מהי דרמוקוסמטיקה? על השילוב שבין רפואה לקוסמטיקה
top of page
  • מערכת לבריאות

מהי דרמוקוסמטיקה? על השילוב שבין רפואה לקוסמטיקה

כידוע, בשוק מוצעים שלל מוצרי קוסמטיקה לטיפוח עור הפנים והגוף ולשמירה על בריאותם, וכמובן לחזות יפה ונאה. יחד עם זאת, ישנם אנשים הסובלים מבעיות בעור כמו קשקשת, אלרגיות, פסוריאזיס, פריחה וכן הלאה, אשר צריכים מענה מיוחד. גם כאן לתעשיית הקוסמטיקה יש פתרונות, ולמעשה מדובר בענף ייחודי הנקרא דרמוקוסמטיקה שמשלב את הקוסמטיקה עם הרפואה.


למעשה, המונח דרמוקוסמטיקה מתקבל מצירוף של שני מונחים. הראשון הינו דרמו המגיע מהמונח דרמטולוגיה – כלומר רפואת עור, ואילו השני הוא הקוסמטיקה. על כן, זהו ענף שנועד לתת מענה קוסמטי לאנשים הסובלים מבעיות שונות בעור, החל בעור רגיש או אלרגי ועד לאנשים הסובלים ממחלות עור שונות.


טיפול פנים בספא

למרות שמדובר בהקשר רפואי, אלו לא מוצרים המצריכים מרשם רופא, אך כן חשוב לבחור אותם נכון ובהתאמה לצרכים הספציפיים שלכם. לכן, מומלץ בתור התחלה לפנות אל בית מרקחת המחזיק מחלקה ייעודית של דרמוקוסמטיקה, בה עובדים אנשי מקצוע עם ניסיון רב והיכרות מצוינת של המוצרים. יש לציין כי כיום, עם התפתחות הקנייה המקוונת, ניתן גם למצוא בתי מרקחת עם מחלקות כאלו המציעים את השירות אונליין. לשם כך, בשלב הראשון כדאי להרים טלפון לבית המרקחת על מנת להתייעץ עם רוקחים מיומנים בתחום, ובעזרתם לבחור את התכשיר המתאים ולהזמין. לאחר מכן כבר אפשר להזמין באופן שוטף את התכשירים דרך האתר של בית המרקחת ולקבלם במשלוח עד הבית.


תעשייה מתקדמת ומתפתחת


תעשיית הדרמוקוסמטיקה מתפתחת במהירות וכיום ניתן למצוא בבתי המרקחת מותגים מישראל ומחו"ל. כך למשל, אחד המותגים היותר ידועים בתחום הינו וישי, חברה צרפתית המבססת את מוצריה על מעיינות תרמיים בסביבת העיר וישי, המכילים מינרלים ויסודות קורט בעלי סגולות טיפוליות מוכרות. מדובר במים התורמים להרגעה וחיזוק של העור מפני מזיקים חיצוניים, והחברה מבססת עליהם ליין גדול של מוצרים המתאימים לכל הגילאים, סוגי העור והצרכים, לרבות לבעלי עור רגיש. עוד מותג צרפתי מצליח הינו לה-רוש, שמוצריו זוכים להמלצות בקרב עשרות אלפי רופאי עור מרחבי העולם. גם המוצרים של החברה הזו מבוססים על מעיינות תרמיים שבסביבת העיירה לה-רוש, ואשר סגולותיהם נבדקו רבות במחקרים רפואיים. לא פעם, מוצרי החברה משמשים רופאים עור בתור טיפול משלים לתחלואות שונות של העור.


כאמור, יש גם מותגים ישראליים שזוכים להצלחה בתחום. לדוגמא, חברת מורז מתמחה בפיתוח וייצור של תכשירים קוסמטיים ופארא-רפואיים עבור טיפוח העור וטיפול בו. המוצרים של החברה מתבססים על תמציות צמחי מרפא, בעיקר על צמח הפוליגונום משדות הגליל ועמק יזרעאל, שם מגדלים אותו בתנאים אורגניים מפוקחים. החברה זוכה להצלחה כבר שלושה עשורים בישראל ובחו"ל.

bottom of page