סגולות שמן זית - הורדת כולסטרול באופן טבעי, שיפור הזיכרון
top of page
  • מערכת לבריאות

סגולות שמן זית


שמן זית נחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר ודיאטנים רבים ממליצים לשלב אותו בכמויות מתונות (3-5 כפיות ביום), בתפריט היומי שלנו. ניתן להוסיף אותו למאכלים רבים, כגון סלט, אורז, רוטב פסטה, פוקצ'ה וגם להשתמש בו לטיגון. על מנת לשמור על איכותו של השמן מומלץ לשמור אותו במקום חשוך וקריר.

השימוש בשמן זית במטבח הים תיכוני נחשב לאחד המפתחות לבריאותם הטובה של תושבי האזור, ביחס למדינות אחרות וכיום מקובל להשתמש בו במטבחים רבים בעולם כתחליף לשמנים אחרים, בריאים פחות.


שמן זית טוב לבריאות

בין סגולות שמן זית ניתן למנות בין השאר: שיפור בתפקודה של מערכת העיכול, שיפור הזיכרון באמצעות שיפור תפקודה של זרימת הדם, סיוע נגד עצירות, הורדת כולסטרול רע והעלאת רמתו של הכולסטרול הטוב בדם ואפילו הגנה מפני סוגי סרטן שונים. כמו כן מסייע השמן לשמור על רמת הסוכר בדם, דבר שמסייע לשמור על משקל תקין ותורם לבריאות העור ולכן, יש לא מעט תכשירים וטיפולים קוסמטיים המבוססים על שמן זית.

חשוב לדעת כי סגולות שמן זית מיוחסות רק לשמן באיכות הגבוהה ביותר; שמן זית כתית מעולה שעבר כבישה קרה. רק בשיטת הכנה זו נשמרים הערכים הבריאותיים של השמן במלואם. בכדי להפיק את כל התועלות משמן זית- הורדת כולסטרול, שיפור הזיכרון ועוד חשוב לבחור שמן זית באיכות גבוהה (בד"כ הם עולים מעט יותר משמן זית שאינו איכותי).

התועלות בשמן זית מיוחסות לחומצות שומן חד בלתי רווי שהוא עשיר בהן ולאנטי אוקסיטנדים רבים הנמצאים בו. המרכיבים הללו, שהם נוגדי חמצון, נלחמים ברדיקלים החופשיים בגוף ומסייעים בבעיות רבות, כמו למשל: הורדת לחץ דם. מרכיב נוסף הנמצא בשמן הזית, פוליפינול, תורם למאבק בדלקות בגוף.

סגולות נוספות המיוחסות לשמן זית איכותי הן שיפור ספיגת הסידן בגוף, עניין חשוב במיוחד לילדים בתקופת הגדילה ולמבוגרים הסובלים מספיגת סידן נמוכה. ההשפעה בא לידי ביטוי בכך ששמן זית תורם למסיסות של ויטמין די. חשוב לדעת: הורדת כולסטרול רע והעלאת רמת הכולסטרול הטוב נחשבים לכלים מרכזיים במאבק במחלות לב ודם, הגורמים הקטלניים ביותר בחברה המערבית כיום. בהעדר שמן זית לא יוכלו הויטמינים להיספג בגופנו.

הכמות המומלצת לצריכת שמן זית - 40 מ"ל ליום ואינה גורמת להשמנה.


שמן זית בריא

bottom of page