כמה משפיע פין קטן על יחסי המין?
top of page
  • מערכת לבריאות

כמה משפיע פין קטן על יחסי המין?

השאלה שבכותרת מטרידה גברים רבים, בעיקר את הצעירים שביניהם, ומאחוריה נמצא כמובן החשש שאורך ועובי הפין אינו מספיק על מנת להביא את בת הזוג להנאה ולאורגזמה. האמת היא שלגודל הפין יכולה להיות השפעה מסוימת, אבל זו בכלל לא הזווית הנכונה להסתכל על הדברים.





מהו פין קטן?

מכיוון שמדובר שמעורר הרבה הדים, לאורך השנים נערכו לא מעט מחקרים לגבי גודל הפין וניסו להגדיר בממוצע מהו פין קטן. כמעט תמיד המחקרים הראו שאורכו של פין ממוצע בעת זקפה נע בין שניים עשר לחמישה עשר ס"מ, והממוצע של כולם הוא טיפה מעל השלושה עשר ס"מ. יחד עם זאת, אין בכך לומר שכל פין באורך מתחת לשלושה עשר או שניים עשר ס"מ הוא "קטן". לפי ההגדרות הרשמיות, פין שאורכו בזקפה מלאה מתחת לשבעה וחצי ס"מ נחשב לקטן ובמקרים אלו יש מקום לשקול התערבות. יחד עם זאת, אם תערכו סקר כנה בין גברים, תראו שהרוב הגדול חושש שיש לו פין קטן. מדוע? מפני שהם נוטים לשפוט את עצמם לחומרה, מפני שמעורבים פה עניינים של חוסר ביטחון, ומפני שתעשיית הפורנו מציגה מגדלים שקשה להתחרות איתם.


האם הוא משפיע על יחסי המין?

רק במידה מסוימת. מבחינת האורך ההשפעה היא קטנה עד בלתי מורגשת מלבד מרכיב פסיכולוגי מסוים, שכן ממילא אזור הגירוי בנרתיק נמצא בעומק של סנטימטרים בודדים. יחד עם זאת, בהתאם למבנה הנרתיק של האישה (ובעיקר אחרי לידה), עוביו הפין יכול להשפיע על מידת הגירוי ועל ההגעה לאורגזמה. עד כמה הדבר מהותי? לא מאוד, מפני שבניגוד לחשיבה הגברית שנוטה לראות באקט החדירה חזות הכל, נשים פועלות קצת אחרת: הרבה יותר חשוב להן המשחק המקדים, האווירה, האינטימיות והרומנטיקה – שמגרים אותן לא פחות ואפילו יותר מהחדירה (שגם היא חשובה אבל לא העיקר ובוודאי לא הדרך היחידה להגיע לאורגזמה).


מה יכול לעזור?

מה שיכול לעזור הוא לשנות גישה. קודם כל, סביר להניח שאורך ועובי הפין שלך לא באמת מעיבים על ההנאה. חלק גדול מהגברים מרגישים שיש להם פין קטן יותר ממה שהיו רוצים, עם עיוות מסוים לרעה של הגודל האמיתי, ואתה כנראה ביניהם. אבל מצד שני, זו הזדמנות מצוינת לחשוב קצת מחוץ לקופסא. אם מה שמדאיג אותך הוא ההנאה שלה (שמשפיעה על תפיסת הגבריות שלך), אז הגיע הזמן לדבר איתה בכנות ולשאול מה היא אוהבת, מה מדליק אותה ומה מרגש. כנראה שתשמע תשובות שיפתיעו אותך ויובילו להנאה מסוג חדש בחדר המיטות.


bottom of page