יש פתרון לצלקות
top of page
  • מערכת לבריאות

יש פתרון לצלקות

צלקות הן אמנם התוצאה של תהליך ריפוי טבעי, אך קשה לומר שהן אסתטיות או מעוררות רשמים נעימים. מסיבה זו, אנשים רבים שיש להם צלקת מחפשים אחר פתרון לטשטוש שלהן, כלומר להפיכתן לבעלות מראה יותר דומה לעור שמסביבן מבחינת מרקם, גוון וגובה. למען המטרה הזו יש כמה פיתוחים מעניינים שיכולים לעבוד, ובפרט מדבקות סיליקון ומשחה לצלקות. בשורות הבאות נרחיב על הנושא.


צלקות ברגל

דברים שכדאי לדעת על צלקות

קודם כל, חשוב לומר למי שרוצה להעלים לגמרי צלקת, שהרפואה עוד לא שם. נכון, אפשר לטשטש צלקות לרמה טובה מאוד, כמעט בלתי נראית לפעמים, אבל לא להעלים אותן לגמרי כאילו העור מעולם לא ניזוק. בנוסף, חשוב לומר שלצלקת לוקח עד שנתיים להתגבש, ולאחר מכן קשה מאוד עד בלתי אפשרי לשנות את המראה שלה. לכן, למחפשים אחר פתרון לטשטוש והטבת מראה הצלקת, כדאי לפעול בהקדם. ככל שמתחילים בטיפול מוקדם יותר כך התוצאות משתפרות.

דבר שני שחשוב לדעת, הוא שצלקות משקפות תהליך ריפוי טבעי, ובדיוק אל התהליך הזה מכוונות מדבקות הסיליקון והג'לים או המשחות. לאחר ניתוח, פציעה או התרחשויות אחרות הפוגעות בשלמות העור, נכנס לפעולה תהליך של סגירה וריפוי, המערב את החלבון קולגן. סיבי הקולגן הם אבני בניין מרכזיות של העור, והם מתחילים להסתדר סביב האזור הפגוע לצורך סגירתו. הבעיה היא שבתהליך הזה הדגש אינו על אסתטיקה, אלא על ריפוי, ולכן התוצאות אינן נאות במיוחד.


פתרונות לטשטוש צלקות

אם כן, יש שני פתרונות מעניינים לבעיית הצלקות, שגם יכולים לעבוד ביחד. האחד הוא מדבקות או יריעות סיליקון, העשויות מסיליקון רפואי. היריעות מייצרות איטום ותורמות ללחות של אזור הצלקת, דבר המקטין את ייצור הקולגן באזור ומונע התעבות ובליטה של הצלקת. כמו כן, הלחץ העדין שמדבקות מפעילות מקטין את היווצרות הקולגן, ובתוך כך הן סופגות מתחים ובכך מונעות התרחבות של הצלקת.

אל היריעות מצטרפת משחה לצלקות , המגיעה למעשה בתצורת ג'ל מועשר בויטמין אי. את המשחה מורחים על העור, והיא נספגת באופן מהיר מבלי ללכלך את הבגדים. היא עוזרת לשיפור הגובה, המראה והצבע של הצלקת, ובתוך כך מקטינה גירודים וחוסר נוחות. ההמלצה היא להשתמש בה לסירוגין ביחד עם המדבקות הנ"ל, ויתרונה טמון בכל שאפשר למרוח אותה גם במקומות שבהם קשה יותר להניח מדבקה. אמנם, המדבקות מגיעות גם בצבע שקוף ובצבע עור, כך שכמעט לא ניתן להבחין בהן, אך המשחה נותנת פתרון אפילו טוב יותר לשעות היום באזורים גלויים – למשל על הפנים.

bottom of page