כל מה שרציתם לדעת על כאבי גב
top of page
  • מערכת לבריאות

כל מה שרציתם לדעת על כאבי גב

כאבי גב הם תלונה נפוצה בקרב רבים. יש הסובלים מכאבי גב עליון, ואחרים מכאבי גב תחתון. כך או כך, כאבים חזקים בגב עלולים לפגוע בשגרה היומית, להדיר שינה מעינינו ואף למנוע מאתנו לבצע פעולות אהובות כמו אימונים החדר כושר, שחייה או ריצה. לפיכך, כשמתחילים להרגיש כאבים בגב, חשוב לפנות לאיש מקצוע כדי לטפל בבעיה.



גבר מקבל טיפול בכאב גב


אילו סוגי כאבי גב קיימים?

ישנם שלושה סוגים עיקריים של כאבי גב: כאבים מכאניים, דלקתיים ושורשיים, וחשוב לעמוד על טיבם:


1. כאבי גב מכאניים.

מדובר בסוג כאבי הגב הנפוץ ביותר המופיע בפתאומיות. כאבי גב מכאניים מופיעים בפתאומיות. יש אנשים החשים בכאבים אלה בצורה עמומה, ואחרים מרגישים בכאב חד. לעתים מתלווה אל הכאבים האלה גם התכווצות שרירים. הכאבים המכאניים עוברים בדרך כלל מעצמם אחרי כמה ימים, והם עלולים לנבוע מסיבות שונות כמו ישיבה ממושכת מול מחשב, מתח וחרדה או מאמץ רב.


2. כאבי גב דלקתיים.

כאבים אלה נוצרים בעקבות דלקת בעמוד השדרה. הדלקת נגרמת במצב שבו המערכת החיסונית תוקפת את עמוד השדרה, שכן היא מזהה אותו בטעות כגורם מזהם. עד היום הסיבות להופעת הדלקת אינן ברורות, ומשערים כי מדובר בגורמים סביבתיים ובתורשה. הדלקת הכרונית מופיעה על פי רוב בצעירים בגילאי 20 עד 40. היא מתחילה בתור כאב עמום בגב התחתון ומחמירה עם היקיצה בבוקר. מטופלים חשים יותר בכאב דווקא בזמן מנוחה, ומרגישים הקלה בעת ביצוע פעילות גופנית כלשהי. אז מגלים הסובלים ממנה כי הם מתקשים להפעיל את המפרקים והשרירים. הכאבים הדלקתיים עשויים לחלוף מעצמם כעבור כחודשיים.


3. כאבי גב שורשיים.

כאבי הגב השורשיים נוצרים בעקבות שינוי שעובר עמוד השדרה בעקבות תופעות כמו פריצת דיסק, גידול מי שפיר, שינוי במפרקים או היצרות של תעלת חוט השדרה. הסובלים מכאבים שורשיים מדווחים על כאבי גב חזקים לצד תחושת נמול ברגליים, חוסר תחושה או הקרנות של כאבים לאזור הרגליים. מנוחה מקילה על כאבים אלה, אך הם בכל זאת מצריכים טיפול.


איך מטפלים בכאבי גב?

כפי שראינו, ישנם כאבי גב שעוברים מעצמם תוך כמה ימים או כמה חודשים. אך אם הכאבים מפריעים בשגרה היום יומית ולא פעם מדובר בכאבים עזים שקשה לסבול, חשוב לפנות לאיש מקצוע לצורך טיפול גב. המטפל מכיר מגוון רחב של שיטות לטיפול בכאבי גב. הוא בוחן תחילה את התסמינים, מתשאל את המטופל ומציע את הטיפול המתאים. ישנם מקרים שבהם ניתן לתת טיפול גב באמצעות משחות או כדורים, ואילו במקרים אחרים ימליץ המטפל על תרגילים לשחרור הגב ולחיזוקו.


מקדימים תרופה למכה ושומרים על הגב

טיפול גב יכול להקל על הסובל באופן משמעותי, אך תמיד טוב להקדים תרופה למכה ולשמור על גב בריא. לדוגמה, כאבים בצוואר ובגב העליון נובעים פעמים רבות מישיבה ממושכת ובלתי נכונה. בעידן המודרני שלנו שבו אנו צריכים לשבת במשך 8 שעות ברציפות, השמירה על הגב הופכת לאתגר. כדי לשמור על הגב, מומלץ לעשות הפסקה ולקום מהכיסא בכל שעה לפחות. כמו כן, חשוב לבחור כיסא נוח המותאם לישיבה. כשיושבים עליו, חשוב לוודא ששתי הרגליים מונחות על הרצפה, המרפקים מונחים על השולחן והגב זקוף. מעבר לכך, כאבי גב עלולים להיגרם לא פעם בעקבות עומס על הגוף. גם אם אתם אוהבים לעבוד על השרירים בחדר כושר, חשוב לתת לגוף (ובעיקר לגב) גם מנוחה על מנת להפחית את העומס מהשרירים. עם מנוחה נכונה וזמן מתאים לפעילות גופנית, תוכלו להפיק את המיטב מהאימון וגם לשמור על בריאות הגב.


למידע נוסף על כאבי גב, היכנסו לאתר- טיפול גב: כל מה שרציתם לדעת על כאבי גב.


bottom of page