איך לשמור על עור פנים צעיר ? | פורטל לבריאות
top of page
  • מערכת לבריאות

איך לשמור על עור פנים צעיר

מבין כל האלמנטים המשפיעים על החזות החיצונית שלנו, אין ספק שהפנים הן המרכז והעיקר. וכמובן, מראה עור הפנים משחק תפקיד חשוב במיוחד. רק שעם הזמן עור הפנים נוטה לאבד מגמישותו, מחיותו, מנפחו ומהברק שלו, וכך מתחיל להתקבל מראה נפול, עייף וזקן. הבשורות הטובות הן שניתן בהחלט לעכב את תהליכי ההזדקנות ואת הופעת הפגמים כגון כתמים וקמטוטים שנובעים מחשיפה לקרינת השמש וזיהומים סביבתיים שונים.



נשים עם עור פנים בריא


הרגלים בריאים לעור הפנים

עור הפנים חשוף בכל עת לפגעי מזג האוויר ומושפע לא מעט גם מהתזונה שלנו. לכן, מי שיאמץ הרגלים נכונים יוכל לתרום רבות לבריאותו ולשמירה על מראה צעיר של העור. לדוגמא, מי שממעט בשתייה ולא מקפיד על תזונה מאוזנת בהחלט יחווה את התוצאות עם הזמן, בדמות עור פנים ללא חיוניות וברק וצבע אפרפר. לכן, בתור התחלה יש להקפיד על תזונה הכוללת את המלצות משרד הבריאות לכמות מינרלים, ויטמינים וחלבונים, וכאמור להקפיד על שתייה. הדבר יתרום לא רק לבריאות העור אלא לבריאותכם בכלל.

בנוסף, ישנם הרגלים המזיקים לעור הפנים ושכדאי להימנע מהם, למשל עישון ושתיית אלכוהול, וישנם מקרים בהם כדאי להיוועץ בקוסמטיקאית כמו נטילת גלולות, תרופות מסוימות ובעת הריון.


טיפוח עור הפנים כשגרה

שגרת הטיפוח של עור הפנים מתחילה בבית, ויכולה להמשיך גם לטיפולים מקצועיים, כאשר את הפעולות יש להתאים לסוג העור ומצבו, וכן לעונה בשנה. כך למשל, בעונת הקיץ כדאי לשים דגש פחות על תכשירים מזינים ויותר על תכשירים המועשרים בלחות. כמו כן, בחרו קרם הגנה לפנים שזוכה להמלצות כמו ברייר ריפייר הנספר לעור רגיש, מרגע אותו ומחזק את מחסומי ההגנה הטבעיים שלו. הוא מפחית אדמומיות, גירויים, רגישות ודלקות, מספק הגנה מעולה מפני פגעי הסביבה, מכיל נוגדי חמצון להגברת ייצור קולגן ומניעת פגיעת רדיקלים חופשיים, וכן ויטמינים סי ואי. מעבר לכך, כמובן שבקיץ חשוב לשמור על עור הפנים מפני הקרינה, למשל עם תכשירים הכוללים חסם SPF ברמה גבוהה, חבישת כובע והישרות במקומות מוצללים בשעות החמות.


להתייעץ עם מי שמבין

יש עוד כמה פעולות, תכשירים וטיפולים המסייעים לשמור על מראה צעיר של עור הפנים, החל בטונרים ותכשירי ניקוי, דרך מסכות וסרומים, ועד לפריימרים ומוצרים ייעודיים לאזור העיניים. בנוסף, ישנם תכשירים וטיפולים המיועדים למצבים ספציפיים של העור ולמטרות שונות. לכן כדאי לפנות אל קוסמטיקאית מנוסה לצורך אבחון מצב העור והפניה לטיפולים ולתכשירים המתאימים.


bottom of page