חיסונים בעד ונגד - חיסונים לתינוקות
top of page
  • מערכת לבריאות

חיסונים - בעד ונגד


טרם הגעתו של תינוק לעולם משקיעים רוב ההורים (בעיקר אם מדובר בילד ראשון) שעות רבות בחיפוש אחר העגלה המשוכללת ביותר, בחירת הבגדים היפים ביותר, ריהוט החדר ועוד דברים טובים ומרגשים. לאחר הלידה אנחנו מוצפים ברגשות ועצות מהסביבה ולא נותר לנו רגע דל- צריך להאכיל, לחתל, לקנות משחקים ולפעמים גם לישון.

בואו ננשום רגע ונחשוב- האם עגלה לתינוק או משחק או בגד חשובים יותר מבריאות ילדנו? ברור שלא!!! עד כדי כך ברור, שלרובנו אין זמן לשאול ולברר- מהו החיסון שנתנו לתינוק שלנו מיד עם הגעתו לעולם , מה הזריקו לו? למה? הרי כאשר אנחנו הולכים לבחור גן או מטפלת אנחנו תמיד זוכרים לשאול "מה את מכינה להם לצהרים?" אז למה לא לבדוק מה מכיל החיסון שהוזרק ישירות לדמו?

בכתבה הבאה אין כוונה לשכנע לחסן או לא לחסן. הכתבה נכתבה לא ע"י איש מקצוע אלא ע"י אמא לתינוק שבחרה לשאול את השאלות וכמעט טבעה בים המידע (שלא לדבר על תחושת הבלבול) ומנסה לעשות קצת סדר עבור הורים אחרים. הכוונה בכתבה ברורה- לעורר את ההורים לשאול שאלות לפני שמחסנים תינוקות, להבין את ההשלכות של החיסונים ולעשות דברים מתוך מודעות ולא כעדר.


טבלת חיסונים

אנחנו מתייחסים פעמים רבות למערכת הרפואית כשם שאנחנו מתייחסים לחדשות- נטולת אינטרסים, אובייקטיבית, אמינה. בדיוק כשם שמאחורי מערכת החדשות עומדים שיקולים כלכליים כך גם מאחורי אימפריית החיסונים, חברות התרופות מגלגלות מיליארדי דולרים מחיסון ילדנו. האחריות לילדים שלנו, נמצאת בידיים שלנו אל לנו לקבל שום דבר כמובן מאליו כי אנחנו אלו שנתמודד עם תוצאות הבחירות שלנו- לכאן או לכאן. ולכן, חשוב שנדע להסביר לעצמנו למה בחרנו לחסן או מדוע החלטנו לא לחסן בדיוק כשם שאנחנו יודעים לתת הרצאה שלמה למה בחרנו בעגלה הזו ולא בשנייה.

לפניכם הסרט "חיסון גורלי" כל הפרטים על הסיכונים שבחיסונים : (מעט ארוך אך שווה)


bottom of page