מסחטת מיץ ידנית
top of page
  • מערכת לבריאות

מסחטת מיץ ידנית

אחד הצדדים החיוביים של מדינתנו הקטנה והיפה הוא הפירות, שזמינים בה לאורך כל השנה. מגוון הפירות בישראל עשיר יותר מכמעט כל מדינה אחרת על הגלובוס. בחורף אלו בעיקר פירות ההדר הנפלאים, ובקיץ שלל פירות מתוקים וטעימים לא פחות. לא פלא, אם כן, שישראלים רבים מחזיקים מסחטת מיצים ידנית בביתם, היות וכולנו נהנים ממיץ פירות סחוט טרי. כמו שאתם בוודאי מתארים לעצמכם, קיימים סוגים המון סוגים שונים של מסחטות מיץ, ידניות או אוטומטיות, והמון אפשרויות לבחירה. ההחלטה הראשונה היא בין מסחטת מיצים ידנית לאוטומטית, וזו אכן שאלה מורכבת. ננסה לעזור לכם להחליט בשאלת הבחירה בין מסחטת מיצים ידנית לאוטומטית, ולפשט מעט את הבחירה.


שייק פירות סחוט

היתרונות של מסחטת מיצים ידנית הם רבים, וכוללים גם יתרונות מסוגים רבים (קצת מבלבל, מיד נסביר). ראשית, אחד היתרונות הברורים ביותר של מסחטת מיצים ידנית היא בעובדה שמסחטות כאלו הן שקטות, וניתן להפעיל אותן ולהפיק מיץ פירות טרי וטעים ללא הפרעה לשאר דיירי הבית (או אם רוצים להפתיע את בן/בת הזוג והילדים בבוקר עם מיץ טרי לארוחת בוקר – אפשר לסחוט את המיץ כשכולם עדיין ישנים). יתרון נוסף הוא כלכלי – מסחטת מיצים ידנית אינה משתמשת בחשמל, ולכן, בימים אלו, כשכל החלטה עוברת דרך חשבון החשמל (בין היתר), העובדה הזו מהווה יתרון משמעותי. יתרון נוסף הוא בריאותי – מסחטת מיצים ידנית שומרת על כל היתרונות התזונתיים של הפרי, ומשאירה אותם במיץ, לכן אתם בעצם מקבלים כמה שיותר מהפרי בשימוש במסחטת מיצים ידנית. היתרון האחרון שנזכיר כרגע הוא היתרון האסתטי – לרוב מסחטות מיצים ידניות מעוצבות בצורה אלגנטית, שמשתלבת נהדר בכל עיצוב של כל מטבח.


לאחר שהחלטנו שאנחנו מעוניינים במסחטת מיצים ידנית, נותר לבחור את הסוג והדגם. ההמלצה שלי, והיא מגיעה מתוך ניסיון טוב ורע כאחד, היא לקחת בחשבון את הגורמים הבאים, על פי הסדר הספציפי: גודל המסחטה, השימושיות שלה, העיצוב והצבע, ולבסוף המחיר. גודל המסחטה, על פי ניסיוני, הוא החשוב ביותר, היות ומסחטה שלא תוכל להתאים למיקום שיש לנו על השיש לא תגיע לשימוש, גם אם אתם חושבים כרגע שתמצאו לה מקום, זה לא יקרה. השימושיות היא כמובן בשאלה כמה סוגי פירות המסחטה יכולה לסחוט, וזה גם פרט חשוב, לא תרצו להיתקע עם מסחטה שלא יכולה לסחוט את הפרי שאתם אוהבים. המחיר הוא חשוב, אבל כמו ששמתם לב – יש פרטים חשובים ממנו.


bottom of page