מומחה כף יד
top of page
  • מערכת לבריאות

מומחה כף יד

אורתופדים מומחים לכף היד הם רופאים שסיימו התמחות של ארבע שנים באורתופדיה וכן סיימו מלגה של שנה בכירורגיית יד. רופאים אלו מתמחים בטיפול בפציעות בעצמות, מפרקים, רצועות וגידים של היד.


ניתן לפנות לאורתופד מומחה בכף היד מכמה סיבות. אחת הסיבות הללו היא לאבחון וטיפול בפציעות חריפות ביד. סיבה נוספת היא לאבחון וטיפול במצבים כרוניים כגון דלקת פרקים או תסמונת התעלה הקרפלית. הם עשויים להתייעץ גם עם מטופלים שעברו ניתוח בידיים או בפרק כף היד, או כאלה עם בעיות מולדות כגון כף רגל או חך שסוע.

ידיים

אורתופד מומחה ביד הוא מומחה לאנטומיה של היד האנושית והאזורים הסובבים אותה.

מומחי ידיים הם אורתופדים המתמחים בכפות הידיים. הם מבצעים פרוצדורות כירורגיות וכן מסייעים לחולים עם פציעות ובעיות ידיים אחרות. מומחה יד עשוי להיקרא גם מנתח כף יד, מנתח אורתופד או רופא כף יד. מומחי ידיים הם לרוב הרופאים הראשונים לראות חולים ששברו את ידיהם או פרקי הידיים, או שיש להם בעיות אחרות ביד.


עוד חשוב לדעת בנושא

מומחי ידיים הם אורתופדים המתמחים בכפות הידיים ובשורש כף היד. מומחי ידיים הוכשרו לאבחן ולטפל בפציעות כמו שבר בכף היד ומחלות ביד.


מומחי ידיים עשויים גם לעבוד עם מרפאים בעיסוק כדי לעזור לחולים להתאושש מניתוח או פציעה. הם עובדים גם עם אנשי מקצוע אחרים בתחום הבריאות, כגון פיזיותרפיסטים, אחיות, רדיולוגים ומנתחים.

נ

יתן למצוא מומחי ידיים בבתי חולים או במרפאות המתמחות בטיפול בידיים. לחלק ממומחי ידיים יש תרגול משלהם שבו הם רואים חולים על בסיס קבוע או שהם עשויים לעבוד בבית חולים כחלק מצוות מנתחי כף היד.


מומחי ידיים מוסמכים לאבחן ולטפל במגוון רחב של מצבים

כגון תסמונת התעלה הקרפלית, דלקת פרקים, דלקת גידים ודחיסת עצבים. ישנם מומחי ידיים המתמחים גם בטיפול בילדים עם הפרעות מולדות או התפתחותיות של היד.


מומחי ידיים מטפלים במגוון מצבים המשפיעים על הידיים, פרקי הידיים והאמות. אלה כוללים תסמונת התעלה הקרפלית, דלקת פרקים של האצבעות והידיים (כולל דלקת מפרקים שגרונית), דלקת גידים, טריגר אצבע והתכווצות של Dupuytren. מומחי ידיים מטפלים גם בבעיות במפרקים באגודל או בפרק היד (כגון דלקת מפרקים ניוונית), שברים באצבעות או בפרק היד (כגון אגודל שבור), פציעות בעצבים השולטים בתנועה בידיים או בזרועות (כגון תסמונת התעלה הקרפלית) , נזק עצבי לאחר ניתוח בחלקים אחרים של הגוף שלך.


ובשורה התחתונה, כשאתם פונים למומחה כף יד - חשוב שתפנו למומחה ביותר בתחומו, זאת על מנת שתוכלו לטפל בעצמכם בצורה הטובה שיש!

bottom of page