ניתוח הגדלת חזה - כל מה שצריך לדעת: בחירת מנתח, סוגי שתלים, החלמה
top of page
  • מערכת לבריאות

ניתוח הגדלת חזה


ניתוח הגדלת חזה הוא אחד הניתוחים הפופולאריים ביותר במדינות רבות בעולם, וכך גם בישראל. מדובר בהליך כירורגי בטוח שנהנה מאחוזי הצלחה גבוהים מאוד, אולם גם כזה הנחשב מורכב והמחייב מיומנות גבוהה ועל כן מומלץ לעבור ניתוח שכזה אך ורק אצל כירורג פלסטי מוסמך ועתיר ניסיון.


ניתוח הגדלת חזה הוא הליך קוסמטי פופולרי שנועד לשפר את גודל וצורה של השדיים של האישה. זה כרוך בהחדרת שתלים כדי להגדיל את נפח השד ולשפר את המראה הכללי. הליך כירורגי זה נבחר על ידי נשים מסיבות שונות, כולל שיפור הביטחון העצמי שלהן, השגת גודל פרופורציונלי יותר ושחזור נפח השד שאבד עקב ירידה במשקל או הריון. ניתוח הגדלת חזה מציע לנשים את ההזדמנות להרגיש יותר בנוח ומרוצה מגופן. בסעיפים הבאים נעמיק בהיבטים השונים של ניתוח הגדלת חזה.



בחירת המנתח הנכון להגדלת חזה

כאשר מדובר בניתוח הגדלת חזה, בחירת המנתח הנכון היא בעלת חשיבות עליונה. מנתח מוסמך ומנוסה יוודא כי ההליך מבוצע בבטחה וביעילות, וכתוצאה מכך התוצאה הרצויה. להלן מספר גורמים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת מנתח:

  1. אישורים וניסיון: חפשו כירורג מוסמך בכירורגיה פלסטית ובעל ניסיון רב בביצוע הליכי הגדלת חזה. רצוי לחקור את הכישורים, ההסמכות והחברות שלהם בארגונים מקצועיים.

  2. תמונות לפני ואחרי: בקשו לראות תמונות לפני ואחרי של מטופלות הגדלת חזה קודמות של המנתח. זה ייתן לך מושג על הסגנון האסתטי שלהם ואת איכות העבודה שלהם.

  3. המלצות מטופלים: קרא ביקורות והמלצות ממטופלים קודמים. זה יספק תובנה לגבי אופן המיטה של המנתח, מיומנויות תקשורת ושביעות רצון כללית של המטופל.

  4. פגישת ייעוץ: קבעי פגישת ייעוץ עם המנתח כדי לדון במטרותיך, חששותיך והתוצאות הרצויות. שימו לב כיצד המנתח מקשיב לכם, עונה על שאלותיכם ומסביר את ההליך. פגישה זו מאפשרת לאישה שחולמת על חזה גדול יותר להתרשם באופן בלתי אמצעי ממי שבידיו היא מפקידה את גופה ואת חלומה, ובמקביל מאפשרת למנתח לקבל תמונת מצב מפורטת לגבי בריאותה הכללית של המטופלת, מבנה גופה, מבנה החזה שלה, האופן שבו נתפשים בעיניה שדיים אופטימליים והציפיות שלה מהניתוח. במהלך הפגישה מבהיר המנתח למטופלת מה ניתן להשיג באמצעות ניתוח הגדלת חזה ומה לא, מהם הסיכונים והסיכויים וביחד הם מחליטים על מתווה הניתוח - איזה שתל ישמש להגדלת החזה, כיצד יתבצע הניתוח ומה תהיה צורת השדיים לאחריו.

  5. זכויות בית החולים: גלי אם למנתח יש הרשאות לבצע ניתוח הגדלת חזה בבית חולים או מתקן כירורגי מוסמך. זה מבטיח שהם עמדו בסטנדרטים ספציפיים לבטיחות ואיכות הטיפול.


בנוסף, חיוני להרגיש בנוח ובטוח עם המנתח שבחרת. הגדלת חזה היא החלטה אישית, וביסוס אמון וקרבה עם המנתח שלך הוא קריטי לתוצאה מוצלחת.


סוגי שתלים

ניתוח הגדלת חזה הוא הליך שנועד לשפר את גודל וצורה של השדיים של האישה. זה כרוך בשימוש בשתלי חזה או העברת שומן כדי להשיג את התוצאות הרצויות. ישנם שני סוגים עיקריים של שתלי חזה הנפוצים בניתוחי הגדלת חזה: שתלי מלח ושתלי סיליקון. שתלי מלח מורכבים ממעטפת סיליקון חיצונית מלאה בתמיסת מי מלח סטרילית. הם ידועים בתחושה ובמראה הטבעיים שלהם. שתלי סיליקון, לעומת זאת, ממולאים בג'ל סיליקון מגובש הדומה מאוד לתחושה של רקמת שד טבעית. הם פופולריים בזכות יכולתם ליצור מראה רך וטבעי יותר.


בנוסף את השתלים המשמשים לניתוח הגדלת חזה נהוג לחלק ל- 2 קבוצות עיקריות: שתלים עגולים ושתלים אנטומיים (שתלים בעלי מבנה דמוי אגס). שתלים אנטומיים מקנים מראה טבעי יותר לחזה ואילו שתלים עגולים מתאימים יותר למי שרוצה להבליט את השדיים ולהפגין נוכחות. בנוסף למבנה יש לבחור גם בפרופיל של השתל (נמוך, בינוני או גבוה) ובפרט חשוב להתאים אותו למבנה הגוף של האישה - זהו אחד הפרמטרים בהם נמדדת המומחיות של המנתח הפלסטי, וכן היכולת שלו להיות קשוב למטופלת ובה בעת לסייע לה לבחור את הפתרון האופטימלי בהתאם למגבלות השונות.



ניתוח הגדלת חזה

טכניקות השמה

מעל השריר או מתחת לשריר?

החלטה נוספת המתקבלת במהלך הפגישה הראשונה ומשפיעה כמובן על האופן בו יתבצע הניתוח להגדלת החזה היא האם למקם את השתלים מעל לשריר החזה או מתחתיו. כשהשתלים ממוקמים מעל השריר הניתוח כרוך בפחות כאבים, והתוצאה נראית טבעית יותר. אופציה זו מתאימה בעיקר למקרים שבהם השתל הנבחר צנוע יחסית וכשהחזה הקיים "מרופד". ניתוח הגדלת חזה מתחת לשריר מאפשר בחירה של גודל השתל מתוך מנעד רחב יותר של אפשרויות, אולם גם בדרך זו מומלץ לא להפריז עם גודל השתל.


ישנן שתי טכניקות מיקום עיקריות המשמשות לשתלי חזה: תת שרירית (מתחת לשריר החזה) ותת בלוטית (מעל שריר החזה). המיקום התת שרירי מומלץ לרוב לנשים רזות עם רקמת שד טבעית מינימלית, מכיוון שהוא מספק תוצאה טבעית יותר למראה ומפחית את הסיכון לנראות או מישוש השתל. המיקום התת-בלוטתי, לעומת זאת, אידיאלי לנשים עם רקמת שד מספקת ומציע זמן החלמה קצר יותר.


במהלך ההליך, המנתח יבצע את החתכים הדרושים וייצור כיס לשתל השד. לאחר מכן השתל יוכנס לכיס וימוקם כדי להשיג את הצורה והגודל הרצויים. לאחר התקנת השתלים, החתכים ייסגרו בתפרים, והמטופלת תועבר לאזור ההחלמה.


חשוב לציין כי הגדלת חזה היא הליך הניתן להתאמה אישית, והפרטים הספציפיים של הניתוח עשויים להשתנות בהתאם לצרכים ולמטרות הייחודיות של האדם. התייעצות עם מנתח פלסטי מוסמך היא חיונית כדי להבטיח תוצאה בטוחה ומוצלחת.

הכנה לניתוח הגדלת חזה

הכנה לניתוח הגדלת חזה כוללת מספר צעדים חשובים כדי להבטיח הליך בטוח ומוצלח. על ידי ביצוע ההכנות הדרושות, אתה יכול למזער את הסיכון של סיבוכים לייעל את התוצאות שלך.

  1. התייעצויות לפני הניתוח: לפני שתעבור ניתוח הגדלת חזה, תהיה לך התייעצות אחת או יותר עם המנתח שלך. במהלך התייעצויות אלה, תוכלו לדון במטרות, ציפיות והיסטוריה רפואית שלכם. המנתח שלך יבחן גם את השדיים שלך ויספק המלצות על דרך הפעולה הטובה ביותר.

  2. בדיקות רפואיות: המנתח שלך עשוי לבקש בדיקות רפואיות שונות כדי להעריך את בריאותך הכללית ולקבוע אם אתה מועמד טוב לניתוח הגדלת חזה. בדיקות אלה עשויות לכלול בדיקות דם, ממוגרפיה ואלקטרוקרדיוגרפיה.

  3. שינויים באורח החיים: לקראת ניתוח, המנתח עשוי להמליץ על שינויים מסוימים באורח החיים. לדוגמה, ייתכן שתתבקשי להפסיק לעשן, להימנע מתרופות או תוספי מזון מסוימים, ולהתאים את התזונה שלך כדי לקדם ריפוי מהיר יותר ולהפחית את הסיכון לסיבוכים.

  4. הסדרת נסיעות ותמיכה: מכיוון שניתוח הגדלת חזה מבוצע בהרדמה כללית, יהיה עליך לתאם הסעה ליום ההליך. בנוסף, ייתכן שתפיקי תועלת מכך שחבר או בן משפחה מהימן יהיה זמין לספק תמיכה במהלך תקופת ההתאוששות הראשונית.

  5. ציוד התאוששות: חיוני לאסוף את הציוד הדרוש לך לאחר הניתוח. זה עשוי לכלול בגדים רפויים ונוחים, חולצות מכופתרות, חבילות קרח, תרופות נגד כאבים וציוד לטיפול בפצעים המומלצים על ידי המנתח שלך.

  6. הכנה רגשית: ניתוח הגדלת חזה הוא הליך טרנספורמטיבי שיכול להשפיע באופן משמעותי על הדימוי העצמי והביטחון העצמי שלך. קחי את הזמן להכין את עצמך רגשית לשינויים שיתרחשו ולדון בכל חששות או חרדות עם המנתח שלך.


על ידי נקיטת צעדים הכרחיים אלה כדי להתכונן לניתוח הגדלת חזה, את יכולה להבטיח חוויה חלקה ומוצלחת יותר. זכרי לעקוב בקפידה אחר הוראות המנתח שלך ולשאול כל שאלה שיש לך לאורך הדרך.


התאוששות והחלמה מניתוח הגדלת חזה

ניתוח הגדלת חזה מתבצע בהרדמה מלאה. ברוב המקרים אין צורך באשפוז של יותר מכמה שעות אם כי לפעמים נותרת המנותחת להשגחה למשך הלילה. התאוששות מניתוח הגדלת חזה היא חלק מכריע בתהליך הכולל. הבנת הצפוי במהלך תקופת ההחלמה וביצוע ההנחיות המומלצות יכולים לסייע להבטיח החלמה חלקה ומוצלחת. המלצה כללית היא לפרגן מנוחה בת שבוע, על מנת לתת לגוף להתאושש.


  1. ניהול כאב ואי נוחות: שכיח לחוות כאב, נפיחות ואי נוחות בימים שלאחר הניתוח. המנתח שלך ירשום תרופות כאב כדי לעזור לנהל את הכאב. חשוב לקחת את התרופה לפי ההוראות ולהימנע ממאמץ יתר במהלך תקופת ההחלמה. בימים הראשונים לאחר הניתוח ישנם כאבים שהולכים ופוחתים וניתן גם להשתמש במשככי כאבים. אזור החזה נשאר רגיש במשך כשבועיים שלושה, וההמלצה היא לבצע מסאז'ים קלים על מנת להקל על הנפיחות והתחושה הלא נוחה.

  2. לבישת חזייה כירורגית: המנתח יספק לך חזייה כירורגית ללבוש מיד לאחר הניתוח. חזייה זו תספק תמיכה ותסייע בהפחתת נפיחות. חשוב ללבוש את חזיית הניתוח בהתאם להמלצת המנתח.

  3. הגבלת פעילות גופנית: במהלך תקופת ההחלמה הראשונית, חיוני להימנע מפעילות גופנית מאומצת והרמת משאות כבדים. המנתח שלך יספק הנחיות מתי תוכל לחזור בהדרגה לפעילות רגילה. חשוב מאוד להימנע ממאמצים פיזיים במשך כ- 3 שבועות.

  4. התמודדות עם נפיחות ושטפי דם: נפיחות ושטפי דם נפוצים לאחר ניתוח הגדלת חזה. מריחת שקיות קרח על האזורים הפגועים יכולה לעזור להפחית נפיחות. המנתח עשוי גם להמליץ ללבוש בגד דחיסה או להשתמש בקרמים מקומיים כדי למזער שטפי דם.

  5. ביצוע הוראות הטיפול לאחר הניתוח: המנתח יספק לך הוראות טיפול ספציפיות לאחר הניתוח. זה עשוי לכלול שמירה על אתרי החתך נקיים ויבשים, הימנעות מתרופות או תוספי מזון מסוימים, והשתתפות בפגישות מעקב. חשוב להקפיד על ההוראות שניתנו על ידי המנתח שלך כדי לקדם ריפוי תקין.

  6. ציר הזמן לחזרה לפעילות רגילה: ציר הזמן לחזרה לפעילות רגילה משתנה ממטופל למטופל. באופן כללי, רוב המטופלות מסוגלות לחזור לעבודה ולפעילות קלה תוך שבוע או שבועיים לאחר הניתוח. עם זאת, חשוב להתייעץ עם המנתח שלך לקבלת המלצות מותאמות אישית המבוססות על ההתקדמות האישית שלך. כמו כן יש להיזהר מחשיפה של החזה לשמש במשך כחודשיים לאחר הניתוח.


חשוב לזכור כי ההחלמה היא תהליך הדרגתי, וזה עשוי לקחת כמה שבועות או אפילו חודשים כדי להחלים באופן מלא. חשוב להיות סבלניים ולאפשר לגוף מספיק זמן להחלים כראוי.


הגיל הטוב ביותר לניתוח הגדלת חזה

בחירת הגיל המתאים לעבור ניתוח הגדלת חזה היא החלטה אישית התלויה בגורמים שונים. אמנם אין גיל ספציפי נחשב אידיאלי עבור הליך זה, ישנם שיקולים פיזיים ורגשיים חשובים שיש לזכור.


מבחינה פיזית, מומלץ בדרך כלל לחכות עד שהשדיים יתפתחו במלואם, מה שקורה בדרך כלל עד גיל 18. זה מבטיח כי המנתח יכול להשיג את התוצאות הרצויות ולמזער את הצורך בתיקונים עתידיים.


מבחינה רגשית, חיוני שלאנשים תהיה הבנה ברורה של המניעים שלהם לרצות הגדלת חזה. חשוב שיהיו לכם ציפיות ריאליות ולהיות מוכנים נפשית להליך. התייעצות עם מנתח פלסטי מהימן יכולה לעזור לקבוע אם אדם מוכן רגשית לניתוח.


יתר על כן, חיוני לשקול נסיבות חיים ותוכניות עתידיות. הריון, תנודות במשקל והנקה יכולים להשפיע על תוצאות הגדלת חזה. מומלץ לדחות את הניתוח עד לאחר השלמת אירועי חיים אלה.


בסופו של דבר, הגיל הטוב ביותר לניתוח הגדלת חזה ישתנה בהתאם למצבו הייחודי של האדם. התייעצות עם מנתח פלסטי מוסמך תסייע לקבוע את העיתוי המתאים ביותר להליך.


סיבוכים של ניתוח הגדלת חזה

בעוד שניתוח הגדלת חזה נחשב בדרך כלל בטוח ויעיל, כמו כל הליך כירורגי, הוא טומן בחובו סיכונים וסיבוכים פוטנציאליים. חשוב שנשים השוקלות הליך זה יהיו מודעות לסיכונים אלה ושתהיה להן הבנה מעמיקה של הסיבוכים הפוטנציאליים.


סיבוך פוטנציאלי אחד של ניתוח הגדלת חזה הוא התכווצות הקופסית. זה קורה כאשר רקמת צלקת נוצרת סביב השתל בחזה, מה שגורם לרקמה להתהדק ולהתכווץ. התכווצות הקופסית עלולה להוביל לבעיות אסתטיות, כגון עיוותים בשדיים או אסימטריה, כמו גם כאב או אי נוחות. עם זאת, התקדמות בטכניקות כירורגיות ועיצוב שתלים הפחיתו באופן משמעותי את התרחשות התכווצות הקופסית.




bottom of page