דיור מוגן בשרון – כיצד בוחרים את המקום הנכון עבור ההורים שלנו
top of page
  • מערכת לבריאות

דיור מוגן בשרון – כיצד בוחרים את המקום הנכון עבור ההורים שלנו

לא מעט זוגות מבוגרים, מבקשים לעבור בשלב מסוים בחייהם אל אחוזות דיור מוגן. הם מחליטים לעשות כך, גם בשביל להקל על הילדים שלהם, וגם בשביל עצמם. הם מבינים שהילדים לא יכולים לטפל בהם עוד, באופן יומיומי, שכן יש להם משפחה וקריירה ורוב הזמן הם עסוקים בדברים אחרים. הם גם מבינים שהאופציה השנייה עבורם, היא לנהל משק בית בעצמם, דבר שהוא לא בהכרח נוח ופשוט עבורם, בגילם המתקדם.


צריך לזכור, אותם זוגות שמבקשים לעבור לאחוזות דיור מוגן, עושים זאת לא פעם גם מתוך רצון לשפר את חיי החברה שלהם. שכן, הם כבר לא נמצאים בגיל בו הם מוקפים חברים כפי שהיה כשהיו צעירים, ובמקרים מסוימים, מדובר על גברים או נשים שהתאלמנו, ונשארו לבדם.



אנשים מבוגרים בבית אבות


יש לא מעט אחוזות דיור מוגן בשרון ובמקומות אחרים בארץ, מתוכם אפשר לבחור את המקום הרלוונטי והמתאים ביותר עבור ההורים. השאלה היא, כיצד בוחרים את המקום הנכון. בין אם זה על פי התנאים, המיקום, והיבטים אחרים שיכולים להשפיע על הבחירה. לשם כך, צריך תחילה לאפיין מה בדיוק ההורים צריכים וכיצד אפשר לקבל את זה בצורה הטובה ביותר.


איך מאפיינים את הצרכים של ההורים

כאמור, לפני שניגשים אל אחוזות דיור מוגן בשרון או במקומות אחרים ומבררים מה בדיוק הם מציעים, יש לבחון מה הם הצרכים של ההורים. ניתן לעשות זאת על פי מצב בריאותי, מצב פיזי ונפשי, ניתן לעשות זאת על פי צרכים חברתיים ומשפחתיים, כמו כן, ניתן לעשות זאת על פי היבטים נוספים.


באופן טבעי, יש להתייחס לשאלה כמה יעלה לשכור דירה באחוזת דיור מוגן, כמה יעלה לחיות במקום, וכן יש להתייחס לשאלה, האם זה באמת יכול להקל על ההורים (וכן על הילדים) מבחינה כלכלית. זאת על מנת שלא יווצר מצב, שעם הזמן יגלו שהמעבר גרם להוצאות כספיות משמעותיות יותר, ביחס למה שהיה נהוג קודם לכן.


כיצד בוחרים את המקום הנכון

מאחר ויש לא מעט מקומות שמציעים אפשרות ליהנות מדיור מוגן עבור אנשים מבוגרים, הרי שיש לקבוע פרמטרים מסוימים על פיהם ייבחר המקום הנכון, הרלוונטי.


למשל, יש לבחון את התנאים במקום. עד כמה הם מתאימים לצרכים של הזוג, עד כמה הם מתאימים למה שהילדים רוצים שיהיה להם. זה נכון לגבי תנאי מחייה, תנאי מגורים, בריאות, אבטחה, פעילויות חברתיות ועוד.


כמו כן, יש להתייחס לשאלה, מה איכות המקום ובפרט הצוות. אף אחד לא רוצה שההורים שלו יהיו במקום שלא יכול לספק את המקום הטוב ביותר וכן את הצוות המקצועי והמשמעותי ביותר. זאת על מנת שבכל עת לכל עניין, הם ידעו כיצד לטפל בהורים ולספק להם את הצרכים שלהם.

bottom of page