סוכרתי מסוג 2? חמישה צעדים לחיים טובים יותר
top of page
  • מערכת לבריאות

סוכרתי מסוג 2? חמישה צעדים לחיים טובים יותר

להכיר את הסוכרת, לא להתעלם, להתעמל, לטפל - ולנטר סוכר באופן רציף


סוכרת מסוג 2 מוגדרת כמגפה כלל-עולמית. בישראל סובלים ממנה כחצי מיליון סוכרתיים ומעריכים כי עוד כחצי מיליון הם טרום סוכרתיים. אבל גם אם אבחנו לכם סוכרת – לא מדובר בסוף העולם: טכנולוגיות חדישות וביניהן מערכת לניטור סוכר רציף, הפריסטייל ליברה, מאפשרות שמירה על איזון והימנעות מסיבוכים עתידיים.


הנה חמישה צעדים שיוכלו לסייע לכם לשמור על איזון רמות הסוכר.


1. הכירו את הסוכרת שלכם- סוכרת מתפתחת בשל חסר בהורמון האינסולין האחראי על הכנסת הגלוקוז מהדם לתאים או בשל תנגודת של התאים לפעילות ההורמון. להבדיל מסוכרת מסוג 1, שהיא מחלה אוטואימונית שבה הגוף מייצר נוגדנים נגד תאים בלבלב המפיקים את הורמון האינסולין והורס אותם, סוכרת מסוג 2 מתפתחת כתוצאה מתנגודת של תאי הגוף להורמון האינסולין שמתבטאת בהפחתת כניסת ה גלוקוז לתאים. תחילה, הלבלב מנסה להתגבר על התנגודת הזו ומפריש יותר אינסולין כדי להוריד את רמת הסוכר, עד שבשלב מסוים הוא אינו יכול להתמודד עם התנגודת – ואז רמות הסוכר בדם עולות מעל הנורמה. חשוב לסוכרתי להיות מודע לסימנים המתריעים בנוגע לרמות הסוכר בדם, כגון חולשה או סחרחורת. אחת הדרכים לבדוק אם אנחנו במצב של רמות סוכר גבוהות או נמוכות היא באמצעות מדידת הסוכר באופן רציף. חשוב מאוד שהסוכרתי ימדוד באופן תדיר את רמות הסוכר שלו, למניעת סיבוכים בעתיד, וכמו כן כדי לעקוב אחר יעילות הטיפול הרפואי.



ערכת בדיקת סוכר


2. שימוש במערכת פריסטייל ליברה- מערכת פריסטייל ליברה המבוססת על טכנולוגיית פלאש לניטור רמות סוכר, מאפשרת לעקוב אחר רמת הסוכר בגוף בעזרת חיישן המחובר לזרוע עד 14 ימים. יתרונה של המערכת הוא שהיא חוסכת את הצורך בדקירת האצבע, אותה נדרשים סוכרתיים לבצע שוב ושוב. ומאפשרת לנטר את רמות הסוכר באופן מדויק ורציף לאורך כל שעות היממה. המערכת מציגה חיצי מגמה המראים את תנודות הסוכר, וכן גרף של רמות הסוכר ב-8 השעות האחרונות. מידע זה מסייע למשתמש ללמוד את תנודות הסוכר שלו במהלך היום ולאחר פעילויות וארוחות שונות, לצוות הרפואי לקבל תמונה מלאה של מצב הסוכרת, ובהתאם לכך להגיע להחלטות טיפוליות מותאמות אישית, וכמו כן לבנות תפריט ספציפי לפי רמות הסוכר של כל מטופל ומטופל. ניטור רציף הוא חיוני לכל הסוכרתיים הזקוקים לטיפול באינסולין מספר פעמים ביום. יחד עם זאת גם הסוכרתיים שאינם מטופלים באינסולין יכולים ליהנות מניטור סוכר רציף ולקבל המידע חיוני על רמות הסוכר שלהם למעשה למעשה הניטור הרציף מגדיל את המוטיבציה של המטופל ומעמיק את המודעות לטיפול בסוכרת.


3. לא להתעלם - ברוב המקרים, סוכרתיים אינם מרגישים את הסוכרת כל עוד לא מופיעים סיבוכים שלה, האופייניים לשלבים מאוחרים שלה. יחד עם זאת, ליווי רפואי נכון, וניטור רמות סוכר רציף על ידי מערכת פריסטייל ליברה, מעניקים לסוכרתי כלים שיסייעו לו לשמור על אורח חיים נכון. להבין איך לתכנן את היום שלו, את התפריט ואת לוח הארוחות, איך לקחת את התרופות באופן נכון ואיך להתמודד עם מצבי חיים שונים, כמו התחלת לימודים או עבודה חדשה, העלולים להשפיע על מצב האיזון.


4. פעילות גופנית- לפעילות הגופנית חשיבות רבה באיזון רמות הסוכר בדם. מי שלא הקפיד בעבר על פעילות גופנית צריך להתחיל בפעילות מאוד מתונה ולעלות לאט לאט את רמת הקושי. הפעילות המומלצת לסוכרתיים היא פעילות אירובית המסייעת בשריפת שומנים, פעילות התנגדותית או פעילות בעצימות גבוהה. ההמלצה הכללית היא לפחות 150 דקות של פעילות אירובית בשבוע, והעלאה של דופק המטרה עם התקדמות הפעילות והעליה בכושר הגופני. חשוב כמובן להתאים את הפעילות הגופנית לגיל, לכושר הגופני ולטיפול הרפואי בהתאם להנחיות הצוות הרפואי. כמו כן, מומלץ להשתמש בפריסטייל ליברה לפני הפעילות, בזמן התרגול ואחריו, כדי להבין כיצד משפיע סוג הפעילות הגופנית על רמות הסוכר ולהמנע מהיפוגליקמיות.


5. אפשרויות טיפול נוספות- כיום, עומדות לרשות הרופאים מגוון רחב של תרופות יעילות לטיפול בסוכרת. חלק מהתרופות תורמות לא רק להורדת רמות הסוכר אלא גם לירידה במשקל ולהגנה מפני תחלואה קרדיו-וסקולרית. הטיפולים האלה מאפשרים בסופו של דבר לסוכרתיים לחיות חיים טובים יותר – יחד עם הסוכרת.


bottom of page