לימודי נטורופתיה מסלולים מומלצים
top of page
  • מערכת לבריאות

לימודי נטורופתיה מסלולים מומלצים

נטורופתיה זוהי שיטת טיפול וריפוי הרואה את האדם בצורה הוליסטית. שלמות בעלת ממדים רבים ושונים. שינוי בממד אחד גורם לשינוי בכל הממדים האחרים. הגישה הזו פותחה בעולם העתיק , בימי יוון העתיקה, הרעיון של "נפש בריאה בגוף בריא", הרעיון שאותו הגה הרופא היווני הנודע, היפוקרטס, הנחשב לאבי הרפואה המודרנית.


הנטורופתיה למעשה מעודדת את הגוף לרפא את עצמו, באמצעות הכוונה המבוססת על שימוש במשאבי הטבע סביבנו בצורה נכונה. גם כאן, בדומה לגישות הוליסטיות נוספות, הטיפול תמיד יתחיל בתשאול של המטופל, שלאחריו יוכל המטפל לבנות תוכנית טיפולים יעילה ומותאמת אישית עבורו. לימודי נטורופתיה נמשכים כ - 4 שנים.



צמחים רפואיים


מה לומדים במסגרת הקורס?

במסגרת לימודי נטורופתיה לומדות הסטודנטיות את נקודת המוצא של השיטה הנטורופתית: לגוף האדם ישנה יכולת טבעית להתנגד, להילחם במחלות. כמו כן הוא מצויד במנגנונים פנימיים של שיקום, ויסות עצמי, ויצירת תנאים המאפשרים ריפוי עצמי.


בקורס נלמד גם שיטות לאבחון נטורופתי. האבחון מתייחס למכלול הגורמים כגון: גורמים סביבתיים, אורח החיים של האדם, גנטיקה, גורמי תזונה ולעיתים גם מצבים נפשיים.


תפקיד הנטורופתים, לפי הנלמד בקורס, הוא לעודד ולהמריץ את מנגנוני האיזון הטבעיים של הגוף על מנת להחזיר לחלק בגוף, שהוא בעל תפקוד לקוי, את ההרמוניה עם הגוף בכללותו.


ישנן גישות טיפוליות שונות ושימוש בטכניקות מגוונות, הנלמדות במסגרת לימודי נטורופתיה:

טיפול בצד הנפשי - על ידי יוגה, צמחי מרפא, פרחי באך, ביו אנרגיה, עיסויים.

חיזוק מערכת הדם - שימוש בתוספי מזון, ויטמינים והדרכה לתזונה בריאה.

סילוק רעלים מהגוף - על ידי שיטות מבוססות מגע כגון: רפלקסולוגיה, שיאצו וכו'


לימודי נטורופתיה בישראל

חיפוש אינטרנטי של המילים "לימודי נטורופתיה", יפתח בפניכם עולם שלם של מסלולי לימוד, ומוסדות לימודיים המציעים אותם.


במסגרת הלימודים רוכשות התלמידות ידע בבניית תפריטים תזונתיים, לימוד טכניקות הרפיה, אורח חיים בריא ,שימוש בתוספי תזונה, ועוד.


מסלול הלימודים מקנה ידע תיאורטי לצד ניסיון מעשי (התנסות בקליניקה טיפולית) החשוב לצורך השתלבות במעגל התעסוקה בהמשך.


בוגרות הקורס המסיימות את המסלול הלימודים בהצלחה, מקבלות תעודת מטפל מוסמך בנטורופתיה N.D, Naturopathy Degree) (


כיום בישראל וברחבי העולם, הנטורופתיה מוכרת היטב כשיטה נחוצה וכחלק משמעותי בתחומי הרפואה והבריאות, לכן גובר הביקוש ללימודי נטורופתיה ברמה מקצועית.


bottom of page