מה ההבדל בין הקפאת שומן לשאיבת שומן
top of page
  • מערכת לבריאות

מה ההבדל בין הקפאת שומן לשאיבת שומן

מטופלים רבים אשר סובלים מהצטברות של שומן עודף ועיקש בגוף מחפשים אחר פתרונות טכנולוגיים שמציע ענף הרפואה האסתטית, במטרה להביא לסילוק העודף השומני, להרזיה ולחיטוב. הליך הקפאת שומן או שאיבת שומן, מספק מענה נרחב למגוון סוגי מטופלים, בהתאמה לצרכיהם.


מה ההבדל בין הקפאת שומן לשאיבת שומן

הן הקפאת שומן והן שאיבת שומן מיועדות לסילוק עודפי שומן בגוף, כאשר ההבדלים המרכזיים בין השיטות נעוצים בהליך הטיפול. ההליך המסורתי לשאיבת שומן מתבצע באמצעות ניתוח כירורגי, וכולל הרדמה כללית או מקומית. לעומת זאת הליך הקפאת שומן מתבצע באופן שאינו פולשני, ללא צורך בהרדמה ותחת אלחוש בלבד, מה שמפחית הן את משך ההחלמה והן את הסיכונים הטמונים בהליך.


בשתי השיטות ניתן לטפל בעודפי שומן במגוון אזורים בגוף הנוטים להצטברות של שומן עודף וקשה לסילוק, בניהם: בטן, ירכיים, זרועות, ישבן.


ניתוח שאיבת שומן מאפשר את יישום הטיפול על פני מספר אזורים בגוף, לשאיבה ממוקדת של שומן בהיקף הנדרש מכל אזור בנפרד- במסגרת מפגש טיפולי אחד. בבחירה בשיטת הקפאת שומן מתמקד כל מפגש טיפולי באזור אחר, וטיפול במספר אזורים בגוף יצריך מספר מפגשים טיפוליים.


הבדל נוסף הוא באפשרות לטיפול נלווה, כאשר ניתוח שאיבת שומן עשוי לכלול גם את מתיחת העור הרופף שנוצר בשל אובדן מסת גוף, הסרת עודפי עור והידוק של העור באמצעות ההליך הכירורגי הפולשני. אפשרות זו אינה ניתנת ליישום בהליכי הקפאת שומן, שמלכתחילה מכוון לטיפול בעודפי שומן בהיקפים פחותים.


לצד ניתוח שאיבת שומן והליך הקפאת שומן, קיימת אפשרות שלישית וחדשנית יחסית: שאיבת שומן בלייזר- טכניקת טיפול שאינה פולשנית להסרת שומן עודף בגוף.


הליכי טיפול, יתרונות וחסרונות


ניתוח שאיבת שומן

הליך המבוצע בחדר ניתוח, לרוב בהרדמה מלאה (במקרים מסוימים וקלים במיוחד תיתכן הרדמה חלקית).


במסגרת ההליך מבצע הרופא המנתח מספר חתכים זעירים באזורי השאיבה, אליהם תוחדר צינורית שאיבה דקיקה, הפועלת ליניקת השומן העודף וסילוקו לתוך מיכל איסוף חיצוני. כמות השומן הנדרשת לסילוק נקבעת מראש, ומכשיר השאיבה מחובר לחיישני מדידה המציגים למנתח את קצב השאיבה וההתקדמות על פי היקף השומן שנשאב.


בהליך זה אשר צפוי להימשך 1-3 שעות, הגוף חווה טלטלה/טראומה, מאחר והשומן העודף שלא ניתן היה לסלק באמצעות שינויי תזונה ודיאטה ופעילות גופנית, נוטה להיות סמיך ומוצק, ונדרש זמן רב ופעילות אינטנסיבית של עיסוי אזורי הטיפול על ידי המנתח, לניתוק השומן מן הרקמות ולסילוקו.


יתרונות הטיפול הוא ביכולתו לספק מענה למגוון מטופלים, להביא לשאיבה ולסילוק של כמויות גדולות יותר של שומן, ולטיפול במספר אזורים במקביל.


החיסרון של הטיפול מצוי בהליך הכירורגי הפולשני, בהחלמה ארוכה ובסיכונים הכרוכים בהליכים פולשניים ובהרדמה מלאה.


איש שמן מחזיק את הבטן


הקפאת שומן

הליך הקפאת שומן אינו פולשני, מתבצע במרפאות מתקדמות בענף הרפואה האסתטית, וכולל טיפול חיצוני על גבי אזור הטיפול בלבד. המכשיר הייחודי מועבר על העור החיצוני ומשלב בין תנועתיות ויצירת וואקום להזרמת טמפרטורות נמוכות, החודרות את העור ומוקרנות לתאי השומן, עד לטמפרטורה של -10 מעלות צלזיוס, טמפרטורה הנחשבת כהרסנית במיוחד עבור תאי השומן.


תאי השומן החשופים לטמפרטורה הנמוכה סובלים ממצב של קיפאון הגורם למעשה להריסת התאים, מה שגורם בהמשך לפירוק השומן באופן הדרגתי, וסילוקו מן הגוף באופן ביולוגי טבעי.


יתרונות השיטה

הקפאת שומן מתבצעת ללא צורך בהכנות מוקדמות של המטופלים, אינה כרוכה בהרדמה, אינה כואבת ואינה גורמת טראומה פיזית לגוף. ניתן לשלב את הטיפול באורח החיים הרגיל, ולא נדרשת תקופת החלמה בין הטיפולים.


שיטה זו מפחיתה באופן ניכר את תאי השומן הפעילים בגוף, מה שמספק תוצאה טובה וארוכת טווח.


חסרונות השיטה

הקפאת שומן מיועדת לטיפול מקומי, במקרים של עודפי שומן קלים, ואינה מותאמת למטופלים בעלי עודפי שומן מהותיים בגוף.


שאיבת שומן בלייזר

שאיבת שומן בלייזר היא שיטה חדשנית, המשלבת בין טכנולוגיית הלייזר תוך החדרת סיב אופטי זעיר באופן תת עורי, והקרנת הלייזר באמצעות הסיב כנגד תאי השומן. קרינת הלייזר מביאה לחימום מבוקר של רקמות השומן ולהריסתן, וכן לפירוק ולהמסה של השומן העודף, המתפרק בגוף באופן טבעי כנוזל ומסולק באופן ביולוגי טבעי.


השימוש בטכנולוגיית הלייזר מאפשר מיקוד ברקמות השומן בלבד, ללא פגיעה ברקמות בריאות ונחוצות אחרות. לצד המסה מוחלטת של השומן וסילוקו בהיקף הנדרש בקלות יחסית, טכנולוגיית הלייזר אחראית גם על פגיעה בתאי שומן פעילים והמתתם, מה שמביא להפחתה ניכרת של תאי השומן הפעילים בגוף ולעיכוב והפחתה של היקפי הצטברות השומן בעתיד.


במקרים מסוימים ניתן לשלב שיטה זו עם שיטת שאיבת השומן בפועל, ולבצע שאיבה מקומית של שומן נוזלי ודליל בזכות הפירוק, באמצעות קנולה דקיקה או מחט.


השיטה משלבת בין יתרונות שאיבת השומן המסורתית ליתרונות הקפאת השומן כחלופה להליך פולשני ומציגה תוצאות מצוינות, יעילות גבוהה, ללא הצורך בהליך כירורגי פולשני, הסיכון שבהרדמה מלאה ותקופת ההחלמה הכרוכה בכך.

bottom of page