השתלת שיניים – כיצד למצוא מרפאת שיניים
top of page
  • מערכת לבריאות

השתלת שיניים – כיצד למצוא מרפאת שיניים


בריאות השיניים היא דבר חשוב מאין כמוהו, ולחלוטין אין לטעות ולהתייחס אליה כאל דבר זניח. הטיפול בשיניים אינו מסתכם בצחצוח שיניים פעמיים ביום, ולמעשה הנושא מרכב הרבה יותר. כדי לשמור על שיניים תקינות ובריאות, ולוודא שאין בעיה מיוחדת אשר זקוקה לטיפול, חשוב מאד לבקר רופא שיניים בתדירות קבועה. במידת הצורך, יש לעבור את הטיפולים הנדרשים לשמירה על בריאות הפה, כדוגמת: עקירת שיניים, השתלת שיניים, סתימת חורים, יישור שיניים ועוד. בנוסף, מומלץ ביותר לעבור טיפול ניקוי שיניים על ידי שיננית פעמים בשנה, כדי למנוע הצטברות חיידקים ואבנית ולמנוע מצבים של עששת, דלקות או התפתחות חורים בשיניים.

השתלות שיניים – מי צריך את זה ולמה?

השתלת שיניים עשויה להישמע לכם כמו טיפול רציני, כואב ואולי אף מבהיל. אך למעשה, מדובר בתהליך סטנדרטי כבן 30 שנה שאינו מסוכן, והוא מוכח כיעיל ביותר בשיקום השיניים והפה. כמו כן, תחום רפואת השיניים והשתלות שיניים בפרט שופעים חידושים והתפתחויות טכנולוגיות חדישות, כך שהשתלות שיניים הולכות ומשתכללות עם הזמן. מי זקוק להשתלת שיניים? לרוב, מדובר באנשים שאחת או חלק משיניהן חסרות, באופן המפריע להם לדבר, ללעוס ולבצע תפקודי פה אחרים ביעילות. שתלי השיניים מהווים תחליף לשן הטבעית. לרוב, שתלי שיניים הם בצורת בורג עשוי מתכת, והם מוחדרים אל תוך הלסת באופן שבו העצם בהמשך תסגור עליהם כפי שהיא סוגרת על שן, כך שלמעשה ייווצר תחליף לשן הטבעית.


השתלת שיניים במרפאת שיניים

זקוקים להשתלת שיניים? איך תבחרו מרפאת שיניים מתאימה לכך?

ישנן לא מעט מרפאות שיניים, אך איך תמצאו מרפאה המתמחה בהשתלות שיניים בה תרגישו בטוחים שאתם מקבלים את השירות הטוב, היעיל והבטיחותי ביותר? כאשר אתם מחפשים מרפאה כזו, שימו לב לדגשים הבאים:

  • המלצות מחברים ובני משפחה הן יקרות ערך. אין כמו לשמוע לעצתם של אנשים שאתם סומכים עליהם. אם אחד מקרוביכם או חברכם עבר השתלת שיניים, בררו באיזו מרפאה עשה זאת והאם היה מרוצה מהתהליך ומהתוצאה.

  • מצאתם מרפאה פוטנציאלית? בדקו מהי הכשרתו של הרופא והאם הוא מומחה לכירורגיה או פריודונטיה (תחום מחלות החניכיים).

  • בדקו מהן התלונות הנפוצות על השתלות שיניים לא מוצלחות ואלו מקרים של רשלנות רפואית יכולים להתרחש בהשתלות שיניים, ועשו תחקיר על המרפאות שאתם מבררים עליהן האם התרחשו בהן מקרים שכאלו.

  • בררו עם המרפאה מהם החומרים המשמשים להשתלות ומהם סוגי השתלים שהם מציעים – זאת על מנת לעמוד על איכות החומרים ולוודא שאין מדובר בחומרים זולים או תחליפים לא איכותיים.

בנוסף, לפני שאתם מחליטים סופית שאתם זקוקים להשתלת שיניים, מומלץ לקבל חוות דעת מרופא נוסף. לעתים, הפתרון הדרוש אינו השתלת שיניים אלא פתרונות אחרים, כמו שיניים תותבות או גשר, שהם זולים יותר. חשוב מאוד לא להתפשר על איכות ויעילות הטיפול, ולא להתפתות לבחור במרפאה הזולה ביותר רק בגלל המחיר.

bottom of page