רפואה סינית והטיפול בכאבי ראש
top of page
  • מערכת לבריאות

רפואה סינית והטיפול בכאבי ראש

אין ספק שאחד הסימפטומים או התלונות השכיחות ביותר במרפאה היא כאבי ראש. יש מגוון כאבי ראש ולמעשה כל כך הרבה אנשים, ילדים ומבוגרים סובלים מסוגים שונים של כאבי ראש, שהתופעה הפכה להיות נורמלית ונחשבת כבר לצערי לתופעה "טבעית", אנשים חושבים שזה באמת בסדר וחלק מהחיים של כל אחד לסבול מכאבי ראש.


דיקור סיני

כמובן, טיפול בכאב ראש הוא אופציה לטיפול ברפואה סינית לא רק שהכאב מגיע לעוצמות גבוהות ולא רק שהוא הופך לבלתי נסבל. למעשה כל כאב, לא רק טיפול בכאב ראש, מביע על סוג מסויים של חוסר איזון פנימי, מערכתי או איברי ובצורה של כאב, הגוף מסמן לנו מהי הבעיה ובכלל שיש בעיה. רצוי להקשיב ולא להתעלם מכאבי הראש ובכלל מכל תופעה אחרת, מכיוון שרוב הסיכויים שאם נתעלם הבעיה תחמיר ותעמיק וכאב הראש יחריף והטיפול בעקבותיו כמובן שגם יתארך ומסתבך.


ישנם מספר רב של כאבי ראש וכמעט בכולם ניתן לטפל על ידי הכלים של הרפואה הסינית. כמובן שמומלץ בחום רב לפני שמגיעים לטיפול ברפואה הסינית, לעשות ביקור אצל רופא ובדיקות שונות שהוא ממליץ, על מנת לאבחן או להסיר דאגה שלא מדובר בדברים חריגים ומסוכנים. רוב המקרים של כאבי הראש שמגיעים לקליניקה, נובעים כתוצאה מאחד או יותר מהגורמים הבאים:


תזונה לא מאוזנת, סטרס, בעיות אורתופדיות שונות באזור הצוואר והכתפיים, חוסר איזון הורמונלי, מחסור במרכיבים חיוניים כגון מגנזיום או ברזל, חוסר שינה מצטבר וכו'.


אשמח לשתף אתכם בשני מקרים אחרונים הקשורים לכאבי ראש מהקליניקה שלי וכיצד הרפואה הסינית סייע לשיפור והעלמת הכאב על ידי שילוב של דיקור סיני, צמחי מרפא ותזונה. בחרתי בכוונה בשני קצוות גיל- ילד ואשה ומבוגרת


נבו בן 13, סבל מהתקפים חזקים של כאבי ראש פעם או פעמיים בשבוע לפחות. ההתקפים השביתו את נבו לחלוטין למשך יומיים לפחות וגרמו לו להקאות קשות. למעשה, נבו סבל מכאבי ראש כמעט כל שבוע ובמהלך כל השבוע. אין ספק שלא מדובר פה במקרה שאפשר פשוט להתעלם ממנו ובהחלט הוריו של נבו לא התעלמו. הם לקחו את נבו לבדיקות רבות ורופאים מצוינים שלא מצאו שוב דבר והשאירו את נבו עם שלל גדול של תרופות לאבחנה אחת- מיגרנה של נוער.


החלטתי לטפל בנבו רק על ידי דיקור סיני בהתחלה והורדת רמות הסטרס (נבו היה תלמיד בבית ספר של מצטיינים ובנוסף שיחק כדור רגל ושני הדברים היו חייבים להיות מעולים- חייב להצטיין והדבר גרם ללחץ רב. בנוסף רשמתי לנבו תזונה שמתאימה לאורח חיוו המאוד פעילים. לאחר מספר שבועות שנבו הקשיב להצעות וההמלצות, תדירות הכאבים לא ירדה, אבל משך הכאב ועוצמתו ירדו בכ 20 אחוזים. הוספתי לנבו צמחי מרפא שמטרתם הפחתת כאבי הראש ולאחר שימוש בצמחים לתקופה של חודש, במקביל לדיקור, נבו סבל מתדירות נמוכה יותר בחמישים אחוז ועוצמת הכאב המשיכה לרדת.


המשך של טיפול בצמחים, במקביל לטיפולי דיקור ובמקביל לשיפור תזונתי והורדת רמת הסטרס, לאחר 4 חודשים, כאבי הראש נעלמו לחלוטין כאילו לא היו.


מרגלית, בת 64, סובלת למעלה מ 40 שנה מכאבי ראש. אין יום ב 40 שנה האחרונות שהיא לא לקחה כדור או יותר לכאבי הראש שהיא סובלת ממנו. במקביל כתוצאה מתזונה לא מאוזנת ושימוש נרחב ביותר של תרופות, סבלה מרגלית גם מכבד שומני. הבסיס לטיפול היה שינוי תזונתי משמעותי ביותר, הכלל תזונה טבעונית, ריבוי ירקות ופירות ושתיה של מים בלבד, עם צמחי מרפא לניקוי הכבד. במקרה הזה, לא הייתי צריך להשתמש בדיקור סיני בכלל. התזונה וצמחי המרפא עשו את העבודה באופן פלאי. מרגלית לא האמינה שאפשר עוד לחיות ללא כאבי ראש, אבל הדבר קרה, והתרופות שהיו בתיק נשכחו ופג תוקפם.


לסיכום-

טיפול ברפואה סינית יכול לשפר ולהעלים לחלוטין את כאבי הראש מכל סוג של אבחנה. המינימום הוא שהכאב כמעט ויעלם והמקסימום הוא שתשכחו ממנו לחלוטין לשנים רבות. כאבי ראש הם לא משהו שצריך להתרגל לחיות איתו.

זיו אלקלעי

רפואה סינית

bottom of page