איך מתאימים זני קנאביס רפואי לחולה?
top of page
  • מערכת לבריאות

איך מתאימים זני קנאביס רפואי לחולה?

בשנים האחרונות נהנה הקנאביס בכלל והרפואי בפרט מפריחה, תרתי משמע. לצד שינויים בחקיקה וברגולציה חלו תמורות משמעותיות בהכרה בסגולותיו הרפואיות של הצמח, וכיום הוא מאושר לשימוש לאנשים תחת מצבים רפואיים ובריאותיים רבים, אשר לא מצאו פיתרון הולם בהתערבויות אחרות. יחד עם זאת, ההתאמה של זן הקנאביס הרפואי לחולה אינה מובנת מאליה ובכך יעסוק המאמר הבא בקצרה.


עלי קנאביס

כמה דברים שחשוב לדעת

אחת ההתפתחויות המעניינות של השנים האחרונות קשורה באיכות הגבוהה של זני הקנאביס המוצעים לחולים. כבר לא מדובר כפי שהיה בעבר, בתפרחות שאי אפשר לדעת מה הרכבן וכיצד ישפיעו. כיום התחום הרבה יותר מדויק מבחינת מינונים, הרכבים, חומרים, תנאי גידול והשפעות.


יחד עם זאת, ההתאמה של זן הקנאביס לבעייתו לחולה אינה מובנת מאליה. בראש ובראשונה מה שקובע הוא המרשם שקיבל החולה, בו מצוינות רמות ה- THC וה- CBD וגם המינונים ואופן הנטילה. מעבר לכך חשוב להתייעץ עם הרוקחים שמספקים לכם את הקנאביס הרפואי. כיום מציעים עבור קנאביס רפואי משלוחים בבתי מרקחת המתמחים בתחום, כאשר לפחות בפעם הראשונה חשוב להתייעץ עם רוקח בעל ניסיון רב אשר יעזור בהתאמת הזן המתאים לכם. מלבד זאת, ללא קשר לזן שסיפקו לכם, תמיד חשוב להתחיל עם מינונים יחסית נמוכים, להרגיש את ההשפעה ולאחר מכן במידת הצורך להעלות מינון.


אינדיקבה וסאטיבה

אם קיבלתם עבור קנאביס רפואי רישיון כדאי שתכירו את שני הזנים המרכזיים שנקראים אינדיקה וסאטיבה. אינדיקה הוא זן שנוטה יותר להפחתה של כאבים, להרפיה של שרירים ולהרגעה ובאופן כללי. הוא יוצר יותר תחושת עייפות ולכן מתאים לאנשים שנוטלים קנאביס רפואי בעת מנוחה ובשעות הלילה. מצד שני זה סאטיבה הוא מעין היפוך של האינדיקה. הוא תורם לרמה אנרגטית גבוהה, למצב רוח משופר, ליצירתיות ולתיאבון ולכן טוב לשימוש במהלך היום או פעילות, כמובן לא בנהיגה.


מעבר לכך, כאשר אתם עושים עבור קנאביס רפואי הזמנה חשוב שתבינו את ההבדל ה- THC וה- CBD. האחרון הוא חומר שאין לו השפעה פסיכואקטיבית משמעותית ותורם להפחתת כאבים, להרגעה, להפחתת חרדות ודלקות, ולעומתו לראשון יש השפעות פסיכואקטיביות והוא טוב להפחתה של בחילות, כאבים, הרגעת שרירים ועוד.


זהו רק קצה המזלג של התאמת זני קנאביס למטופל בהתאם לאורחות חייו, לעבודתו, המחלה שממנה הוא סובל, להעדפותיו האישיות, לגילו ולעוד שורה ארוכה של פרמטרים נוספים. לכן חשוב מאוד להתייעץ עם רוקח בעל הבנה מעמיקה בתחום בבית מרקחת מאושר.

bottom of page