בניית שריר – חמישה טיפים למתחילים
top of page
  • מערכת לבריאות

בניית שריר – חמישה טיפים למתחילים

אם אתם מתכננים להשקיע יותר בגוף שלכם בזמן הקרוב ולבנות את מסת השריר בצורה נכונה, חשוב לשים לב לכמה דברים בדרך ולבצע זאת באופן נכון, מוקפד וכמובן בטיחותי. במאמר הבא, הבאנו בפניכם חמישה טיפים שיסייעו לכם לבנות את השריר נכון תוך שמירה על הבריאות.



אישה מרימה משקולות


קחו את זה באיזי, שרירים בונים לאט

בשונה ממה שנהוג לחשוב, גוף האדם בנוי באופן בו השרירים נבנים לאט יחסית ולא מהר ויותר מכך, בנייה מהירה של שרירים יכולה לפגוע בבריאות. לכן, הטיפ הראשון שלנו הוא שאנחנו ממליצים להכין את עצמכם נפשית, לקחת בחשבון שצריך הרבה סבלנות, וכמו תמיד – עדיף לעשות דברים נכון מאשר באופן בו תצטערו על כך בהמשך. הקדישו לבניית השריר את הזמן הדרוש לה, ואתם תתאהבו בתוצאות שמגיעות.


חלבון הוא לא המרכיב העיקרי שיהיה עליכם להעלות בתזונה

התאמת התזונה היא אחד השלבים הראשונים והעיקריים בהעלאה נכונה של מסת שריר. החלבון הוא אמנם מרכיב משמעותי, אולם צריך לדעת שסביר שתצטרכו להעלות גם את כמות הפחמימות שאתם צורכים ביום, כדי לספק לגוף את האנרגיה המתאימה. חשוב להדגיש – אין מדובר בפחמימות פשוטות דוגמת מזון מעובד אשר גורם לרמת הסוכר בגוף לעלות ולרדת במהירות, אלא בפחמימות מורכבות הנספגות לאט יותר וכתוצאה מכך שובע ממושך יותר. אולם, עדיין מדובר כאן עדיין בשינוי הרגלים, וכאלה שמומלץ לסגל לעצמכם בליווי של אדם המתמחה בתחום.


הגדילו את מספר הארוחות ביום

אחד הטיפים המועילים ביותר עבור ספורטאים או חובבנים שמעוניינים להגדיל את מסת השריר, הוא להגדיל את מספר ארוחות ביום, לצד שינוי תזונתי. המבנה של שלוש ארוחות ביום בד"כ לא תואם את אורח החיים של מי שמשקיע המון זמן במכון כושר ובספורט בכלל, ועדיף להכין לעצמכם לו"ז מפורט של ארוחות מסודרות, שיעזור לכם לעקוב אחר המזון ולוודא כי כל המרכיבים החיוניים לגוף נמצאים בארוחות.


שימו לב היטב גם לעמוד השדרה

במהלך תהליך בניית השריר, גופכם יצטרך להתרגל למצב חדש, להתאזן, להתרגל למשקל נוסף וכד'. הדבר האחרון שאתם רוצים, הוא שרירים מפותחים מחד, אך שלד, מפרקים ומערכות נוספות בגוף שלא התרגלו והותאמו לשרירים הבנויים החדשים. לכן, כשאתם מכינים לעמכם את שגרת האימון, שווה להיות עם היד על הדופק ולוודא כי אתם שמים דגש גם על אימונים ותרגילים המתמקדים במערכת השלד והעצמות בלבד.


היו במעקב אחרי תחושות הגוף שלכם

בניית מסת שריר מחייבת מטבעה השקעה גופנית גבוהה יותר, והגוף עלול למצוא את עצמו חלילה במצב של סטרס ומצוקה. לכן, שימו לב היטב לתגובות של גופכם למצב החדש ולכו להיבדק במידה ומשהו לא נראה או מרגיש תקין. עצה זו תקפה באופן כללי, גם לאלו שמרגישים מצוין; תהליך של שינוי אורח חיים מצריך בדיקה, ליווי ומעקב של איש רפואה שיבטיח כי אתם במסלול הנכון.

הכתבה בשיתוף עם הרבלייף – תזונה מאוזנת ואורח חיים בריא.


bottom of page