הטיפול בסוכרת
top of page
  • מערכת לבריאות

הטיפול בסוכרת

סוכרת הינה מגיפה עולמית, ולפי ההערכות רק בישראל סובלים מסוכרת יותר מחצי מיליון בני אדם, וחצי מיליון נוספים שאינם מאובחנים עדיין ונמצאים במצב של טרום סוכרת. הסוכרת הינה מחלה מטבולית המתאפיינת בריכוז גבוה של סוכר בדם.


עבור טרום סוכרתיים: במידה ומאמצים אורח חיים בריא, הקפדה על משקל תקין, תזונה בריאה ועיסוק קבוע בפעילות גופנית - ניתן למנוע תחלואה בסוכרת ,או לפחות לדחות את הופעתה בשנים רבות.

עבור סוכרתיים: מילת המפתח היא איזון. טכנולוגיות שלמות פותחו כדי למצוא פתרונות יצירתיים ולהקל על חיי הסוכרתיים. לאיזון רמות הסוכר חשיבות קריטית במניעת סיבוכים. הגעה לאיזון טוב של רמות הסוכר בדם מצריכה מאמץ משמעותי מתמיד , ואצל המטופלים באינסולין נדרש ניטור של רמות הסוכר וכמו כן הזרקות אינסולין תכופות


טיפול בסוכרת


עבור סוכרתיים מסוג 1, הטיפול מבוסס לחלוטין על מתן אינסולין חיצוני. אצל סוכרתיים מסוג 2, במצב שבו הסוכרת הורסת עוד ועוד תאי בטא בלבלב , האחראים להפרשת האינסולין, גם הם מגיעים לעיתים קרובות למצב שבו הם זקוקים לטיפול באינסולין ממקור חיצוני. בקרב שתי קבוצות הסוכרת העיקריות נדרשת בדיקה המאפשרת לאמוד את ריכוז הסוכר בדם. הבדיקה השכיחה ביותר מתבצעת ע"י דקירה באצבע, לצורך הוצאה של טיפת דם, והיא נעשית באמצעות הגלוקומטר- מד סוכר ביתי. הבעיה בתוצאות מד הסוכר היא שדגימת הדם מצביעה על ערך הסוכר באותו הרגע, ולכן אינה נותנת תשובה לגבי מגמת רמת הסוכר, האם היא במגמת עלייה או ירידה. סוכרתיים שמזריקים אינסולין נאלצים לדקור את האצבעות מספר רב של פעמים, ביום ובלילה.


ההתפתחות המשמעותית ביותר בתחום היא היכולת לבצע ניטור רציף של רמות הסוכר. מערכת הפריסטייל ליברה, המבוססת על טכנולוגיית פלאש לניטור סוכר, עוקבת אחר רמות הסוכר באמצעות חיישן, הנמצא על גב הזרוע למשך עד 14 ימים, חוסכת את הצורך בדקירת אצבע ומאפשרת לנטר את רמות הסוכר באופן רציף. המערכת מאפשרת לזהות עליות וירידות ברמת הסוכר באמצעות חיצי מגמה וכן תצוגה גרפית של הנתונים, ובכך מעודדת מטופלים לשלוט בסוכרת, לקבל החלטות בריאותיות מושכלות ולחיות ללא הנטל של דקירת האצבע.

bottom of page