מכשירי שמיעה – איך נדע אם אנחנו צריכים וכיצד רוכשים מכשיר בצורה נכונה?
top of page
  • מערכת לבריאות

מכשירי שמיעה – איך נדע אם אנחנו צריכים וכיצד רוכשים מכשיר בצורה נכונה?

עם השנים, עם הגיל, איכות השמיעה שלנו יורדת. כך לפחות אצל רוב האנשים. איכות השמיעה יכולה לרדת מסיבות שונות וזה כמובן יכול להשפיע בדרכים מגוונות על איכות ושגרת החיים הסדירה. איכות השמיעה שלנו יורדת כתוצאה משורה של התפתחויות שמתרחשות עם הזמן או כתוצאה מתהליכים שונים שאנחנו נחשפים אליהם במהלך השנים ולא בהכרח מודעים לעובדה שהם משפיעים על איכות השמע שלנו. למשל, מקרים כגון חשיפה ממושכת לרעשים, חומרים שונים שיכולים להשפיע על איכות השמע, דלקות ומחלות שנוצרות עם הזמן ויוצרות אפקט מתמשך ועוד. כאמור, פגיעה באיכות השמיעה יכולה להשפיע באופן מהותי על שגרת ואיכות החיים שלנו לאורך זמן. מדובר פגיעה שיכולה להשפיע על היכולות להשתתף באירועים חברתיים, אפילו בשיחות סלון סטנדרטיות, כמו כן היא משפיעה על היכולת להאזין למוזיקה וליהנות ממנה, וכן היא יכולה להשפיע על חיינו בדרכים אחרות. הפתרון הוא רכישה של מכשירי שמיעה שיאפשרו לנו לשמוע בצורה טובה. המכשיר לא יחזיר את תפקוד האוזן למצב הרגיל, קרי הוא לא יפתור את הבעיה הקיימת אלא יספק חלופה שיכולה לשרת אותנו נאמנה לאורך זמן.


מכשיר שמיעה

איך נדע שאנחנו צריכים מכשיר שמיעה?

לא כל אחד צריך לרכוש מכשירי שמיעה. לא מדובר באמצעי שהוא חיוני והכרחי לכל אחד. באופן טבעי, ישנם לא מעט אנשים שאינם חווים ירידה בשמיעה. להבדיל, צריך לומר, לא רק אנשים מבוגרים מתמודדים עם ירידה בשמיעה אלא גם אנשים צעירים שמתמודדים עם מומים ובעיות שמיעה מולדות או כאלה שחווים ירידה באיכות השמיעה עם הזמן. נלמד שיהיה לנו צורך במכשיר שמיעה, אם וכאשר נחווה ירידה עקבית באיכות השמיעה לאורך זמן, ונגלה שאין הדבר חד פעמי, כלומר איננו נובע ממחלה או דלקת זמנית אלא מדובר בירידה קבועה. אנחנו יכולים לוודא זאת באופן מוחלט באמצעות בדיקת שמיעה, ובעקבות התוצאות נדע גם אם מדובר בתהליך בלתי הפיך וגם אם אנחנו צריכים מכשיר שמיעה ומאיזה סוג.


כיצד רוכשים מכשיר שמיעה?

אנחנו יכולים למצוא קטלוג נרחב של מכשירי שמיעה אשר יכולים לשרת אותנו על פי הצורך. לפני שאנחנו בוחרים אם לרכוש מכשיר כזה או אחר, עלינו לדעת מה בדיוק יכול להתאים לנו מבחינת הצרכים שלנו, מבחינה פיזית וכמובן מבחינת איכות המכשיר, הסוג שלו וכמובן מבחינת העמידות והאמינות שלו. חשוב להבהיר, מכשיר שמיעה אמור לשרת אותנו במשך תקופת זמן ממושכת והוא אמור לעזור לנו לשמוע צלילים וקולות בצורה חדה וטובה. יחד עם זאת, אנחנו צריכים לקחת בחשבון, שייתכן מאוד ועם הזמן נידרש להחליף אותו במכשיר חדש. לכן, אנחנו צריכים לראות כיצד הוא משרת אותנו וכמובן כמה זה עולה לנו, לרכוש מכשיר בפעם הראשונה ולאחר מכן, על פי הצורך שלנו.

bottom of page