טיפול פרטי במיגרנות: תוכנית טיפול מותאמת אישית מאפשרת איכות חיים
top of page
  • מערכת לבריאות

טיפול פרטי במיגרנות: תוכנית טיפול מותאמת אישית מאפשרת איכות חיים

מיגרנות הם כאבים עוצמתיים הרבה יותר מכאבי ראש ממוצעים, והן עלולות להיות מתישות לסובלים מהן.


הלחץ התמידי של התהייה מתי תגיע המתקפה הבאה, וחוסר ההבנה של הסביבה, עלולים לגבות מחיר, ולהוביל גם לדיכאון. מכאן שמציאת שיטה לניהול הכאבים ומניעתן היא המפתח לשיפור איכות חיי הסובלים מהן.


טיפול פרטי במיגרנות מתחיל עם הרכבת תוכנית טיפול מותאמת אישית לצורכי המטופל, עד להפחתה כמעט מוחלטת של הכאבים או לפחות שליטה בעוצמתם, והשבת איכות החיים.





איך מתמודדים עם מיגרנות?

טיפול פרטי במיגרנות משתנה מאוד בין המטופלים, וכל מטופל מקבל תוכנית טיפול מותאמת אישית. רוב המטופלים מקבלים תוכניות תזונה בריאה, ואנשים עם רגישויות לגלוטן או חוסר סובלנות אחר למזונות מסוימים צריכים להקפיד מאוד על התזונה שלהם, כי אם הם אינם ממלאים אחר הנחיות התזונה שלהם, הם מפתיחים מיגרנות.


לחץ יומיומי בעבודה או לחצים אחרים כולל מתח שכול, למשל, גורמים גם הם למיגרנות, לכן חשוב להבין את המקור לכאבים על מנת לקבוע תוכנית מותאמת אישית של טיפול פרטי במיגרנות.


אנשים שסובלים ממצב זה מקבלים הפנייה למומחה שמרכיב עבורם תוכנית טיפול מתאימה, מפקח על ביצועה ומוודא שהמטופלים מנהלים חיים תקינים ובריאים, שפירושם שינה מספקת, לפחות שש שעות בלילה, דפוס שינה קבוע, הימנעות מעישון, הימנעות מנטילת סמים, והימנעות משתיית אלכוהול בכמויות מוגזמות.


מתי כדאי לפנות לטיפול פרטי במיגרנות?

טיפול פרטי במיגרנות מתאים במקרים הבאים:


  • כשמתרחש התקף מיגרנה בפעם הראשונה.

  • כשהתקפי מיגרנות שהיו בעבר גדלם בחומרתם או בתדירותם.

  • כשהתקף קשה מגיע באופן פתאומי.

הרופא יבצע בדיקות בסיסיות וימליץ גם על בדיקות נוספות שכוללות בדיקת דם לאיתור בעיות וזיהומים בכלי הדם. בדיקה נוספת היא סריקת טומוגרפיה ממוחשבת (CT) או הדמיית תהודה מגנטית (MRI) ליצירת תמונות מפורטות של חלקים במוח.

בדיקות אלו מסייעות לרופאים לאבחן גידולים, זיהומים, נזק מוחי, דימום במוח ובעיות רפואיות אפשריות אחרות שעלולות לגרום למיגרנות, ובהתאם לממצאים, תורכב תוכנית הטיפול המתאימה.


אילו טיפולים תרופתיים זמינים למיגרנות?

טיפול פרטי במיגרנות מבוסס על אסטרטגיות שונות. קו הפעולה הראשון הוא התמודדות עם הכאב העוצמתי והתרופות המתאימות ביותר למצב זה הן תרופות שנקראות טריפטנים. ניתן להשתמש, למשל, בסומטריפטן, במינון של חמישים או מאה מיליגרם, או כטבליות, כתרסיס לאף או כזריקה שהמטופל יכול לרכוש כערכה ולהזריק לעצמו.


הקריטריונים לטיפול תרופתי הוא שלמטופלים צריכים להיות לפחות חמישה התקפי כאבים בחודש, ושהם ניסו לפחות שלוש שיטות טיפולים אלטרנטיביים שלא הצליחו להפיג את הכאבים. תוכנית טיפול פרטי למיגרנה מבוססת על נהלים קפדניים, עם הקפדה על אכיפת ההנחיות, להשגת תוצאות של איכות חיים משופרת בקרב המטופלים.


בשורה התחתונה, אל תשבו לסבול בשקט בחושך

אם אתם סובלים ממיגרנות, זה הזמן לקבוע פגישה עם מומחה רפואי פרטי כדי לדון באפשרויות הטיפול שלכם וליהנות מאורח חיים בריא, מלא ומספק.


bottom of page