מהם סוגי המזרנים לפצעי לחץ? | פורטל לבריאות
top of page
  • מערכת לבריאות

מהם סוגי המזרנים לפצעי לחץ?

פצעי לחץ הינם בעלי שכיחות גבוהה אצל אנשים שמסיבה זו או אחרת מרותקים למיטה או לכיסא גלגלים, ובקרב קשישים. אלו הם פצעים כואבים מאוד שיכולים להיגרם במהירות גדולה אך זמן ההחלמה הינו ממושך והטיפול מורכב. לצד הכאבים וחוסר הנוחות פצעים אלו גם יכולים להזדהם ולהחמיר ולהוביל לפגיעות משמעותיות. על כן חשוב מאוד לשמור על תנאים למניעת פצעי לחץ אצל מטופלים החל בתזונה מותאמת, דרך שינויי תנוחה ועד לסיוע של אמצעים מיוחדים כמו מזרונים וכריות.


מזרן מיטה

מספר סוגי מזרונים

כאשר מדברים על מזרונים לפצעי לחץ לא מתכוונים למזרונים רגילים אלא למזרונים מיוחדים שיש להתאים אותם באופן מיוחד למצב המטופל, באם הוא כבר סובל מפצעים קיימים ולדרגת הסיכון לפיתוח פצעי לחץ. כמו כן ישנם שיקולי תקציב עקב עלויות המזרונים, כאשר ישנה בהחלט אפשרות למצוא מזרון להשכרה ולחסוך בהוצאות. חשוב להדגיש שבכל מקרה ההשקעה במזרון הינה חשובה וחסכונית הרבה יותר מאשר אי מתן טיפול הולם, ולאחר מכן התמודדות עם פצע שמצריך טיפול מתיש ויקר.


אחד הסוגים של מזרונים לפצעי לחץ הינו מזרון אקטיבי דינאמי, המתאים למי שנמצא בסיכון גבוה לפיתוח פצעים או כבר סובל מפצעים קיימים. מדובר במזרונים שעשויים מתאים גליליים גדולים לרוחב ובתוכם נמצא אוויר. הגלילים האלו מתנפחים ומתרוקנים לסירוגין ובדרך זו מתקיים דימוי לפעולה של שינויי תנוחה, כאשר בכל זמן כמחצית מהגוף נמצאת באוויר.


סוג שני של מזרונים מיוחדים לפצעי לחץ הם מזרונים ספוג ויסקו אלסטי שמתאימים לאנשים שנמצאים בסיכון בינוני עד גבוה לפיתוח פצעי לחץ או שכבר סובלים מפצעים קיימים אבל בדרגה נמוכה. מדובר במזרונים שעשויים ספוג מתקדם שמאפשר לשקוע בצורה טובה עם הגוף בתוך המזרון תוך פיזור אופטימלי של לחצים. קיים סוג נוסף של מזרונים לפצעי לחץ שנקראים מזרני אוויר ריאקטיבים. אלו הם מזרונים המתאימים למניעת פצעי לחץ או למי שכבר יש לו פצע קיים בדרגה נמוכה. מדובר במזרונים שיודעים להתאים את עצמם אל הגוף המפזרים נכון לחצים, משפרים את הנוחות ומקטינים כאבים.


כאמור, העלות של מזרון ייעודי לפצעי לחץ אינה נמוכה. יחד עם זאת אצל חברות שונות המתמחות בתחום אפשר למצוא מזרון דינמי להשכרה , מזרון ספוג ויסקו אלסטי או מזרון ריאקטיבי ובכך לחסוך בהוצאות.

bottom of page