תכונותיו הקוסמטיות של שמן הזית
top of page
  • מערכת לבריאות

תכונותיו הקוסמטיות של שמן הזית


רבות דובר וקרוב לוודאי עוד ידובר, על תכונותיו הבריאותיות של שמן הזית כמזון החודר אל הגוף דרך מערכת העיכול. אך שמן הזית, לבד מתכונותיו המסייעות לבריאות כמזון, מצטיין גם בתכונות בריאותיות בדרך של החדרה אל הגוף דרך העור! שמן זית הוא חומר גלם טבעי, מהתרופות המסורתיות, העתיקות והיעילות ביותר בתרבות האנושית.

שמן הזית עשיר בנוגדני חמצון, בויטמינים A,D, K ו- E וחומצות שומן אומגה 9, 6, ו-3 המסייעים יחד לשמור על עור בריא ולא מקומט ועל בריאות השיער. שמן הזית מכיל חומצה אולאית – oleic acid שהיא חומצת השומן העיקרית ועוד חומרים פעילים נוספים ביניהם אוליורופין – oleuropein. החומצה ממיסה את השומן האוטם את נקבוביות העור ומבצעת מעין "פילינג ביולוגי" ובכך מפנה את הדרך לכל שאר החומרים החשובים להזנת העור, הנמצאים בשמן הזית, לחדור פנימה אל השכבות העמוקות יותר נשל העור.


תכונותיו הקוסמטיות של שמן הזית

אוליורופין הוא המרכיב העיקרי שנחקר ונמצא כבעל תכונות פרמקולוגיות מרכזיות והוא משפיע בין היתר על פעילות אנטי-דלקתית, נוגד חימצון, פעילות נגד וירוסים וחיידקים ועוד. לא בכדי נמשחו המלכים בתקופת התנ"ך בשמן זית. בעת המודרנית, נוצר שימוש רחב לשמן הזית בתעשיות הקוסמטיות המודרניות. אחת הדרכים המודרניות השואבת ממסורת עתיקה, היא שיטת החמאם הטורקי.

חמאם טורקי, הוא למעשה חדר של סאונה רטובה, שבו מתבצע העיסוי בחמאם על מיטת שייש מחוממת. העיסוי בחמאם כולל קרצוף העור בליפות מיוחדות. העיסוי - קרצוף בחמאם, יוצר אפקט של פילינג מכאני על העור, מנקה את נקבוביות העור מלכלוך ומתאי עור מתים, ממריץ את מחזור הדם ואת חילוף החומרים, ומכין את העור לקראת השלב הבא, שלב ההזנה. כאן נכנס שמן הזית לפעולה. בתוך דלי, מייצרים קצף סבון, באמצעות השריית סבון העשוי משמן זית טבעי טהור, בתוך דלי מים חמימים. את גופו של המטופל, עוטפים בעזרת טכניקה מיוחדת בקצף סבון, ומבצעים בעזרתו, עיסוי עדין המחדיר את החומרים הטובים הקיימים בסבון העשוי כאמור משמן זית, אל תוך הרקמות העמוקות בעור ומשם אל כל הגוף. שטיפת המטופל במים חמימים וקרירים לסרוגין, תורמת לתחושת הטהרות ורעננות, בכדי להשלים את החוויה.

כתב שמואל עטיה ספא חלום באמירים

bottom of page