מכונות קפה ביתיות, אילו סוגי מכונות קפה קיימות?
top of page
  • מערכת לבריאות

מכונות קפה ביתיות


מכונות קפה ביתיות, מכונות אספרסו הפכו זה מכבר למוצר מבוקש בישראל וכמתנה לגבר. ישנו היצע עצום של מכונות מסוגים שונים בעלי מאפיינים שונים. אנחנו כאן כדי לעשות סדר בבלאגן ולהדריך אתכם מה כדאי לבדוק בעת הרכישה. מורה נבוכים לרכישת מכונות קפה ביתיות. החלום לשבת בבית- בגינה, במטבח, במרפסת או מול המחשב עם אספרסו ביד או שאולי אתם מעדיפים הפוך מוקצף- הפך לבר השגה. מכונות קפה ביתיות הופכות למוצר מבוקש על ידי הצרכן הישראלי שלומד להבין את היתרון הגדול של מכונות קפה אוטומטיות ברות השגה ואינן יקרות במיוחד שיכולות לאפשר לו ללגום קפה איכותי, טעים ובדיוק כמו שהוא אוהב אצלו בבית. לקנות בתבונה מכונת קפה לבית

בדיוק כמו כל מוצר היום, גם מכונות קפה ביתיות ניתנות לרכישה בחנויות רבות וכן דרך האינטרנט. בשוק קיים היצע עצום של מכונות קפה המתאימות לבית ולמשרד ונושאות איפיונים שונים, תפקודים שונים ועיצובים שונים וכמובן שגם המחירים שונים. כמו כל מוצר גם מכונת קפה ביתית חשוב לרכוש בתבונה, בסבלנות ובזהירות. ההיצע העצום וריבוי המושגים שלא כולם מוכרים לנו עלול לבלבל אותנו. אנחנו כאן כדי לעזור- נפרט להלן מספר טיפים שיעזרו לכם להחליט מהי המכונה המתאימה ביותר לצרכים שלכם: הסוג האידאילי: ישנם שלושה סוגים של מכונות קפה ביתיות, כשלכל אחד מהם יתרונות וחסרונות משלו ולפיכך הוא מתאים ללקוח אחד יותר וללקוח אחר פחות.


מכונת קפה

שלושת סוגי המכונות קפה הינם:

מכונות ידניות הדורשות מעורבות מלאה של המשתמש בהכנת הקפה, תהליך הלוקח זמן רב יחסית. אלו הן מכונות זולות שמפיקות קפה טוב, אך כזה שהכנתו דורשת זמן ומאמץ, מה שלא תמיד זמין עבורנו.

הסוג השני של מכונות קפה ביתיות הוא מכונות קפה חצי אוטומטיות- אלו הן מכנות שדורשות התערבות מצד המשתמש אך כזו הכרוכה בפחות מאמץ וזמן מאלה שדורשות מכונות קפה ידניות.

הסוג השלישי של מכונות קפה ביתיות הן מכונות קפה אוטומטיות, מכונות קפה יעילות, חדשניות הדורשות מינימום מאמץ, מינימום זמן ומינימום התערבות של המשתמש, שלמעשה, רק נדרש ללחוץ על כפתור אחד כדי לקבל את הקפה הרצוי. מכונות אוטומטיות מאפשרות לבחור מראש בלחיצת כפתור את סוג הקפה, את המידות המדויקות ואת הטעם הרצוי ולספק קפה מושלם. מה שפחות מושלם זה המחיר- מכונות קפה אוטומטיות הן היקרות ביותר. מכונות קפה אוטומטיות המערבות שימוש באמפולות מייקרות את תהליך ייצור הקפה, שכן האמפולות עצמן יקרות עד מאד. כל אחד מהלקוחות מוזמן לבחור את מכונת הקפה המתאימה לו בהתחשב בזמן הפנוי שבידיו ובתקציב שיש לו.

סוג הקפה: כל מכונת קפה מוזנת באופן שונה ובקפה שונה. אין הכוונה ליצרן הקפה אלא לסוג הקפה איתו יש להזין את המכונה בהליך הכנת הקפה. כך, יש פולי קפה שניתן להזין רק למכונות המשלבות את טחינת הקפה בהליך הכנת הקפה; יש קפה טחון שניתן להזינו ישירות לחלק מהמכונות; ויש גם פודים וקפסולות. סוג הקפה המשתלב בתהליך הכנת קפה במכונת קפה ביתית משפיע הן על המחיר, הן על משך ההכנה והן על הנוחות של השימוש במכונת הקפה. רוב מכונות הקפה מציעות פונקציה של טחינת הקפה, תהליך קצת יותר ארוך אך גם מניב קפה טרי וטעים במגוון טעמים, לרוב באותו מחיר של הכנת קפה מקפה טחון. מי שבוחר במכונה המאפשרת שימוש בקפה טחון ייהנה ממגוון גדול של טעמים ואופציות לקפה וכן ממחיר זול, מאחר וקפה טחון הוא זול, אולם לאחר ההכנה נדרש נקיון של חלקי המכונה, תהליך די מעצבן. למי שיש כסף ובא לו להימנע מהלכלוך יכול להיעזר במכונת קפה הכוללת שימוש בפודים- שקיקי נייר המכילים קפה טחון והם יקרים יותר מהקפה הטחון אך זולים מהקפסולות. הקפסולות הן מיכלים קטנטנים המכילים קפה בשלל טעמים ומוזנים למכונה. הקפסולות יקרות מאד ואינן ניתנות לרכישה בכל מקום, אולם הן מבטיחות הכנת קפה בתהליך קצר, יעיל ולא מלכלכלך. עיצוב: למכונת קפה ביתית ראוי לתת מקום של כבוד במטבח, אולם לצד כל אביזרי המטבח השונים, יש לה אמנם כבוד, אבל אין לה הרבה מקום. חשוב מאד לבחור מכונת קפה קטנה, יעילה שעיצובה מתאים למטבח ושמאפשר לה להשען על השיש בלי להוציא אותו משימוש. קלות התפעול: אנשים מבוגרים, עצלנים או קצרים בזמן צריכים לבחור מכונה הדורשת מינימום פעולות להכנת הקפה ותפעולן יעיל, נוח ופשוט. מי שבא לו להתענג על תהליך ארוך של הכנת קפה מוזמן לוותר על הטיפ הזה ולהמשיך לטיפ הבא. בטיחות: מכונות קפה ביתיות הן מוצרים חשמליים רגישים המערבים שימוש בחשמל, קפה, מים ואבן. איזה אבן? המים בישראל עתירי אבנית שעלולה להזיק למכונת הקפה ולקצר את חייה. כדאי מאד להבטיח קניית מכונת קפה ביתית בטוחה לשימוש שתשרוד לאורך זמן ולא תתבלה במהירות ותשבוק חיים עם תום תקופת האחריות. רצוי מאד לרכוש מכונות קפה ביתיות העשויות נירוסטה או פלדה ולא פלסטיק; רצוי לרכוש מכונות קפה ביתיות הכוללות פעולת ניקוי עצמי של אבנית, או לכל הפחות כאלה הכוללות מערכת התראה בעת הצטברות אבנית; רצוי גם שמכונות הקפה הביתיות יכילו מפסק אוטומטי המפסיק את פעולת המכונה בעת מחסור מים במיכל. רכישת מידע: אם אתם קוראים את הכתבה סימן שאתם פועלים נכון ולומדים על מכונות קפה ביתיות בטרם תרכשו אחת. האינטרנט הוא כלי מצוין ללימוד אודות מכונת קפה ביתית. אתם מוזמנים לשוטט באתרי השוואת מחירים, לקרוא ביקורות גולשים, לקרוא מדריכי קנייה, לקרוא חוברות הפעלה, לצפות בתמונות וכך לדעת כל מה שחשוב לדעת בטרם רוכשים מכונת קפה. אמצעי זהירות: כמו בכל מכשיר חשמלי שאתם רוכשים, גם בעת הרכישה של מכונת קפה ביתית חשוב מאד לבקש הדגמה של אופן הפעלת המוצר עוד בחנות; לוודא שיש תעודת אחריות חתומה ומאושרת למוצר; לברר ולבדוק מהן אפשרויות ביטול העסקה, האם ניתן להתחרט על הרכישה, מתי ובמה זה כרוך; ולאחר רכישת המוצר חשוב מאד להקפיד על הפעלתו בהתאם להוראות היצרן כדי לשמור על חייו.


bottom of page