ציפוי שיניים: הרבה יותר פשוט ממה שחשבתם
top of page
  • מערכת לבריאות

ציפוי שיניים: הרבה יותר פשוט ממה שחשבתם

כשאומרים חיום הוליוודי, כולם מבינים שזה החיוך המושלם החושף טור שיניים לבנות, אסתטיות, בריאות. כיום, חיוך כזה הוא לא רק נחלתם של שחקני קולנוע. רפואת השיניים האסתטית המתקדמת מציעה כיום פתרון יעיל, נגיש ומהיר. באמצעות תהליך קצר של ציפוי שיניים, רופא השיניים יעניק גם לכם את החיוך שכל כך רציתם, והוא הרבה יותר פשוט ממה שחשבתם.


בטיפול אצל רופא שיניים

רפואת השיניים עשתה בעשור האחרון כברת דרך משמעותית וכיום, באמצעות טכנולוגיות מתקדמות, היא נותנת מענה למגוון טיפולים באופן מהיר ובמינימום כאבים. בין הטיפולים המבוקשים הם הטיפולים האסתטיים, ביניהם ציפוי שיניים, לטיפול בשיניים סדוקות, מוכתמות או פגומות. פנינו לד"ר אלכסנדר פוזדייב, בעלים של מרפאת שיניים ד"ר אלכסנדר בקריית אונו ( alexander-clinic.co.il ), ששיתף אותנו בהליך הטיפולי שמציג תוצאות מרשימות במינימום זמן.


ממה עשויים ציפויי השיניים?

החומר הנפוץ ביותר לציפויי שיניים הוא החרסינה. חומר עמיד מאוד, בעל מראה אסתטי. החסרונות הבולטים שלו הם, עלותו הגבוהה והצורך להשחיז את השן באופן משמעותי.

חומרים נוספים שנעשה בהם שימוש לציפוי שיניים הם: קומפוזיט – שהוא חומר מרוכב שמשלב סוג של פלסטיק עם חלקיקי חומר קשה כמו זכוכית או קוורץ . הקומפוזיט מצריך השחזה מינימלית, ועלותו פחותה מהחרסינה. יחד עם זאת, הוא פחות עמיד, ומראהו פחות טבעי מהחרסינה; לומינר – ציפוי חרסינה דק במיוחד, הדורש השחזה מינימלית; ויניר – ציפוי קומפוזיט דק, שדורש השחזה מינימלית או כלל לא.


הזירקוניה - החומר המושלם לציפוי שיניים

ציפויי זירקוניום הם בין החומרים המועדפים ביותר בעולם. יש בהם את כל היתרונות של תאימות, אסתטיקה, טבעיות, בריאות ועמידות, והם משפרים את איכות החיים לאין שיעור. ציפויי זירקוניה תואמים את השיניים הקיימות של המטופל; הם עמידים בפני מאכלים ומשקאות חמים וקרים; הם אינם יוצרים צללים כהים על השיניים, כי הם נטולי מתכת ; מכיוון שהם נצמדים לשיניים הן מבחינה מכנית והן מבחינה כימית, יש להם עמידות גבוהה לטווח זמן ארוך; הם אינם מושפעים מגורמים כמו עישון, שתיית תה, או קפה, המשאירים כתמים על השיניים, וממזערים את הסיכון להיווצרות אבנית. הם אינם מכילים מתכות כמו ניקל, ולכן לא גורמים לחץ על החניכיים, כך שגם אנשים עם בעיות בחניכיים יכולים להשתמש בהם. בנוסף הם אינם גורמים לאלרגיות. ציפויי זירקוניה על כל מעלותיהם, מתאימים לצבע השן הטבעית של המטופל, ומעניקים לו חיוך שובה לב.


הליך הציפוי – מהיר, וללא כאב

כצעד מקדים לטיפול, יבצע הרופא בפגישת הייעוץ סריקה דיגיטלית של השיניים והחניכיים. באמצעות תוכנת מחשב יעצב הרופא את השיניים באופן שיענה על ציפיות המטופל, ויוודא אתו עוד לפני תחילת הטיפול, שזה אכן החיוך שהוא אוהב.


הליך ציפוי השיניים נעשה בהרדמה מקומית או ללא הרדמה כלל. בתחילת ההליך יסיר הרופא שכבה דקיקה של אמייל השן הטבעית, כדי לחספס את פני השטח של השן לצורך ההדבקה של הציפוי. לאחר מכן ידביק הרופא בזהירות וביסודיות רצועות דקיקות מחומר הציפוי. הדבקה זו דורשת מיומנות רבה ודיוק מכסימלי. רק רופא שיניים שיש לו ניסיון רב שנים וציוד טכנולוגי מתקדם יוכל להגיע לתוצאה מושלמת.


לצאת מהמרפאה עם שיניים חדשות

ציפויי השיניים מותאמים בצבע, בגודל ובצורה לשן הטבעית. ברגע שהציפוי מודבק לשיניים, הן מתפקדות בדיוק כמו השיניים הטבעיות של המטופל, הן באכילה, הן בדיבור. ציפוי השיניים משפר באופן משמעותי את המראה האסתטי, מחזיר למטופל את תחושת הביטחון העצמי לחייך ולקיים אינטראקציות חברתיות שאבדו, לפני שהשיניים עברו תהליך ציפוי.


הטיפול היומיומי בשיניים שעבור הליך של ציפוי

ברגע שהציפויים נמצאים במקומם, הטיפול בשיניים יתבצע בדיוק כמו הטיפול בשיניים הטבעיות. צחצוח קבוע פעמיים ביום למשך שתי דקות, בדיקות שיניים שגרתיות אחת לשלושה חודשים, ביקור אצל שיננית, גם כן אחת לשלושה חודשים.

שמירה על היגיינת הפה, תשמור על ציפוי השיניים ותאריך את טווח עמידותו.


למרות שההליך הטיפולי של ציפוי שיניים הוא נגיש, מהיר ומציג תוצאות מושלמות, הוא אינו מתאים במקרים של שיניים שבורות או שיניים פגועות. מכיוון שיש צורך בשכבת אמייל טבעית שלמה, כדי להדביק את הציפוי.


יחד עם זאת, אם נטינו לחשוב שציפויי שיניים הם רק מנת נחלתם של הדור הצעיר, אז לא בדיוק. במרפאת ד"ר אלכסנדר, מספרים לנו שאסתטיקה ובריאות בגיל השלישי בהחלט תופס תאוצה ויש להם לא מעט מטופלים בגיל השלישי שמגיעים לציפוי שיניים.

bottom of page