תרופות לחולי סכרת - איך מממנים
top of page
  • מערכת לבריאות

תרופות לחולי סכרת - איך מממנים


סכרת היא אחת המחלות אשר תפסו תאוצה במאה ה- 21, בעיקר בעולם המערבי אך לא רק בו. חיי השפע, התזונה הפחות בריאה שכולנו אוכלים במידה כזאת או אחרת הכוללת סוכר לבן בכמות גדולה יותר מבעבר "תורמת" להתפשטות המחלה. מעט על המחלה ובעיקר מה עושים על מנת לממן אותה- מהן הזכויות המגיעות מהמדינה ואיך דואגים להקלת החיים מעבר לזכויות אלה תוכלו לקרוא במאמר זה. מהי הסכרת ואיך היא מתבטאת?

סכרת היא מחלה אשר באה לידי ביטוי בריכוז גבוה של גלוקוז בדם ובשתן. כיום ידוע על סכרת משלושה סוגים: סוג 1 שמכונה גם "סכרת נעורים", סוג 2 וסכרת היריון. כל סוגי הסכרת מתרחשים בשל בעיה בייצור האינסולין או בעיה בקליטתו, בין אם מדובר על ייצור אינסולין בכמות שאינה מספקת כמו בסכרת מסוג 1 ובין אם מדובר על התנגדות של הגוף לקליטת האינסולין בתאים על אף ייצורו בכמות מספקת ואף גבוהה מהנדרש כפי שקורה בסכרת מסוג 2. ההשמנה שנמצאת בעליה מתמדת בעולם המערבי יחד עם חוסר פעילות גופנית הביא לכך שהסכרת הפכה למחלה נפוצה מאוד. נמצא כי בארצות הברית 6% מהאוכלוסיה לוקה בסכרת כש- 10% מתוכם לוקים בסכרת נעורים. סכרת הנעורים אינה אופיינית לגיל הנעורים בלבד אך היא מופיעה לרוב לפני גיל 30 אך יכולה להמשיך הלאה. סכרת מסוג 2 מופיעה לרוב לאחר גיל 40 אך הגיל בו היא מופיעה הולך ויורד. מהן הזכויות המגיעות לחולי הסכרת מן המדינה וקופות החולים?

המדינה וקופות החולים מספקים מספר אמצעים לטיפול במחלה. משאבת אינסולין ניתנת לחולים בסכרת נעורים אשר זקוקים להשלמה של אינסולין חיצוני, כך גם לחולים בסכרת מסוג 2 אשר אינם מצליחים להגיע לרמת סוכר מאוזנת. מכשיר למדידת רמת הסוכר ניתן לרכוש בהשתתפות עצמית מסויימת על פי הביטוח שיש בקופת החולים. פריטים מתכלים כגון תיק לנשיאת המכשיר על הגוף, מיכל אינסולין עם מחט, ציוד לחיטוי, קיבוע וחבישה ועוד פריטים אחרים ניתנים דרך משרד הבריאות ללא תשלום. על מנת להנות מתשלום מופחת עבור תרופות הכלולות בסל הבריאות על החולה להיות מוגדר כחולה כרוני. תקרת השתתפות הקופה, כאשר ישנם הבדלים בין הקופות, עומדת על 768-930 שקלים לרבעון. ממשרד הבריאות מגיעים אמצעי עזר ושיקום כגון כסאות גלגלים לסוגיהם, הליכונים, מיטות מיוחדות ועוד. עוד על זכויות לחולי סכרת באתר כל זכות ביטוחים פרטיים

על מנת להשיג תרופות שאינן כלולות בסל הבריאות במחיר הזול ביותר כדאי לנסות ולירות לכל הכיוונים. החלק הראשון הוא הביטוח הפרטי. בדקו האם הביטוח הפרטי שלכם הוא ביטוח תרופות אשר מממן תרופות שאינן כלולות בסל הבריאות ועד איזה סכום. ישנם ביטוחים פרטיים אשר קיבלו תו של אגודת הסכרת. במסגרת ביטוחים אלה ימומנו כל התרופות הנדרשות עד גובה מסויים על מנת לשפר את חייהם של חולי הסכרת מלבד התרופות אשר נועדו לטיפול בסכרת עצמה. המחלה מביאה עימה תופעות לוואי רבות וכשלים רבים בגוף שלטיפול בהם נועדו אותן תרופות הממומנות על ידי אותם ביטוחים פרטיים. מדובר על מימונים בסדר גודל של עשרות אלפי שקלים. יש לבדוק כמובן את התנאים בכל פוליסה ופוליסה ולקרוא היטב את התקנון, אך באופן כללי ישנם ביטוחים אשר מממנים תרופות יקרות שעולות למעלה מ- 500 שקלים ללא השתתפות עצמית ותרופות שעלותן היא עד 500 שקלים ניתן לקבל בהנחה משמעותית של למעלה מ- 50%. בכל פוליסה ישנו סכום כיסוי מירבי מסויים לכל תקופת הביטוח. יש לבדוק מהו סכום זה. התרופות הממומנות צריכות להיות מאושרות על ידי רשויות מוסמכות בישראל או כל מדינה אחרת המצויינת בפוליסה.


תרופות לחולי סכרת

דרכים נוספות להשגת מימון

על מנת להשיג מימון מירבי, חפשו כל דרך שהיא להוזיל את עלות התרופות. פניה לאגודות ועמותות שונות, הן האגודה לחולי סכרת, הן ארגונים וקרנות העוסקים בעזרה בהשגת תרופות שאינן בסל והן עמותות אחרות שיכולות לעזור במימון הוצאות אחרות בחייכם. אחרי הכל, התרופות הן חלק מתקציב אחד גדול שכל תמיכה בו תעזור לכם. דרך נוספת היא קניה בבתי מרקחת אשר מוכרים את התרופות שאינן כלולות בסל במחירי עלות. ניתן לחפש רשימת בתי מרקחת אלה בגוגל. ישנם בתי מרקחת פיזיים ובתי מרקחת אינטרנטיים. ניתן לרכוש תרופות גנריות שמחירן נמוך יותר, לעיתים באופן משמעותי ממחיר תרופת המקור, וניתן גם להשתתף בניסויים קליניים אשר התמורה עבורם היא מימון תרופות בסדר גודל מסויים.

bottom of page