בחירת רופא מקצועי תמנע רשלנות רפואית
top of page
  • מערכת לבריאות

בחירת רופא מקצועי תמנע רשלנות רפואית


מידי שבוע עולה לכותרות עוד מקרה מזעזע של רשלנות רפואית, שמותיר את קהל הקוראים המום לנוכח העוולות ואוזלת היד הקיימים. הדיווחים מחדירים לתודעת הציבור את ההכרה כי מצבים אלו עלולים לקרות לכל אחד, ובד בבד את הצורך בנקיטת אמצעי זהירות על מנת להימנע מהם. אחת הדרכים היעילות לצמצם את הסיכוי למקרה רשלנות רפואית היא בחירת רופא מקצועי שיטפל בכם, החל מרופא המשפחה או רופאים מומחים ועד לרופא שיניים. ובאשר להיבט הכלכלי, כאשר זה נוגע לבריאות שלכם עדיף שלא לתת לשיקולים פיננסיים בלבד להתוות את הבחירה, כלומר לא להתפשר על איכות הרופא על חשבון בריאותכם.

בררו פרטים אודות הרופא המטפל לפני בחירתו

בעת בחירת רופא מטפל חשוב לבחור באיש מקצוע המתמחה בבעייתכם הספציפית, שהינו בעל ניסיון מוכח בתחום עיסוקו ומכיר היטב את כל ההליכים והבדיקות שעליכם לעבור. רופא מקצועי הינו אדם בעל מוניטין המומלץ על ידי רופאים אחרים ופציינטים שזכו לטיפולו, וכן על ידי עורכי דין המתמחים בנזקי גוף. בנוסף, כיום ניתן למצוא ברשת האינטרנט מידע רב אודות הרופא המבוקש, כולל מקום לימודיו, תהליך הכשרתו, ומקומות תעסוקה בהווה ובעבר. באינטרנט גם אפשר לבדוק האם אותו רופא היה מעורב במספר גדול של תביעות בגין רשלנות רפואית. בנוסף לרופא, ישנה חשיבות רבה גם למוסד הרפואי בו מבוצעים הטיפולים, וחשוב להכיר את נהלי העבודה, את רמת המקצועיות של הסגל ואת איכות הציוד הרפואי במרפאה.

רופא בעל שם הוא רופא עסוק

מטבע הדברים לרופא בעל שם יש ביקוש רב, ורשימת התורים שלו עמוסה וצפופה, כשלעיתים יש להמתין שבועות ואף חודשים עד הפגישה במרפאתו. המתנה זו גורמת למטופלים רבים לוותר על אותו רופא, ולפנות לרופא יותר זמין ופחות מקצועי. אולם, במרבית המקרים עדיף להיעזר בסבלנות ולחכות לתור פנוי אצל אותו רופא. יתר על כן, במידה ומדובר במקרה דחוף אל תתביישו לנדנד לפקידת הקבלה שתאפשר לכם לקבוע תור בין המוזמנים, או שתרשום אתכם בעדיפות ראשונה למקרים של ביטול תור. תוכלו גם לבדוק האם קיימת אפשרות להתייעץ עימו טלפונית. בעת פגישתכם עם הרופא חשוב שהוא יהיה פנוי עבורכם ויענה על כל שאלה מטרידה, אך אם אתם חשים שאינכם מצליחים לתקשר היטב, או שהרופא איננו זמין לתקופות ממושכות ואתם נדרשים לטיפול דחוף ושוטף - חפשו רופא מומלץ אחר שהינו יותר זמין וקשוב.

חוות דעת רפואית נוספת

במצבים רפואיים הכרוכים בטיפולים או באבחונים קשים וסבוכים, אפילו אם בחרתם ברופא מקצועי בעל שם, מומלץ לקבל חוות דעת נוספת מטעם רופא מומחה אחר, שהינו בעל מוניטין לא פחות מהרופא שלכם. כך תוכלו להבין את הבעיה הרפואית מזוויות חדשות ושונות, ואולי להתוודע אל אפשרויות טיפול אחרות מאלו שהוצגו על ידי הרופא שלכם. במידה וקיימת סתירה בין שתי חוות הדעת הרפואיות, ייתכן מאוד שאחת מהן מבוססת על אבחון או טיפול שגוי. במקרה זה יש לקבל עוד חוות דעת שתעזור לכם להבין את הליך הטיפול הנכון עבורכם.


bottom of page