או שהן לא משקפות את איך שהם מרגישים לגבי עצמם יכולים לפנות ולקבל ייעוץ האם מתיחת פנים אכן מתאימה להם. חשוב לוודא עם הרופא המנתח את רמת הציפיות שלכם מן הניתוח, ועד כמה שמדובר בהליך פשוט יחסית ונפוץ מאוד בארץ, עדיין, חשוב לוודא שהתוצאה אליה אתם מקווים אכן רלוונטית עבורכם. מאחר ומבנה הפנים, המטען הגנטי והמצב הבריאותי שונים מאחד לאחד, תוצאות הניתוח יכולות להשתנות מאוד. עדיין, זהו הליך שכיח שרוב המטופלים שעוברים אותו מרוצים ביותר מתוצאותיו. מטופלים רבים נראים צעירים יותר אפילו בעשרים שנה מייד לאחר הניתוח. המונח מתיחת פנים בעצם מתייחס למגוון רחב של פעולות כירורגיות היכולות להתבצע, ולכן כדאי להתכונן מראש עם הידיעה קודם כל, מה אתם מעוניינים למתוח, באילו אזורים ומה תהיה ההשפעה על המראה כללי לאחר הניתוח. הניתוח יכול לכלול מתיחה של עור הפנים והצוואר, מתיחה של שרירי הפנים, ומילוי חריצים או קמטים בהתאמה למבנה הפנים האישי. ישנה אפשרות לשלב עם ניתוח מתיחת הפנים גם ניתוח למתיחת העפעפיים, מילוי שפתיים, או הוספת שתלים לסנטר.

באיזה גיל רצוי לעשות מתיחת פנים ? אם אתם מעוניינים במראה צעיר יותר, מתיחת פנים הינו תהליך שלא כדאי לחכות איתו עד גיל מבוגר מדי, מאחר ואז קשה יותר למתוח או למלא את עור הפנים הרפוי. כל מי שמעוניין בביצוע מתיחת פנים חייב להיות בעל בריאות טובה, ללא כל בעיות רפואיות כרוניות או אחרות וחייב להיות במצב נפשי תקין. אפשר ורצוי לבצע את תהליך מתיחת הפנים כשהבריאות שלכם עדיין תקינה ושהפער בין עור הפנים הצעיר למראה של שאר חלקי הגוף לא יהיה גדול מדי.


bottom of page