טיפול CBT - טיפול התנהגותי קוגניטיבי
top of page
  • מערכת לבריאות

טיפול CBT

טיפול CBT , כלומר טיפול התנהגותי קוגניטיבי, הוא אחד מסוגי הטיפול הנפוצים לילדים ובני נוער. טיפול מסוג זה מאפשר לילדים ובני נוער להתמודד מול מצוקות רגשיות ונפשיות בצורה יעילה. טיפול CBT מאפשר לילדים ובני נוער למצוא דרכי פתרון והתמודדות יעילים מול מצוקות רגשיות נפשיות ורגשיות שעימם הם מתמודדים.

טיפול CBT מאפשר לילדים ובני נוער לשנות דפוסי חשיבה שליליים

טיפול CBT מאפשר לילדים ובני נוער לשנות דפוסי חשיבה שליליים, לטובת דפוסי חשיבה חיוביים ומקדמים עבורם. טיפול CBT מאפשר לילדים ובני נוער לבין את המקור לבעיה שלהם, ולשנות את החשיבה אודות הבעיה, לטובת חשיבה חדשה וחיובית יותר. בכך זה יוכל לעזור ליצור מציאות חדשה עם פתרונות אפקטיביים ויעילים יותר לפתרון הבעיה הרגשית או הבעיה הנפשית עמה מתמודדים ילדים ובני נוער.

טיפול קוגניטיבי התנהגותי, CBT, יעיל לטיפול במגוון רחב ועצום של בעיות נפשיות ורגשיות, כגון חרדות ופחדים, בעיות קשב וריכוז, בעיות של משמעת או בעיות התנהגותיות ועוד. הבסיס של הטיפול ההתנהגותי-קוגניטיבי הוא שינוי דפוסי חשיבה פוגעניים, לטובת דפוסי חשיבה מקדמים וחיוביים. הבסיס של גישה טיפולית זו הוא שחשיבה היא זו היוצרת את המציאות של חיינו. אם נחשוב טוב אז גם יהיה לנו טוב בחיינו, ונשיג תוצאות אפקטיביות וחיוביות מהחיים שלנו. אם נתמקד במחשבות חיוביות, אז נקבל רעיונות חיוביים שיעזרו לנו להתקדם בחיים, ולהפיק מהם את המיטב. אתגרים מנטאליים רבים דורשים מענה יעיל ומקצועי לטפל בהם כך שהשיטה הטיפולית של CBT מאפשרת לשנות חשיבה הרסנית ולקדם חשיבה יעילה וחיובית, לשיפור איכות החיים של האדם.

טיפול קוגניטיבי התנהגותי, CBT, מאפשר להתגבר על טראומות ועל פחדים על ידי מציאת דרכים חדשות לחשיבה שתקדם פתרונות יעילים וטובים לפתרון הבעיה. טיפול קוגניטיבי התנהגותי לפי ה-CBT מאפשר למטופל, בסדרת טיפולים, לראות את הדרך ההרסנית שהיה חושב באמצעותה, ואשר רק העצימה את הפחדים והחרדות שלו, ושיטה טיפולית זו מציעה לו דרכי חשיבה חדשות וחיוביות יותר, שיתרמו לו לחשוב בצורה שתעזור לו לגבש דרכי חשיבה חדשות ובריאות יותר עבורו, מבחינה נפשית ורגשית. כלומר המחשבה יוצרת מציאות חדשה בה האדם יכול לתקן את דרכי העבר וליצור מציאות חדשה ואפקטיבית יותר, בה הוא פועל ליצירת השינוי החיובי עבורו, ולקדם בריאות נפשית טובה יותר באופן זה. כך, למשל, ניתן לקדם דרכי חשיבה שיסייעו לקדם חשיבה חיובית כדרך חיים, אופטימיות כמרכיב המנצח של דרכי הפעולה, ובכך בהדרגה, לגבש חשיבה חדשה וטובה יותר, להתמודדות מול אתגרים רגשיים ונפשיים מגוונים הניצבים מול האדם, בחיי היומיום.

טיפול קוגניטיבי התנהגותי, CBT, מאפשר טיפול ייחודי, המעניק הזדמנות עבור האנשים, לילדים, בני נוער ולמבוגרים, להתמודד מול הקונפליקטים והבעיות שלהם על ידי חשיבה נכונה של מציאות חדשה שתסייע להם להתגבר על בעיות ולמצוא פתרונות יצירתיים וחכמים להתגברות על אתגרים ומכשולים. באלמנט המנצח של

טיפול קוגניטיבי התנהגותי, CBT, הוא שחשיבה יוצרת את המציאות שנבחר עבורנו. אם נתמקד בחשיבה חיובית שוב ושוב, אז נקבל מהיקום דרכי פעולה להגשמת דרך חשיבה זו וליישומה בפועל. גישה זו היא חשובה כדי לקדם אופטימיות וחשיבה חיובית, שתתרום רבות לאדם להיות מאושר יותר מחייו, וכן חשיבה חיובית תקדם דרכי פעולה מעשיים למציאת פתרונות אפקטיביים להתמודדות מול אתגרים וקונפליקטים מגוונים בחיים. חשיבה זו היא חיונית במיוחד עבור אתגרים רגשיים ונפשיים עימם האדם מתמודד, ולכן טיפול קוגניטיבי התנהגותי, CBT, מעניק הזדמנות ייחודית לשינוי דפוסי חשיבה שליליים, ולקדם חשיבה מועילה ומעצימה, שתתרום לפריחה וגדילה אישית ומנטאלית, בכל ההיבטים, עבור ילדים, בני נוער ומבוגרים.

bottom of page