חשיבותם של פירות וירקות בתזונה היומיומית שלנו | פורטל לבריאות
top of page
  • מערכת לבריאות

חשיבותם של פירות וירקות בתזונה היומיומית שלנו

מומחי תזונה בכל רחבי העולם מהללים בשנים האחרונות את התזונה הים תיכונית. תזונה ים תיכונית היא התזונה שמאפיינת את המטבחים באזור הזה של העולם, וגם במידה רבה את המטבח הארץ ישראלי. אחד מהדברים שמאפיינים את סוג התזונה הזה, והופכים אותו לבריא כל כך, הוא הצריכה הרבה של פירות וירקות טריים באופן יומיומי.


צריכה יומיומית של פירות וירקות היא דבר חשוב ביותר בכל תפריט תזונתי. למרות שישנם כיום טרנדים תזונתיים שונים ששמים דגש יותר על צריכת בשר וחלבונים, הרי שמרבית מומחי התזונה מדגישים את החשיבות של צריכת ירקות ופירות באופן קבוע כחלק מכל שגרת תזונה.





תזונה בריאה חשובה לגוף בריא

בתקופה המודרנית ועתירת הידע שלנו, כבר ידועה החשיבות שבתזונה בריאה לגוף בריא. הגוף שלנו הוא כמו מכונה, שיש לתדלק אותה בחומרים הנכונים כדי שהיא תפעל כראוי. חומרי הבנייה של הגוף שלנו הם למעשה המזונות שאנו מכניסים לתוכו. לכן כה חשובה בחירת המזונות שלנו והשילוב של ירקות ופירות בתפריט, שיש בהם שפע של ויטמינים, סיבים תזונתיים וחומרים בריאים שחשובים לתפקוד המיטבי של הגוף.


החשיבות שבתזונה בריאה לגוף בריא היא קריטית כאשר מדובר בילדים ובבני נוער. דווקא בגילאים הצעירים האלה, ישנם רבים שלא כל כך אוהבים לאכול ירקות או פירות, וחשוב שחלק בלתי נפרד מהחינוך שמעניקים בבית יכלול גם היבטים קולינריים, שמדגישים את החשיבות של צריכת פירות וירקות. אחת מהדרכים לגרום לילדים ולבני נוער לאכול יותר פירות, היא שילוב של מגש פירות טריים כקינוח בסוף ארוחות, במקום צריכה של עוגות או ממתקים. פירות יכולים להיות תחליף בריא וטעים לממתקים, וניתן גם להשתמש בהם כסוג של מתנות בריאות שמביאים מדי פעם לילדים, שיכולות לעודד אותם להמשיך ולצרוך פירות טריים באופן קבוע.


לשמור על הבריאות גם כשמביאים מתנה מתוקה

אחת מהסכנות הגדולות ביותר לבריאות של כולנו היא צריכה מוגזמת של סוכר לבן. אנשים רבים רגילים לסיים ארוחה עם קינוח מתוק, או להעמיס אינספור כפיות סוכר לתוך התה או הקפה שלהם. כחלק מהחשיבות שבתזונה בריאה לגוף בריא, גם הימנעות מיותר מדי סוכר לבן היא דבר חשוב.


לכן, מתנות בריאות יכולות להיות תחליף מצוין לעוגות יום הולדת עתירות סוכר ושומן, וכך לשלב בין שמירה על הבריאות לבין הנאה ממתנות מתוקות וטעימות שהן טובות לגוף שלנו. מתנות בריאות ניתן להביא ביום הולדת, כמו למשל הבאת מגש פירות טריים חגיגי, וגם להשתמש בהן בכל אירוע חגיגי ומשמח כתחליף לעוגה המסורתית. גם בארוחות שבת, מגש פירות מזמין וטעים יכול להוות תחליף מצוין לעוגה או לקינוחים מלאי סוכר, שיכולים להיות מסוכנים לבריאות.


טיפים לשמירה על תזונה נכונה ובריאה

מכיוון שהחשיבות שבתזונה בריאה לגוף בריא היא כה גדולה, ישנם כמה כללים פשוטים של תזונה נכונה שהשמירה עליהם יכולה ממש לשנות את מצב הבריאות. ראשית, חשוב לשלב בכל ארוחה ירקות טריים. לא מדובר בפעולה מסובכת במיוחד, ובהחלט ניתן בקלות לבצע אותה באופן קבוע ויומיומי. בנוסף לכך, רצוי להחליף קינוחים מתוקים באלמנטים כמו מגש פירות או סלסלת פירות טריים.


בנוסף לכך, חשוב מאוד לשלב בכל ארוחה מידה מאוזנת של חלבונים ופחמימות, בנוסף לירקות, וגם להרבות בשתיית מים במהלך היום, שתורמים לחילוף החומרים ולבריאות הגוף. התזונה הים תיכונית מרבה להשתמש גם כשמן זית כמקור לשומן בריא, וגם מאכלים כמו אבוקדו ואגוזים מהווים מקור מצוין לשומן בריא המכיל ערכים תזונתיים חשובים. ועוד טיפ קטן וחשוב – מתנות בריאות מבחינה תזונתית (כמו מגש פירות) יכולות להיות תחליף מצוין לכל דבר מתיקה עם סוכר לבן.

bottom of page