מסעדת בריאות ברמת החייל
top of page
  • מערכת לבריאות

חולה על אוכל בריא


אני לא היפוכונדר. אני פשוט רגיש יותר מאנשים אחרים. יש סיכוי שהוא יותר מסביר שחיידקים ווירוסים מתים עליי, שבקטריות וגידולים חולמים להתארח אצלי בגוף. גם זה שאני מכיר את כל בתי החולים בארץ על מחלקותיהם, ואת שמותיהם הפרטיים של כל הרופאים הבכירים בישראל לא אומר שאני היפוכונדר. ליד המיטה יש לי אך ורק 10 ספרים מדיציניים, שני הספרים האחרים הם רבי מכר סטנדרטיים לגמרי. מדף התרופות, סליחה, מזווה התרופות שלי לא גדול יותר מכל ארון נעליים של אישה נורמטיבית.

עכשיו שאתם מכירים אותי קצת יותר, אתם בוודאי יכולים לנחש איך הרגשתי כאשר פתחו את אסותא רמת החייל מחדש. מאז הוא נפתח כולם רוצים להתאשפז שם, לערוך את הבדיקות שם או סתם לקפוץ לביקור חולים....

ההתרגשות שבאה לאחר ההודעה על הפתיחה המחודשת של אסותא מיד העלתה את הדופק שלי לרמות מטרידות, אז קבעתי בדיקה במרפאה הכי משוכללת בישראל – אסותא!


אוכל בריא במסעדות

מסעדה ברמת החייל טובה יותר מחדר המתנה

מאחר ומדובר במקום חדש, הקדמתי להגיע. היו עוד רבים לפני בתור, אז החלטתי לצאת ולטייל בסביבה עד שיגיע תורי. מצאתי שהאזור הוא מעין עמק הסיליקון הישראלי יש מלא חברות היי-טק וגם שפע של מסעדות. חיפשתי מסעדה ברמת החייל שהיא גם נקייה מאוד וגם מציעה תפריט בריאותי ואחרי שיטוט קצר מצאתי אחת מסעדה בשם ליב. האווירה הייתה נהדרת, המוסיקה בדיוק בדציבל הנכון, התפריט עשיר ובריא והמקום היה סטרילי כמו חדר ניתוח, בדיוק כמו שאני אוהב. מי ידע שיש מסעדה ברמת החייל שמתאימה בדיוק לקריטריונים המחמירים שלי.

כל כך נהניתי עד שלא שמתי לב שהזמן עובר וכשחזרתי לבית החולים, הבנתי שפספסתי את התור שלי. למזלי, אני מכיר היטב את הרופא (ממשבר האולקוס של 2008) וכשסיפרתי לו את הסיפור הוא הסכים שאכנס לבדיקה מהירה.

הרופא שלח אותי לערוך בדיקות נוספות ומאחר ואני יכול להחליט היכן לקיים את הבדיקות, החלטתי שמעתה אני מחפש אך ורק מרפאות שנמצאות ליד מסעדות בריאות מומלצות. אפשר לומר שאותה מסעדה ברמת החייל שינתה את חיי, אני אמנם מרוכז לא פחות במצבי הבריאותי אבל לצד זאת יש לי תחביב חדש – לבקר במסעדות בריאות וכבר החיים שלי הרבה יותר מעניינים.

כשאני נופל על מנה טובה, אני נכנס למטבח ומבקש את המתכון מהשף וכבר התחלתי לבנות יופי של ספר בישול בריאותי למהדרין....

הנה אחד המתכונים הקלים שקיבלתי משף מסעדת ליב ברמת החייל, ממליץ לכם לנסות בבית, הוא טוב במיוחד אם יש לכם צינון וקצת חום.

מתכון בריאות:

גריסי פנינה, אפונה, גזר ושמיר

המצרכים הדרושים:

1 ליטר גריסי פנינה. 5 גזרים. חופן אפונה. רבע חבילה שמיר. גרידת לימון מ-2 לימונים. שמן. מלח. פלפל. קורט מיץ לימון.

אופן ההכנה:

הכינו את הגריסים – הרתיחו ליטר וחצי מים. כאשר המים רותחים יש להוסיף את הגריסים ולהנמיך את האש. הוסיפו קצת מלח. בשלו עד אשר הגריסים מתרככים, כ-20 דקות של בישול לערך. לאחר מכן סננו אותם.

חתכו את הגזר לקוביות והכניסו את הגזר לתנור שמחומם ל-150 מעלות למשך 8 דקות לערך. את האפונה השרו במים קרים למשך כשעה, וסננו אותם. קצצו היטב את לקט השמיר.

ערבבו את כל החומרים ביחד, תבלו לפי הטעם והגישו.

שיהיה בתאבון!

bottom of page