5 דברים שלא ידעתם על קנאביס
top of page
  • מערכת לבריאות

5 דברים שלא ידעתם על קנאביס

צמח הקנאביס תופס את כותרות העיתונים והמדיה הדיגיטלית כבר כמה שנים, ואפשר לומר שהוא יצא מחשיכת הארון והמגירות אל אור הזרקורים. השינוי מתבטא בהתייחסות הציבורית ובחקיקה, בגידולים החקלאיים ובפיתוחים הטכנולוגיים, בחברות חדשות ובמסחר בשוק ההון, ועוד. אז למי שלא יודע, הנה 5 עובדות על קנאביס.




  1. זנים שונים – הקנאביס אינו צמח אחד אלא קיימים זנים שונים שלאחר מכן נבדלים לתתי-זנים רבים אחרים. שני הזנים העיקריים הם הסאטיבה והאינדיקה. סאטיבה הוא צמח יותר גבוה ומאפיין מרכזי שלו הוא כמות יחסית גדולה של THC, המרכיב הפסיכואקטיבי של הקנאביס שנותן היי ותחושת מציאות שונה. לעומת זאת, האינדיקה הוא זן יותר רחב ונמוך שמגיע מהודו במקור, ובו כמות יותר גדולה של CBD – המרכיב המרגיע ומפחית הכאב שאינו פסיכואקטיבי.

  2. מרשם רפואי – קנאביס עדיין מוגדר כסם בפקודת הסמים המסוכנים, ולמרות שכיום אחזקתו לשימוש עצמי אינה מהווה עבירה פלילית (ה- 3 הפעמים הראשונות שנתפסתם), הסחר בו בהחלט מהווה עבירה חמורה. יחד עם זאת, בתי מרקחת וספקים מורשים יכולים למכור למי שמחזיק במרשם לקנאביס רפואי. כדי לקבל את המרשם יש להימצא ברשימת המחלות המוכרות של משרד הבריאות, ועומד בעוד מספר תנאים מצטברים. את המרשם מוציא רופא בעל הרשאה לכך ממשרד הבריאות, או רופא מומחה שאינו מורשה אך פונה אל היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות.

  3. מוצרים מדויקים – בשנים האחרונות חלה כאמור התפתחות גדולה בגידול הקנאביס בישראל ובעולם. כך, בעוד שבעבר קשה עד בלתי אפשרי היה לדעת מה בעצם מעשנים, היום מי שקונה קנאביס רפואי יודע הכל: מהו הזן ומהו ההרכב, מהי ההשפעה ועד כמה היא חזקה וכן הלאה. למעשה הגידול של הקנאביס הרפואי כבר מזכיר את תעשיית התרופות מבחינת ההקפדה על תנאי הגידול, הטמפרטורות, הדשן, המים, האריזה, המשלוח וכן הלאה.

  4. הזמנה עד הבית – צרכני קנאביס רבים יודעים שישנן אפשרויות בלתי חוקיות להזמין את התפרחות עד הבית, אולם לא בכך עוסק המאמר. לעומת זאת, לצרכני קנאביס רפואי חשוב לדעת שכיום ניתן להזמין את המוצרים דרך הטלפון מבתי מרקחת המטפלים בתחום, כאשר הרוקחים מטפלים במרשם ומנפיקים את המוצר, ואילו השליח מתאם את מועד האספקה והכתובת. זוהי אפשרות מצוינת למי שלא רוצה לטרוח ולצאת מהבית ומעוניין גם לשמור על דיסקרטיות.

  5. נהיגה – אין ספק שלקנאביס יש השפעה קוגניטיבית משמעותית ולכן יש להימנע מנהיגה לאחר צריכתו. מחקרים רבים מצאו קשר בין תאונות דרכים וצריכת קנאביס, ובמדינות שבהן הצריכה הפכה לחוקית נראתה מגמה ברורה של עלייה בכמות תאונות הדרכים.


bottom of page