שיטות לטיפול בסנטר כפול
top of page
  • מערכת לבריאות

שיטות לטיפול בסנטר כפול

סנטר כפול הוא תופעה נפוצה ביותר וגם טבעית. התופעה המדוברת באה לידי ביטוי בהצטברות של שומן באזור המצוי מתחת לקו הלסת. ישנן מגוון סיבות שונות להיווצרות סנטר כפול לרבות: ירידה משמעותית או ירידה מהירה במשקל, הידלדלות של העור כתוצאה מהגיל, שינויים הורמונליים שונים, נטילה של תרופות מסוג כזה או אחר. חשוב מאוד לדעת כי ההשפעה של סנטר כפול היא בעיקר השפעה אסתטית והוא איננו משפיע על בריאותו של האדם. יחד עם זאת, לא מעט אנשים חשים שלא בנוח עם הסנטר הכפול שלהם ומחפשים פתרונות שיסייעו להם לקבל מראה טוב יותר.


אישה לאחר ניתוח סנטר כפול

איזה פתרונות ניתן למצוא כיום עבור סנטר כפול?

ישנם כמה פתרונות עבור סנטר כפול: ראשית כל, הפתרון הפולשני המוצע הוא ניתוח לעיצוב סנטר. מדובר על ניתוח שבמהלכו מוסרים עודפי שומן ועור באזור של הצוואר והסנטר והשרירים מהודקים. הניתוח עצמו אורך כשעתיים וההחלמה מהניתוח היא עד שבועיים, כאשר ב48 השעות הראשונות יש צורך לחבוש את האזור. ניתוח מעניק לרוב תוצאות טובות ביות אך יש לקחת בחשבון כי הוא מותיר הצטלקויות קטנות סביב האוזניים. מדובר על פתרון פולשני שלא מתאים לכולם.


זריקות להמסת שומן

כיום ניתן למצוא זריקות שונות של חומרים ממיסי שומן באופן ישיר לתאי השומן המצויים בסנטר. החומר המוזרק מפרק את תאי השומן ובד בבד איננו מותיר צלקות או משפיע על הרקמות. תופעות לוואי אפשריות כתוצאה מהזריקות המדוברות הם: אדמומיות מקומית זמנית ונפיחות קלה. לא פעם יהיה צורך לחזור על ההזרקה אחת לחודש עד שיתקבלו התוצאות הטובות ביותר.


טיפול בהמסת שומן ובאמצעות בוטוקס

שיטות נוספת לסנטר כפול הן: הזרקת בוטוקס לאזור של הסנטר הכפול, דבר אשר משתק את השרירים באזור הצוואר ובאזור של קו הלסת וכן מותח את העור ומצמצם את הרפיון ואת הנפיחות באזור. יש צורך לחדש את הטיפול המדובר כל כמה חודשים וזאת בכדי שהתוצאות ישמרו. טיפול נוסף לסנטר כפול הוא טיפול באמצעות המסת שומן בשיטה מיני פולשנית המתבצעת בהרדמה מקורית. מטרת השיטה המדוברת היא לצמצם את תאי השומן אשר הצטברו תחת הסנטר והטיפול עצמו מתבצע באמצעות שימוש בגלי רדיו אשר חודרים לעומק של העור וכן ממיסים את השומן, שואבים וממצקים את העור מעל השומן.


האם ישנם טיפולים טבעיים להעלמת סנטר כפול?

אם אתם תוהים האם יש טיפולים טבעיים עבור העלמת סנטר כפול, הרי שניתן לנסות מסכות פנים מסוגים שונים העשויות מחומרים טבעיים וכן שתיית תה ירוק. כמו כן, ישנם תרגילים שונים שיכולים למתוח את עור הפנים ולצמצם את היקף הסנטר הכפול. בין התרגילים הללו ניתן למצוא: כיווץ ושחרור שרירי הפה, סיבוב הסנטר והלשון ועוד.


חשוב שתבחרו את השיטה המתאימה לכם ביותר להעלמת סנטר כפול וזאת לאחר שתבחנו את היתרונות והחסרונות של כל שיטה.


bottom of page