top of page
  • מערכת לבריאות

למה להימרח בקרם הגנה גם בחורף?

החורף כבר איתנו, העננים מתכנסים בשמיים, הגשם כבר התחיל לרדת וכולנו מקווים שירד יותר. זהו הזמן בו אנו נמצאים יותר בבתים ליד החימום והמזגנים, אבל כמובן גם יוצאים מידי פעם מהבית ומהמשרד. אז לכאורה אנו מוגנים לחלוטין מקרינת השמש וממילא השמש מאוד חלשה בחורף, אז האם צריך להימרח בקרם הגנה גם בעונה הקרה? בשורות הבאות נביא את התשובה.





יש הגנה טבעית בחורף

בחורף יש עננים המצלים עלינו מפני קרינת השמש ובהחלט תורמים להגנה, אבל האמת היא שההגנה שלהם איננה הרמטית ועומדת על סביבות ה 20% מקרינת השמש המזיקה. זה אולי לא נשמע הרבה אבל בכל זאת, הקרינה האולטרה סגולית המזיקה יותר חלשה בחורף גם בגלל הזווית של כדור הארץ מול השמש. בנוסף לכך, בחורף אנו נמצאים יותר בין קירות ומקבלים עם הגנה מצוינת מהמבנה בו אנו שוהים. בנוסף אנו נוטים בחורף ללבוש יותר בגדים שגם הם מספקים שכבת הגנה מסוימת כאשר נמצאים בחוץ.


אז למה בכל זאת להימרח?

קודם כל, צריך להימרח מכיוון שהקרינה המסוכנת עדיין נמצאת סביבנו, גם אם ברמה יותר נמוכה. יתרה מכך, דווקא מזג האוויר הנעים והעננים שבשמיים יוצרים שאננות וגורמים לנו להתנהל במרחב החיצוני בלי שום הגנה לזמן רב יותר של חשיפה לשמש. כך יוצא שלמרות שרמת הקרינה נמוכה יותר, למעשה החשיפה אליה גבוהה יותר והמשמעות היא שצריך בכל זאת למרוח קרם הגנה בחורף. באופן מיוחד כדאי למרוח קרם הגנה לפנים כחלק מקרם לחות ברמה של לפחות SPF30 ובעיקר להגן היטב על האזורים היותר חשופים כמו העורף, הצוואר והידיים.


תכשיר מצוין לדוגמא

דוגמא לתכשיר מצוין המספק הגנה מהשמש בחורף וגם לחות לעור ההולך ומתייבש במזגנים, הוא פריזמה פרוטקט SPF30 של חברת דרמלוגיקה. מדובר בקרם לחות העובד בסינרגיה עם ההגנה היומית הטבעית של העור, אשר מספק הגנה ברמה גבוהה מקרינת השמש המזיקה. בנוסף לכך הוא חוסם 85% מזיהום האוויר, מעניק לעור לחות מתמשכת ומגביר את הזוהר הטבעי שלו. הוא תוכנן לייעל את ההגנה הטבעית של העור על ידי המרה של אור גלוי לזוהר אורי, עם יתרונות נוגדי חמצון והתאמה לכל סוגי העור.

bottom of page