בואו ללמוד כיצד לבחור נכון מזרן דינמי למניעת פצעי לחץ שיתאים בדיוק לצרכים שלכם
top of page
  • מערכת לבריאות

בואו ללמוד כיצד לבחור נכון מזרן דינמי למניעת פצעי לחץ שיתאים בדיוק לצרכים שלכם

פצעים דינאמיים הינם תופעה נפוצה וקשה, הנוטה להופיע אצל אנשים שמסיבה זו או אחרת מרותקים למיטה או לכיסא גלגלים, וכן שתנועתם מוגבלת על ספות, בשירותים וכדומה. מדובר בפצעים הנובעים מחוסר אספקת דם וחמצן לאזור, ביחד עם הפעלה של כוחות לחץ וגזירה ושילובים שלהם. על מנת לטפל בפצעים קיימים ולמנוע מחדשים להיווצר ניתן להשתמש במספר אמצעים, ובהם גם מזרנים דינמיים שאותם יש לבחור באופן מושכל.


אנשים שוכבים על מזרון

כמה מילים על התמודדות עם פצעי לחץ ומזרונים

כאמור, פצעי לחץ מהווים תופעה נפוצה ומובילים לסבל רב. למרבה הצער, מדובר בפצעים שיכולים להיווצר במהירות רבה, אפילו תוך שעות ספורות, אך לאחר שהם נוצרים תהליך הריפוי הינו ממושך מאוד, מורכב וגם יקר. יתר מכך, פצעי לחץ אינם רק כואבים אלא גם יכולים להיות מסוכנים, בעיקר במקרים של זיהומים והעמקת הפצע, דבר שעלול להוביל לנמק, לצורך בכריתה ואף לסכנת חיים ממשית.

על כן, יש לעשות ככל הניתן כדי למנוע את היווצרות, ואם הם כבר קיימים למנוע את החמרתם. למעשה, מדובר במעטפת שלמה שיש לספק למטופל, החל בהקפדה על תזונה נכונה ועד לשינויי תנוחה ושימוש בעזרים ייעודיים. אחד העזרים הללו הינם מזרונים דינמיים שתפקידם להסיר את הלחץ מהאזור הפגוע או המועד לפגיעה. הם מתאימים בדרך כלל לאנשים שמצויים בסיכון גבוה להתפתחות הפצעים, או למי שסובל מפצע קיים. יש להם מבנה מיוחד המורכב מתאים גליליים גדולים שמסודרים לרוחבם, ובהם יש אוויר המאפשר להם להתרוקן ולהתנפח לסירוגין, דבר שמדמה שינויים בתנוחת הגוף כאשר בכל עת 50% מהגוף נמצא באוויר.


בחירה נכונה של מזרונים דינמיים

בחירת מזרן דינמי למניעת פצעי לחץ שמתאים למטופל צריכה לקחת בחשבון מספר היבטים, ובעיקר האם הוא כבר סובל מפצעי לחץ ובאיזו דרגה, ומהו משקלו. לאור החשיבות הרבה של המזרון יש לוודא כי הדגם מומלץ על ידי ארגונים בינלאומיים ומצוי בשימוש בבתי חולים ובמוסדות רפואיים. כמו כן כדאי להתייעץ עם אנשי החברה שממנה קונים או משכירים את המזרון (ניתן להשכיר לתקופות קצרות עד ארוכות ולחסוך את הרכישה, במיוחד אם מדובר במוגבלות זמנית עקב תאונה, ניתוח וכדומה). למען הדוגמא, מזרון אוויר דינמי טרוסורס 505 מתאים למניעת פצעי לחץ ולטיפול בפצעים קיימים עד וכולל דרגה 2, עבור מטופלים שמשקלם עד 150 ק"ג.


bottom of page