ד"ר איאד נאסר - החשיבות של טיפולי שיניים והשלכות בריאותיות
top of page
  • מערכת לבריאות

ד"ר איאד נאסר - החשיבות של טיפולי שיניים והשלכות בריאותיות

טיפול שיניים הוא יותר מסתם שמירה על חיוך מרשים. טיפול זה ממלא תפקיד מרכזי בבריאות הכללית שלנו. בריאות הפה יכולה להשפיע באופן משמעותי על מצב הבריאות הגופנית שלנו ועלולה להוביל למגוון של סיבוכים אם לא מטפלים בהם. להלן מבט מקיף מדוע טיפול שיניים הוא חיוני וכיצד הוא משפיע על בריאותנו העתידית. ד"ר איאד נאסר מסביר במאמר זה מדוע חשוב לשמור לפני הכל על בריאות חלל הפה והשיניים.


כיסא רופא שיניים

אילו מחלות טיפול שיניים ותחזוק שיניים בריאות יכול למנוע?

לא כולם חושבים על זה, אבל טיפול שיניים ראוי שמונע בעיות בשיניים ובחלל הפה יכול לתרום באופן משמעותי לבריאות הכללית שלנו ומונע לא מעט מחלות, והנה כמה מהן:

  • מניעת מחלות חניכיים - אחת הסיבות המשמעותיות ביותר לשמירה על בריאות הפה היא מניעת מחלות חניכיים כמו דלקת חניכיים. מחלות חניכיים מתרחשות עקב הצטברות פלאק, שהוא הצטברות של חיידקים. אם לא יוסר באמצעות צחצוח יומי וחוט דנטלי, הפלאק יכול להתקשות לאבן שן. האבנית עלולה להוביל לדלקת ולדימום בחניכיים, אשר, אם לא מטופלים, עלולים להוביל לסיבוכים חמורים יותר כמו אובדן שיניים ומעבר לכך.

  • קישור למחלות לב וכלי דם - מספר מחקרים הראו קשר ישיר בין בריאות הפה לבריאות הלב. זיהומים כרוניים בפה ודלקות כתוצאה ממחלות חניכיים עלולות להוביל לעיבוי של כלי הדם, ולהגביר את הסיכון להתקפי לב. בנוסף, חיידקים מזיקים מהפה יכולים לחדור לזרם הדם, מה שמוביל להצטברות של רובד בעורקים, שהוא מבשר לטרשת עורקים. מצב שבו העורקים הופכים צרים ומתקשים.

  • השפעה על סוכרת - אנשים עם סוכרת נוטים יותר לזיהומים, וזה כולל זיהומים בפה. לעומת זאת, מחלות חניכיים קשות עלולות להעלות את רמות הסוכר בדם, מה שמוביל לסיכון מוגבר לסיבוכי סוכרת. שמירה על בריאות הפה הטובה יכולה למלא תפקיד בוויסות רמות הסוכר בדם וניהול סוכרת בצורה יעילה יותר.

  • השפעה על בריאות דרכי הנשימה - בריאות פה לקויה יכולה להוות כר גידול לחיידקים. כאשר חיידקים אלו נשאבים לריאות, הם עלולים לגרום לזיהומים בדרכי הנשימה, כולל דלקת ריאות. טיפול שיניים טוב, לפיכך, חיוני לא רק לבריאות הפה אלא גם לשמירה על בריאות הריאות.

  • קישור לסיבוכי הריון - יש קשר בולט בין מחלות חניכיים וסיבוכי הריון כמו לידה מוקדמת ומשקל לידה נמוך. לנשים הרות עם מחלות חניכיים יש סבירות גבוהה יותר ללדת לפני מועד הלידה המקורי. עובדה זו הופכת את טיפול השיניים להכרחי עבור נשים בהריון.

על בריאות כללית וטיפולי שיניים

לנושא זה מסביר ד"ר איאד נאסר כי בריאות שיניים לקויה עלולה להוביל לאי נוחות שונות כמו כאבי שיניים, כאבי חניכיים וריח רע מהפה, שעלולים להשפיע באופן משמעותי על איכות החיים של האדם. יתרה מכך, בעיות שיניים עלולות להוביל לבעיות בלעיסה ועיכול מזון, מה שמוביל לחסרים תזונתיים. ביקורים קבועים אצל רופא השיניים יכולים לסייע בזיהוי מוקדם של כל בעיה בבריאות הפה. בדרך כלל מומלץ לפנות לרופא השיניים לפחות פעמיים בשנה. הדרך הפשוטה אך היעילה ביותר לשמור על בריאות הפה היא על ידי צחצוח לפחות פעמיים ביום ושימוש בחוט דנטלי מדי יום.


עוד מוסיף ד"ר איאד נאסר כי תזונה מאוזנת, עשירה בסידן וגם בוויטמין D יכולה למלא תפקיד מכריע בשמירה על בריאות השיניים והחניכיים. הימנעו מטבק והגבילו מזונות ממותקים. טבק עלול להוביל למחלות חניכיים וסרטן הפה, בעוד שעודף סוכר עלול להוביל לחורים. שתיית מים לעתים קרובות יכולה לעזור בשטיפת חלק מהחיידקים והסוכרים המובילים לחורים ומחלות חניכיים.


חשוב שתהיו בידיים הטובות ביותר

לסיכום, טיפול שיניים אינו מותרות, אלא הכרח. יש לטיפול זה השלכות עמוקות על הבריאות הכללית שלנו ויכול להשפיע על הרווחה העתידית שלנו בדרכים שרבים מאיתנו אולי לא צופים. הפיכת בריאות הפה לעדיפות יכולה להוביל לעתיד בריא ומאושר יותר. אל תזניחו חור בשן, סתימות מורכבות או חלילה גם עקירות שיניים במידת הצורך. לכל אלו יש השפעה משמעותית שעלולה להביא לעתיד בו הבריאות פשוט לא תהיה תקינה וחבל שברגע שבו אין נקודת חזור בעניין הטיפול תצטרכו לחשוב על מה היה אם הייתם מטפלים נכון. לידיים הטובות ביותר יש את היכולת להציל את החיים שלכם.

bottom of page