למה שיער נושר? | לבריאות
top of page
  • מערכת לבריאות

למה שיער נושר?

נשירת שיער הינה בעיה ממנה סובלות נשים מכל גיל בגין סיבות שונות. אז למה אנו סובלות מנשירת שיער והאם יש עבור נשירת שיער טיפול יעיל ומומלץ? על כך יוסבר במאמר הבא.



שיער יפה


מה זה בכלל שיער?

שיערות שמכסות את גופנו מהוות למעשה שאריות של פרווה המכסה את גופם של בעלי חיים יונקים, המיועדת לספק שכבת הגנה מפני נזקי הסביבה ומזג האוויר. השערות מורכבות מחלבוני קרטין שהינם אותו סוג של חלבון המרכיב את הציפורניים, כאשר לכל אדם יש שיער שונה באורכו, צבעו ועוביו. השיער נוטה לנשור באופן טבעי ולא מורגש, בין מאה לחמישים שערות ראש ביום בממוצע, לצד צמיחה של שיער חדש. יחד עם זאת, ישנם מצבים בהם קצב נשירת השיער מוגבר ואילו קצב צמיחת השיער מואט. מצבים אלו יכולים לנבוע משורה ארוכה של סיבות.

הסיבות לנשירת שיער

נשירת שיער מואצת יכולה לנבוע ממגוון סיבות שלא אחת יש לאבחן אותן על ידי רופא:


  • לידה- קרוב לחמישים אחוז מהנשים סובלות אחרי לידה מנשירת שיער בגין דילול משאבי הגוף במהלך ההיריון והלידה. מצב זה יכול להמשך מספר חודשים ולרוב עובר מעצמו.

  • סטרס- ידוע שרמות גבוהות של לחץ, מתח וחרדה מובילות לנשירת שיער. ניתן לשפר את המצב קודם כל על ידי איזון אורחות חיים.

  • תסרוקות וטיפולים- נשירת שיער יכולה להיות גם תוצאה ישירה של תסרוקות וטיפולי שיער לא מתאימים. כך למשל, נשירה תיגרם עקב תסרוקות יומיומיות המותחות את השיער, וכן בגין פעולות רצופות של צביעה או החלקת שיער. ניתן למנוע זאת על ידי תסרוקות יותר נינוחות ומרווחי טיפולים יותר גדולים לשיער.

  • בעיות בריאותיות- נשירת שיער יכולה לנבוע גם מבעיות בריאותיות שונות, כמו אנמיה, פעילות לא תקינה של בלוטת התריס ובגין שחלות פוליציסטיות, תופעות לוואי של תרופות, ועוד.

  • סיבות נוספות- יש עוד סיבות רבות לנשירת שיער כמו תזונה לקויה, ירידה חדה במשקל, גנטיקה וכדומה.

טיפול יעיל ומומלץ לנשירת שיער

סובלת נשירת שיער? מחפשת עבור נשירת שיער טיפול יעיל וטבעי? ישנם מוצרים מתקדמים המציעים מארז ייחודי עם פורמולה לשימוש חיצוני הרשומה כפטנט, ומאושרת לשימוש על ידי משרד הבריאות. פורמולה כזו מבוססת על שטיפות של חליטות צמחים המחזקים ומטפחים את השיער ומעניקים לו נפח וחזות מלאה, רעננה ובריאה, מחזקים את שורשי השערות ואת עור הקרקפת. כמו כן, עם שימוש שוטף במוצרים כאלו שלוש פעמים בשבוע, כבר לאחר ארבעה שבועות תבחיני בשינוי מהותי במצב עור הקרקפת והשיער.


bottom of page