פציעות נפוצות לשחקני כדורגל
top of page
  • מערכת לבריאות

פציעות נפוצות לשחקני כדורגל

מעת לעת אנחנו נחשפים דרך מדורי הספורט בעיתונות הכתובה, אתרי אינטרנט או מקורות אחרים על פציעות של שחקני כדורגל. מדובר על פציעות בדרגות קושי שונות אשר משפיעות על היכולת שלהם להתאמן ולשחק, הן בטווח זמן קצר והן בטווח זמן ארוך. במקרים מסוימים מדובר על פציעות שיכולות להשפיע על הקריירה כולה.


במאמר זה אנחנו נסקור מספר פציעות נפוצות וכן אנחנו נסביר בקצרה איך אפשר להימנע או להתמודד איתן על מנת שיהיה ניתן לחזור, להתאמן ולשחק בצורה סדירה. לפני כן נסביר בקצרה על השפעות הפציעות על השחקן ועצם האימונים והמשחקים על הסיכוי שלו להיפצע.


אימון שחקני כדורגל

כשאנחנו צופים במשחק כדורגל בטלוויזיה, באופן טבעי אנחנו רואים בו שחקן בגיל בוגר (בדרך כלל 18 פלוס), חזק, חסון, שרירי, אשר נמצא בכושר גופני טוב ועושה פעולות שלנו בתור צופים נראות מסובכות ומורכבות. עלינו לזכור מה עומד מאחורי זה. כל שחקן מתחיל להתאמן ולשחק בגיל מאוד מוקדם, כשהוא מגיע לקבוצות נוער ובוגרים, כמות האימונים יכולה להגיע ל-5-6 פעמים בשבוע פלוס משחק או יותר. זאת אומרת שהגוף שלו חשוף מאוד לפציעות, וכל פציעה יכול להשפיע על התפקוד שלו כשחקן ובכלל בחיים.


אילו פציעות נפוצות בקרב שחקני כדורגל

מתיחה במפשעה –באופן כללי פציעות של מתיחות בשרירים הן מאוד נפוצות בקרב שחקני כדורגל בגלל ריבוי התנועות שהם מבצעים. אך מעבר לכך, מתיחה במפשעה היא מאוד נפוצה ויכולה להוביל לקרע שישבית את השחקן למספר שבועות.


קרע ברצועה – אחת הפציעות הקשות ביותר בקרב שחקני כדורגל היא קרע ברצועת הברך. זו פציעה שנובעת ממהירות התנועה והסיבובים שהם מבצעים תוך כדי (עם או בלי כדור). בהתאם לסוג הרצועה שנקרעת בברך האורתופד והפיזיותרפיסט ימליצו על אופן הטיפול אם מדובר בטיפול שומרני ללא ניתוח, התערבות כירורגית ושיחזור של הרצועה. פציעה מסוג זה יכולה להוביל להשבתה של שחקן לתקופה ארוכה ולא פעם שחקן שחווה קרע ברצועה לא יחזור להיות אותו שחקן שהיה קודם לכן, ואף ייתכן ויידרש לפרוש מהמשחק.


שבר- פציעות של שבר ברגליים, הן פחות נפוצות אך הן מאוד קשות. אלו פציעות שנובעות הרבה פעמים כתוצאה מ"תאקל" עם שחקן אחר, דבר שהוא ידוע ונפוץ במשחק כדורגל. מצב בו שני שחקנים רבים על כדור ואחד נכנס בשני. מקרה זה ידרוש תהליך שיקום ארוך עד לחזרה למגרש.


איך אפשר להימנע/להתאושש מפציעות

פציעות הן חלק בלתי נפרד ממשחק הכדורגל, אין שחקן שלא חווה אותן אך אפשר לצמצם את הסיכוי ואף להימנע מפציעות מסוימות על ידי הקפדה על חימום השרירים לפני אימונים ומשחקים, חיזוק השרירים וביצוע אימוני התנגדות (במכון כושר ובדרכים אחרות), תזונה ושינה נכונה וכן על ידי משחק הגון עד כמה שניתן.


בדרך כלל תקופת השיקום וההחלמה תכלול עבודה קרובה עם פיזיותרפיסט, מעסים, עבודה עם מכשירים ואמצעים שונים, חזרה איטית לאימונים ומשחקים, וכן אם שחקן עובר פציעה עליו להכיר בכך שיהיו פעולות שלא יוכל לבצע יותר ועליו לשנות את סגנון המשחק שלו בהתאם.

bottom of page