בואו ליהנות מבניית הרגלים חדשים ואיזון תזונתי
top of page
  • מערכת לבריאות

בואו ליהנות מבניית הרגלים חדשים ואיזון תזונתי

בשנים האחרונות כולנו נעשינו יותר מודעים לחשיבותו של אורח חיים בריא, הכולל כמובן גם תזונה נכונה ובריאה. בתוך כך, רבים מאיתנו מבקשים גם להשיג מטרות שונות, כמו חיטוב הגוף, השלת כמה קילוגרמים עודפים, פיתוח הגוף וכדומה. הדרך להשגת המטרות האלו ונוספות עוברת דרך בנייה של הרגלים חדשים ואיזון תזונתי.

שייק ירוק ובריא


חשיבות של הסתכלות הוליסטית

בשוק יש המון פרסומים על דיאטות ושיטות כאלו ואחרות, המבטיחות לעזור לכם להשיל המון מהמשקל בזמן קצר יחסית. יחד עם זאת, חשוב להבין שדיאטות כאלו, במידה ואינן מבוססות על איזון תזונתי, עלולות דווקא לפגוע בגוף שאינו מקבל את החלבונים והמיקרונוטריאנטים שלהם הוא זקוק. יתר על כן, קשה מאוד להקפיד על עקביות בדיאטות כאלו המערבות שינויים קיצוניים בתזונה, קשה לשמור על מוטיבציה, וגם אם זוכים להגיע להישגים נאים – קשה מאוד לשמור עליהם.


במקום זאת, עדיף לבחור בדיאטות בעלות הסתכלות הרבה יותר הוליסטית ומאוזנת. הכוונה היא לדיאטות שאינן מסתכלות רק דרך סוגיית הקלוריות, אלא קודם כל על כלל מרכיבי התזונה שהגוף צריך. המטרה היא לבנות תפריט מאוזן, שמצד אחד מכניס פחות קלוריות ממה שאתם מוציאים, אבל עדיין מספק את המרכיבים החיוניים ואף משפר את התפקוד היומיומי. בנוסף, דיאטות כאלו יעזרו לכם לבנות בהדרגה ובצורה נכונה את הרגלים התזונה הבריאים, להבדיל ממהפכה קיצונית שקשה מאוד לעמוד בה.


מעבר לכך, הסתכלות הוליסטית משמעה שמתבוננים על עוד מרכיבים בחיים, ולא רק על התזונה. כך למשל, גישה נכונה לדיאטה גם תנחה אתכם לעבר פעילות גופנית מתאימה, שהינה חשובה מאוד להשגת המטרות, לשמירה על מצב רוח טוב ובכלל לתפקוד היומיומי. מצד שני, ממש לא מדובר בזה שתהפכו לספורטאים המעמיסים על עצמם מאמצים קיצוניים. למעשה, כל העניין הוא להתאים ככל האפשר את הדיאטה אליכם – אל אורחות החיים שלכם, אל העדפות התזונה, הטעמים שאתם אוהבים, רמת הכושר הנוכחית, היעדים שהצבתם לעצמכם וכן הלאה.


דיאטת הרבלייף כדוגמא

דוגמא מצוינת לגישה המתוארת לעיל היא דיאטת הרבלייף, שזוכה לפופולאריות גבוהה מזה שנים רבות. מצד אחד מציעה חברת הרבלייף מוצרים רבים התומכים בהפחתת המשקל, ומצד שני מציעה תוכנית שלמה של ליווי בה המוצרים משתלבים לצד מזונות אחרים – פירות, ירקות ועוד. כמו כן, בהרבלייף לא מקבלים רק "הוראות" אלא ממש ליווי רצוף של מדריכים מקצועיים למשך כחודשיים, ביחד עם קבוצת ווטסאפ של עוד משתתפים המעניקים תמיכה, טיפים, מתכונים ועוד. לאחר חודשיים של ליווי ושימוש בערכה המיוחדת של הרבלייף המכילה מוצרים שונים, אפשר להמשיך הלאה עם הצבת יעדים חדשים והמשך עצמאי, או לבחור לקבל עוד ליווי לתקופה מסוימת.

bottom of page