הגדלת חזה מתחת לשריר – כל מה שרצית לדעת ומעולם לא העזת לשאול
top of page
  • מערכת לבריאות

הגדלת חזה מתחת לשריר – כל מה שרצית לדעת ומעולם לא העזת לשאול


ישנם סוגים שונים של ניתוחים להגדלת חזה, והם מתחלקים על פי קטגוריות שונות. אחד הנושאים המבדילים בין הניתוחים השונים, הוא המיקום של השתל – מעל לשריר החזה או מתחתיו. כ-85% מניתוחי ההגדלה של השד נעשים מתחת לשריר. אך חשוב למקם את השתל במיקום המדויק והמתאים, ולכן חשוב לפנות למנתח פלסטי מיומן.

למי מתאימה הגדלת חזה מתחת לשריר?

ניתוח של הגדלת חזה מתחת לשריר מתאים לנשים רזות, בעלות מבנה גוף קטן וחזה קטן. בנוסף, הוא מתאים לנשים שהשדיים הידלדלו לאחר הריונות ולידות. נשים אשר מעוניינות בשתלים גדולים באופן משמעותי מן הגודל הקיים בפועל לפני הניתוח, הן מועמדות טבעיות לניתוח מסוג זה – כל עוד ההגדלה של השד היא על פי הגודל הרצוי למנותחת, אפשרית מלכתחילה.


למי מתאימה הגדלת חזה מתחת לשריר?

היתרונות בניתוח מסוג זה

להגדלת חזה מתחת לשריר ישנם מספר יתרונות.

  • ראשית, השתלים בניתוח כזה מקבלים ריפוד טוב יותר – של העור, של השומן שבשדיים, של רקמות השדיים וגם של שריר החזה. שנית, התחושה המתקבלת טבעית יותר, בגלל שכבות הריפוד הללו, והשתל מורגש פחות.

  • בנוסף, ישנם פחות סיכונים בניתוח כזה, ליצירה של קפלים בשד או של קופסית.

החסרונות

הגדלת חזה מתחת לשריר היא השיטה הנפוצה ביותר בניתוחים אלה, אך גם לה יש חסרונות.

  • ההתאוששות מניתוח כזה ארוכה יותר מן ההתאוששות בניתוח שבו השתל ממוקם מעל לשריר. ההתאוששות הארוכה כוללת גם כאבים חזקים למשך תקופה, אולם אפשר לטפל בהם באמצעות משככי כאבים רגילים

  • אורך גם זמן רב יותר עד שהתוצאות ניכרות לעין.

  • בניתוח כזה ישנו סיכון גדול יותר להפרעה בתנועה, במיוחד בכתף, בעקבות הניתוח.

  • בנוסף, בעקבות פעילות מאסיבית של שרירי החזה, השתל עלול לזוז. חיסרון זה רלוונטי בעיקר לשחייניות, ולספורטאיות בכלל.

איך מקבלים את ההחלטה בפועל?

לאור כל זאת, ההחלטה האם למקם את השתל מעל או מתחת לשריר נעשית מורכבת מאד. מומלץ לכל מי שמעוניינת בהגדלת חזה לקרוא חומר רב בנושא (דבר שמומלץ באופן כללי לכל מי שמעוניינת בניתוח פלסטי כלשהו), על מנת להגיע לפגישת הייעוץ עם המומחים עם הכנה מוקדמת וידע בתחום. מלבד זאת, מומלץ מאד לתת אמון ברופא הפלסטי המטפל, ולשמוע להמלצות שלו לגבי המיקום הטוב ביותר לשתל. כמובן, על מנת לסמוך על המנתח, חשוב לבחור מלכתחילה מנתח פלסטי מקצועי, אמין, מנוסה ומיומן.


bottom of page