זני קנאביס רפואי | לבריאות
top of page
  • מערכת לבריאות

זני קנאביס רפואי

בשעה טובה קיבלתם את המרשם המיוחל עבור קנאביס רפואי, ועכשיו עליכם להבין באיזה זן לבחור מתוך מאות הזנים המוצעים בארץ על ידי מספר חברות מורשות. כדי לסייע לכם בנושא, לפניכם מספר דוגמאות של זני קנאביס רפואי נבחרים.



שמן קנאביס


לפני הכל - להכיר את שיטת המיון

אם עד לא מזמן מוצרי קנאביס נבדלו אחד מהשני על פי זני הצמח השונים, הרי שכיום שיטה זו הוחלפה במוצרים המזוהים לפי הרכבי החומרים הפעילים שיש בהם, המכונים THC ו-

CBD. הסיבה לשינוי בגישה נובעת מאי הדיוק הקיים בבחירת מוצר לפי זן הצמח, מכיוון שכמוצר טבעי קיים הבדל ברכיבי החומרים הפעילים גם באותו הזן, ולא אחת אף בתפרחות שונות של אותו הצמח. הבדלים אלו הובילו להשפעה לא אחידה של המוצרים. מנגד, כיום מוצרי הקנאביס מסופקים בהתאם לכמות הרכיבים הפעילים שיש בהם הנבדקים ומאומתים באופן יסודי. בכל מקרה, כדי להגדיל את ההבנה שלכם בתחום כדאי בכל זאת להכיר את זני הקנאביס שיש בשוק.


דוגמאות למספר זני קנאביס מוכרים

השוק המקומי מציע מאות סוגי זנים של קנאביס, ומהמבחר הזה הבאנו מספר דוגמאות של זנים מוכרים ומבוקשים:


  • רומא- זן ותיק ומוכר בארץ המוגדל על ידי חברת IMC. מדובר בזן אינדיקה בקטגוריה T20/C4, המתאים לשימוש בערב ומסייע להקלת ושיכוך כאבים כרוניים ומגרנות, לבעיות שינה, וכן להפרעות חרדה והפרעות אכילה.

  • דזרט קווין – או בעברית מלכת המדבר, הינו זן מקומי מוכר של חברת טבע אדיר. מדובר בזן סאטיבה בקטגוריה T20/C4, המומלץ למי שסובל מכאבי ראש וממצב רוח ירוד.

  • אלסקה- זן קנאביס מוכר של תיקון עולם, מקטגוריות T15/C3. מדובר בזן סאטיבה שמשפר מצב רוח, טוב כנגד דיכאון, יעיל נגד כאבים כרוניים ומסייע בבעיות של נדודי שינה.

  • מייפל ליף- זן קנאביס מקומי מבית טבע אדיר המוצע בקטגוריות T15/C3 ו- T20/C4. מדובר בזן אינדיקה המתאים לשימוש בלילה, עם השפעה מרדימה ומרגיעה, שטוב להורדת לחץ וחרדה, לשיכוך כאבים עזים ולבעיות שינה.

  • מובי דיק- זן ותיק של קנאביס המגודל על ידי שאיפה לחיים מקטגוריית T20/C3. מדובר בזן סאטיבה חזק המתאים לטשטוש כאבים, הרגעה ולשיפור תיאבון.

  • פי קיי- או בשמו המלא כוש פרסי, הינו זן של קנאביס מבית חברת בטר השייך לקטגוריית T20/C4. מדובר בזן אינדיקה עם השפעה חזקה וארוכת טווח העוזר נגד כאבים חזקים, מעורר תאבון, מסייע בהרגעת מתחים ושיפור מצב הרוח.


bottom of page