בואו ללמוד איך לגרום למראה הצלקת להשתפר ולשפר את קצב ההחלמה
top of page
  • מערכת לבריאות

בואו ללמוד איך לגרום למראה הצלקת להשתפר ולשפר את קצב ההחלמה

אם יש לכם צלקת שנוצרה בשנתיים האחרונות, חשוב שתדעו שהיא איננה גזירת גורל. אמנם לא ניתן להעלים אותה לחלוטין אך בהחלט אפשר לטשטש אותה ולזרז את קצב ההחלמה באמצעים פשוטים שאינם מצריכים שום התערבות כירורגית או רפואית. בין אם מדובר בצלקת כתוצאה מניתוח או חבלה, מניתוח קיסרי או מפצעי אקנה, ולמעשה צלקות מכל סוג או סיבה – אפשר לטפל בהן עם רצועות של סיליקון רפואי.



פגם אסתטי מציק

לרבים מאיתנו נוספות עם השנים צלקות, המהוות חלק מפעילות גופנית תקינה של ריפוי פצעים. הבעיה היא שאת הגוף לא מאוד מעניינת האסתטיקה, וכך הרקמות החדשות שנוצרות אינן נראות יפה. למעשה, פעמים רבות הן מכוערות ומותירות פגם אסתטי בולט לעין כתלות בגודל הצלקת ומיקומה. הצלקת עצמה נוצרת בגלל שהגוף מעביר קולגן, החלבון הנפוץ ביותר בגוף, אל האזור הפצוע. במקום הזה הקולגן מייצר סיבים חדשים, ביחד עם אלסטין שמקנה גמישות, אך הסיבים החדשים לא משחזרים באופן מדויק את הרקמות הפגועות ולא מסתדר בצורה מאורגנת. כך נוצרת צלקת שיכולה להיות בולטת, אדמומיות ומכוערת.


לטפל בצלקות עם יריעות סיליקון

במידה ועדיין לא חלפו שנתיים מיום היווצרות הצלקת, אפשר בהחלט לטפל בה. הטיפול נעשה עם יריעות סיליקון רפואי שעושות את העבודה בצורה קלה מאוד ויחסית מהירה, בין אם מדובר בצלקת קלואידית, אקנה, מניתוח קיסרי, היפרטרופית ועוד. היריעות עצמן הן סוג של בד שקוף שנדבק לעור מעצמו ואפשר להתאים את גודל לגודל הצלקת. גם אפשר לבחור אותו בצבע עור או שקוף כדי שאנשים אחרים לא ייראו שאתם עוברים טיפול.


הלכה למעשה, יריעות סיליקון לצלקות משפרות את המצב על ידי מספר פעולות בו זמנית. בראש ובראשונה הן מספקות אטימה על הצלקת ומחזירות לאזור לחות, דבר המקטין את ייצור הרקמות החדשות והבולטות מעל לפני העור. שנית, היריעה יוצרת על הצלקת לחץ עדין שגם הוא מקטין את מהירות התפתחות הרקמות ואת הרמתה של הצלקת מעל לפני העור. הסיליקון הרפואי גם סופג מתחים שנגרמים מקרעים ברקמות וכך הצלקות לא ממשיכות להתרחב עוד ועוד. זאת בנוסף למניעת היווצרות כלי דם קטנים באותו האזור על מנת להפחית אדמומיות, וכן יצירה של שדה שלילי התורם להתארגנות יותר מסודרת ואחידה של סיבי הקולגן.


bottom of page