טיפולי שיניים בהריון - מה חשוב לדעת?
top of page
  • מערכת לבריאות

טיפולי שיניים בהריון - מה חשוב לדעת?

הריון הוא תהליך מבורך אצל כל אישה. כל אישה צריכה לדעת כי חשוב מאוד לטפל בשיניים עוד טרם היא נכנסת להריון שכן, טיפולי שיניים במהלך ההיריון הם מעט יותר מורכבים. יחד עם זאת, פעילות הורמונלית מוגברת במהלך ההיריון עשויה לגרום לרגישות יתר בחניכיים וכן, לא מעט נשים אינן מצליחות להקפיד על צחצוח שיניים בהריון ועל כן, לא פעם מתפתחות בעיות בשיניים ובחניכיים אצל נשים בהריון, גם כאלה שהקפידו לטפל בשיניים עוד טרם הן נכנסו להריון. חשוב מאוד שתזכרי שבתקופת ההיריון הגוף מגיב בצורה חריפה יותר לרובד החיידקי וככל שממתינים יותר שהרגישות תעבור- הנפיחות בחניכיים עלולה לגרום למחלות חניכיים ולעששת ולכן, חשוב לבצע הן מעקב קבוע אצל רופא השיניים והן לגשת לרופא השיניים בכל מקרה שבו יש כאבי שיניים, אודם, רגישות בחניכיים ועוד. טיפולי שיניים בהריון הם חשובים ואין לדחות אותם ללא המלצה של רופא שיניים.


טיפול שיניים לאישה

טיפולי שיניים בהריון

על אף שכאמור רצוי מאוד להמעיט בטיפולי שיניים בשליש הראשון להריון בשל העובדה שיש צורך בצילומי רנטגן והן מהוות סיכון לעובר וכן, על אף שכדאי להימנע מטיפולים מורכבים בשיניים בשליש הראשון, לעיתים אין מנוס אלא מלפנות לרופא השיניים גם במהלך השליש הראשון לצורך טיפול. אישה בהריון שחשה כי השיניים שלה כואבות, החניכיים שלה מדממות ועוד, חייבת לא להתעלם מהבעיה ולפנות לרופא השיניים. התעלמות מהבעיה ושיכוך הכאב שהיא סובלת ממנו באמצעות משככי כאבים, עלול לגרום לכך שהזיהום שיש לה בחניכיים או בשיניים עלול להתפשט כיוון שהיגיינת פה ירודה עלולה לאפשר חדירה של חיידקים ומזהמים למערכת הדם ולגרום לדלקות, לחום, ללידה מוקדמת ולמשקל ולד נמוך ולכן זה מהווה סיכון גדול הרבה יותר לעובר מאשר הסיכון שמהווה טיפול שיניים.


האם מותר לעשות צילומי רנטגן בהריון?

בשליש הראשון להריון משתדלים להימנע עד כמה שאפשר מצילומי רנטגן, אבל במקרי חירום כמו: זיהום שעלול לגרום חום ודלקת חריפה ועוד. לכן, בכל מקרה שבו האישה סובלת מכאבים שונים גם בשליש ראשון, עדיף שלא תדחה את ההגעה לרופא שיניים ותגיע אליו לצורך בדיקה ולא פעם גם צילומי רנטגן לקראת טיפול. רצוי כמובן להגיע לרופא שיניים המתמחה בתחום טיפולי שיניים לנשים בהריון ולוודא כי הוא מניח על האישה שכבת מגן כפולה על בטנה של האישה במהלך צילומי הרנטגן. בשליש שני ושלישי פחות מסוכן לבצע צילומי רנטגן ועל כן יש פחות חשש גם לגשת לרופא השיניים לצורך טיפולים שונים.


מתי הכי נוח לטפל בשיניים?

כאמור, השליש הראשון להריון הוא השליש הרגיש מכולם שכן במהלכו ההיריון מתבסס ומתפתח. אם אין בעיה דחופה רצוי כמובן שלא לטפל. השליש השני מהווה את הזמן הנוח ביותר לטפל בו בשיניים של האישה ההרה. שליש שני הוא בין החודש ה4 לחודש ה7 של ההיריון. לעיתים יהיו רופאים שימליצו לאישה שמגיעה לטיפול בשליש ראשון אם הטיפול איננו דחוף לדחות אותו לשליש שני. אולם, חשוב כמובן שדחיית טיפול שיניים תתבצע על ידי רופא מקצועי ולא על ידי חוות דעתה האישית של האישה.


טיפולים מורכבים כמו כתרים וכירורגיית פה ולסת עדיף לדחות לאחר ההיריון בשל העובדה שמדובר על טיפול רגיש ומורכב. טיפולים משמרים כגון: טיפול שורש, סתימה, סילוק אבנית ועוד ניתן לעבור במהלך ההיריון ללא חשש כלשהו. כאשר אישה הרה צריכה לקבל טיפול אינטנסיבי הכולל נטילת אנטיביוטיקה בשל זיהום או דלקת, יש להיוועץ ברופא נשים אשר ימליץ על התרופות המתאימות.


אם את מחפשת מרפאת שיניים בירושלים עבור טיפולי שיניים בהריון, אין ספק שחשוב מאוד שתבחרי במרפאת שיניים שעובדים בה רופאים מיומנים ומקצועיים בתחום מתן טיפולי שיניים במהלך תקופת ההריון.

bottom of page